• 1
  • 2
2023-10-16, 04:06
Medlem
swimmingpools avatar
Jag har gps halsband till mina katter, Apples AirTag. Sen jag köpte en till den andra katten också händer det ibland att den ena ringer. 2-3 ggr i veckan kanske. Hur sjutton kan det göra det? Jag vet ju att jag själv kan ringa i det i fall jag behöver hitta kisse, men hur kan det hända av sig självt?
Citera
2023-10-16, 05:46
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag har gps halsband till mina katter, Apples AirTag. Sen jag köpte en till den andra katten också händer det ibland att den ena ringer. 2-3 ggr i veckan kanske. Hur sjutton kan det göra det? Jag vet ju att jag själv kan ringa i det i fall jag behöver hitta kisse, men hur kan det hända av sig självt?

Kisse kanske råkar komma åt någon knapp som gör att den ringer?
Citera
2023-10-16, 06:16
Bannlyst
Reklamera.
Citera
2023-10-16, 09:10
Medlem
Trontie123s avatar
Skaffa en katt gps som är just för katter.
Citera
2023-10-16, 10:34
Medlem
vi har gps med kontantsimkort till vår kisse , registrerat på min sambo. en gång ringde anticimex upprepade gånger till katten då de var för lata för att testa fler av de tre nummer som fanns tillgängliga på eniro!
Citera
2023-10-16, 10:55
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Skaffa en katt gps som är just för katter.
Jasså. Men det finns många ställen där man kan köpa katthalsband till den.
https://www.google.com/search?sca_es...bih=1061&dpr=2
Citera
2023-10-16, 10:56
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Kisse kanske råkar komma åt någon knapp som gör att den ringer?
Men det finns ingen knapp på. Ringa gör jag ju från min Hitta app.
Citera
2023-10-16, 11:22
Bannlyst
Citat:

Klurig frågeställning. Är själv även en hundmänniska.

Jag tror att jag tar hand om elefanten i rummet:

Du har inte funderat på att ta bort deras kattbojor och att du istället tex. sprayar deras namn på deras päls (alltså på skabbets långsida) med en vanlig sprayburk? Då kan du även välja önskad färgkod och både ditt och katternas problem upphör.

Jag vet i alla fall att Colorama har ett helt okej utbud för detta ändamål och de har även en väldigt kompetent personal för i stort sett alla olika sorters lackeringsjobb.
Senast redigerad av asdman123 2023-10-16 kl. 11:25.
Citera
2023-10-16, 11:56
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123

Du har inte funderat på att ta bort deras kattbojor och att du istället tex. sprayar deras namn på deras päls (alltså på skabbets långsida) med en vanlig sprayburk? Då kan du även välja önskad färgkod och både ditt och katternas problem upphör.

Jag vet i alla fall att Colorama har ett helt okej utbud för detta ändamål och de har även en väldigt kompetent personal för i stort sett alla olika sorters lackeringsjobb.

Skulle du spraya din hund?

Annars finns det faktiskt vanliga
katt halsband
Citera
2023-10-16, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Skulle du spraya din hund?

Annars finns det faktiskt vanliga
katt halsband

Det gör väl många?

Jag brukar spraya min hund med sitt namn när vi tex. går i skogen. Då finns det i alla fall någonting att gå på om vi kommer ifrån varandra. Jag använder dock en spray som löser upp sig relativt lätt i vatten.

Men nu handlar tråden om TS, h*ns katter och olika tips på sprayburkar och kulörer.

EDIT: Tycker GPS-halsband och vanliga katthalsband känns både omodernt och inhumant.
Senast redigerad av asdman123 2023-10-16 kl. 12:28.
Citera
2023-10-16, 19:18
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123

Tack för att du bumpar tråden.
Citera
2023-10-16, 20:00
Bannlyst
Citat:
Tack för att du bumpar tråden.

Ingen fara!

Jag hoppas att det löser sig och att du hittar vad du söker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in