MICROSOFT POWERTOYS. Hittade det för ca en vecka sedan men har redan förändrat mycket man haft i ryggmärgen sedan barnsben.
Följer med väldigt många användbara plugins som det är lättast att starta genom tangentbordskommandon. En av dem har textigenkänning så att du kan markera ett område på skärmen, sen får du omedelbart textinnehållet i urklipp. Har bara behövt använda det en gång in action tidigare men. Provade det på ditt inlägg nedan:
Citat:
Ja jag vet det finns tillägg till google chrome som löser det till viss del. Men sen när det ska klistras in på sidan, så går det inte. Det går att högerklicka för man aktiverat programmet, men sidan
i sig upptäcker det och man får en varning typ "copy and paste detected, the message Will not be pasted" Så kommer så långt att höger klicka o popup ruta o scrolla till "klistra in" och klickar,
men då kommer det varningsmeddelandet upp o inget klistras in. Kan man komma förbi detta med något program? Något program som klarar det?
Om inte Ctrl+V kan du prova stänga av javascript. Annars så accepterar inmatningsfältet helt enkelt inte något annat än nya tangentnedslag. Då är enda alternativet jag kommer på att göra ett autohotkey-script. Lätt att göra om texten som ska klistras in är samma/ett fåtal olika (typ användarnamn+lösenord, vore jävligt osäkert dock), lite svårare att göra ett där texten enkelt kan bytas ut. OP verkar inte som något IT-geni så förmodligen överkurs.
--
En annan PowerToys favorit är Run. En quicklauncher som kan åstadkomma det mesta, från kalkylator till att hitta en undangömd inställning, köra kommandon i cmd och framförallt söka i datorn. 10x bättre än startmenyns eller utforskarens sök. Den blir dock ännu bättre om man lägger till ett program som heter "Everything" som plugin. Everything kan söka på
alla filer på
alla hårdiskar, i princip utan indexering, i princip omedelbart. Funkar helt magiskt, tycks för mig obegripligt att det inte är standard. Windows sökindexerare tar hur mycket resurser som helst och tar ändå lång tid på sig att hitta ingenting.. Blev helt chockad när jag startade upp Everything och direkt sökte på ett 15 år gammalt skolarbete som låg på en extern hårddisk. Filen dök upp innan jag ens skrivit klart första ordet..