Har någon myndighet eller media hintat om vad det är för substans de konsumerat? Eller vet vi fortfarande absolut ingenting? Har inte hängt med i tråden på ett tag
Undrar om dom har kollat upp rökförgiftning. Tänker på deras kaffeceremonier där dom grillar bönor på en grill i vardagsrummet och hela hemmet blir rökfyllt.
Jag gissar på kolmonoxidförgiftning och där ålder/kroppsstorlek spelat roll. Vi hade grannar en gång där föräldrarna grillade inomhus pga vinter och kallt, de dog av kolmonoxidförgiftning (de kom från afrikanskt land)…
Symptom på kolmonoxidförgiftning
Låg exponering: Lätt huvudvärk, illamående, kräkningar, utmattning (beskrivs ofta som influensaliknande symptom).
Medelhög exponering: Kraftig pulserande huvudvärk, dåsighet, förvirring, hög puls.
Extrem exponering: Medvetslöshet, konvulsioner, hjärt- och andningsstillestånd, döden.
Senast redigerad av FreeBob 2023-10-21 kl. 20:10.
Jag gissar på kolmonoxidförgiftning och där ålder/kroppsstorlek spelat roll. Vi hade grannar en gång där föräldrarna grillade inomhus pga vinter och kallt, de dog av kolmonoxidförgiftning (de kom från afrikanskt land)…
Låg exponering: Lätt huvudvärk, illamående, kräkningar, utmattning (beskrivs ofta som influensaliknande symptom).
Medelhög exponering: Kraftig pulserande huvudvärk, dåsighet, förvirring, hög puls.
Extrem exponering: Medvetslöshet, konvulsioner, hjärt- och andningsstillestånd, döden.
Ingen expert, men borde inte kolmonoxidförgiftning hävas när dom kommer bort från källan och andats frisk luft?
Ja jag har gissat på det också tidigare. Men det diskuterades att då bör det ha luktat i lägenheten av det och att man då bör ha upptäckt orsaken när man undersökte lägenheten första dagen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!