2023-10-21, 18:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
Kom på en sak ..dom har möjligen inte plockar ramslök och haft torkat .men i stället för ramslök plocka liljekonvalj blad

Det är slutet av oktober, och du tror att eritreanerna har varit ute och betat nervissnade liljekonvaljblad i Hälsingland?
Citera
2023-10-21, 19:22
Medlem
Har någon myndighet eller media hintat om vad det är för substans de konsumerat? Eller vet vi fortfarande absolut ingenting? Har inte hängt med i tråden på ett tag
Citera
2023-10-21, 19:24
Medlem
Undrar om dom har kollat upp rökförgiftning. Tänker på deras kaffeceremonier där dom grillar bönor på en grill i vardagsrummet och hela hemmet blir rökfyllt.
Citera
2023-10-21, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
På en eritreansk familj i sverige? Låter lite långsökt tycker jag.

Ja det är långssökt.
Citera
2023-10-21, 19:28
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Nej. Varför? Vilken info sitter en flykting från Eritrea på? Som är värd att döda för?
Och varför försöka döda hela familjen?
Kanske inte men förgiftning som mordmetod är ju typiskt ryskt.
Citera
2023-10-21, 19:32
Medlem
Det sägs att familjen var nyinflyttad.
Vem eller vilka bodde i lägenheten förut?
Citera
2023-10-21, 20:07
Medlem
Jag gissar på kolmonoxidförgiftning och där ålder/kroppsstorlek spelat roll. Vi hade grannar en gång där föräldrarna grillade inomhus pga vinter och kallt, de dog av kolmonoxidförgiftning (de kom från afrikanskt land)…

Symptom på kolmonoxidförgiftning
Låg exponering: Lätt huvudvärk, illamående, kräkningar, utmattning (beskrivs ofta som influensaliknande symptom).

Medelhög exponering: Kraftig pulserande huvudvärk, dåsighet, förvirring, hög puls.

Extrem exponering: Medvetslöshet, konvulsioner, hjärt- och andningsstillestånd, döden.
Senast redigerad av FreeBob 2023-10-21 kl. 20:10.
Citera
2023-10-21, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBob
Jag gissar på kolmonoxidförgiftning och där ålder/kroppsstorlek spelat roll. Vi hade grannar en gång där föräldrarna grillade inomhus pga vinter och kallt, de dog av kolmonoxidförgiftning (de kom från afrikanskt land)…

Låg exponering: Lätt huvudvärk, illamående, kräkningar, utmattning (beskrivs ofta som influensaliknande symptom).

Medelhög exponering: Kraftig pulserande huvudvärk, dåsighet, förvirring, hög puls.

Extrem exponering: Medvetslöshet, konvulsioner, hjärt- och andningsstillestånd, döden.
Ingen expert, men borde inte kolmonoxidförgiftning hävas när dom kommer bort från källan och andats frisk luft?
Citera
2023-10-21, 20:31
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Ingen expert, men borde inte kolmonoxidförgiftning hävas när dom kommer bort från källan och andats frisk luft?
Ja så är det.
Men nu har vi sett det och en massa andra roliga förgiftningsnamn i denna tråd till leda. Alla är experter på flashback!
Citera
2023-10-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBob

Ja jag har gissat på det också tidigare. Men det diskuterades att då bör det ha luktat i lägenheten av det och att man då bör ha upptäckt orsaken när man undersökte lägenheten första dagen.
Citera
2023-10-21, 21:32
Medlem
MissBs avatar
Jag har inte läst hela tråden, men pappan har blivit utskriven från sjukhuset? Har han ingen koll på vad som hänt? Har dom inte förhört honom?!
Citera
2023-10-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Med tanke på din tidigare kommentar så torde detta räcka.

"Åklagaren: Insjuknad familj inte matförgiftad"
Från samma artiklar - ”polisen säkrat spår, matrester…”
Oerhört tvetydigt med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in