• 1
  • 2
2023-10-15, 11:34
Medlem
Så efter att tidigare igår gått ut på Instagram och bett om ursäkt för att ha varit otydlig vad gäller hennes support av terrorism, går Zara nu ut och offentliggör en donation till den brokiga hamas-kopplade hjälporganisationen Human Appeal. Dessutom uppmanar hon sina 8 miljoner följare att göra detsamma och skickar med en länk till Human Appeals brittiska gren.

Bilden från hennes Instagram-story från igår: https://i.imgur.com/pGKaRgk.jpg

Trots att det uttalade syftet från Human Appeal är gott, följer det ett noggrant och välkänt mönster inom terrorfinansiering i den här delen av världen. Pengarna sägs gå till humanitära mål i områden som Gaza, men efter pengarna väl överförts görs inga som helst kontroller så att de inte hamnar i fel händer. De som driver organisationerna upptäckt om och om igen ha olika personliga kopplingar/sympatier till terrorgrupperna. Ibland sker rättsliga ingripanden och begränsningar från staters counter-terrorism enheter osv. Men demokratier har ofta hög bevisbörda, så organisationerna kan fortsätta verka.

Ofta existerar samma personer i flera hjälporganisationer under flera organisationsnamn, så granskning ska göras så svårt som möjligt. Grupperna använder oxå flera så kallade hundvisslor, så att hamas-supporters runt om i världen ska kunna vara trygga och förstå att det faktiskt handlar om en hamas-front utan att behöva säga det rakt ut.

Human Appeal och Hamas-kopplingen:

- Redan 1996 inkluderades Human Appeal som en hamas front i en CIA rapport
- 2003 benämner FBI Human Appeal som i "nära samarbete" med Hamas
- I läckta US State Department dokument publicerade av Wikileaks (oxå 2003) anklagas Human Appeal som finansiär till Hamas
- 2011 samordnade den brittiska grenen av Human Appeal (den Zara donerat till) ett event i London med Raed Saleh. Han har liknat judar med "bakteria" och dömdes av en brittisk domstol för blodsförtal, hamas-finansiering osv. https://en.wikipedia.org/wiki/Raed_Salah

https://www.telegraph.co.uk/news/ukn...ory-party.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Appeal

Diskussionsunderlag: vad tycker ni om Zara senaste utspel? Gör hon nu handling av sina ord? Eller är detta ytterligare ett "ogenomtänkt" misstag. Var hennes ursäkt verkligen trovärdig om hon ynka 3 timmar senare går ut och donerar till Human Appeal?
Senast redigerad av retarded8 2023-10-15 kl. 11:41.
Citera
2023-10-15, 11:40
Medlem
Bazze1s avatar
Om nu Human Appeals har kopplingar till terrororganisationen Hamas så borde både den och dess givare åtalas för finansiering av terrorverksamhet.

Ingen hade blivit lyckligare än mig/jag om den bortskämda idioten Zara blev åtalad och sedermera fängslad.
Citera
2023-10-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Om nu Human Appeals har kopplingar till terrororganisationen Hamas så borde både den och dess givare åtalas för finansiering av terrorverksamhet.

Ingen hade blivit lyckligare än mig/jag om den bortskämda idioten Zara blev åtalad och sedermera fängslad.

Human Appeal har haft olika rättsliga ingripanden över åren. Men hög bevisbörda gör organisationen svår att helt förbjuda. De som donerar har extra stort ansvar att göra efterforskningar innan de skickar pengar.
Citera
2023-10-15, 12:08
Medlem
StoreSvartes avatar
Antagligen är hon ihop med en kaosblatte och vill vara duktig. Det skulle inte förvåna mig om hon konverterar till Islam snart. Zara är ju tyvärr dum i hela huvudet.
Citera
2023-10-15, 13:26
Medlem
Europes avatar
Synd att jag inte kan verifiera att det stämmer att hon postade det?
Citera
2023-10-15, 13:44
Medlem
Razkolnikows avatar
Vilken skräll att hon gör det !
Verkar fortfarande ha kvar fingrarna i röven sin.
Citera
2023-10-15, 13:53
Medlem
Jag förstår inte hur hon som totalt utomstående västeuropé känner sig befogad till att ta ställning i detta. Det som händer är hemskt, och självklart finns det olika sätt att se på saken. Kvarstår gör dock det faktum att oskyldiga människor i såväl Israel som Palestina dör och skadas i kriget. Oavsett vilket land som har och har haft det värst så har dom oskyldiga människorna inte gjort något för att förtjäna detta.
Citera
2023-10-15, 13:58
Avstängd
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razkolnikow
Vilken skräll att hon gör det !
Verkar fortfarande ha kvar fingrarna i röven sin.

Det har nog varit en del Mena och Afrikanska aids kuckar,i den röven. Zara Larsson är en smutsig Konkubin.
Citera
2023-10-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Synd att jag inte kan verifiera att det stämmer att hon postade det?

För vad det nu är värt såg jag också den storyn igår, men kollade inte upp organisationen.
Citera
2023-10-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retarded8
..

Hon är ju rolig den.
Är hon inte vänsterfeminist är hon nazist

Zara Larsson bar klänning med nazistiskt bands logotyp
https://www.svt.se/kultur/zara-larsson-10

Ot
Senast redigerad av Drettan 2023-10-15 kl. 14:39.
Citera
2023-10-15, 19:38
Medlem
hon är ju typ 12 år vem bryr sig? Låt henne leka med sina pengar
Citera
2023-10-15, 22:48
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Antagligen är hon ihop med en kaosblatte och vill vara duktig. Det skulle inte förvåna mig om hon konverterar till Islam snart. Zara är ju tyvärr dum i hela huvudet.

Med all sannolikhet är det så. Hon ogillar ju vita män och poserar gladeligen i sociala medier penetrerad av en negerkuk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in