Nu är det slut på vin! Sedan min sambo gick från att vara gravid till att inte längre vara gravid har min andel vin blivit allt mindre. Det var banne mig bättre förr. Jag har tidigare sagt bestämt nej till att skaffa fler ungar men jag börjar bli villig att förhandla. Klart bulky boy ska ha ett syskon (och pappa en hel flaska vin för sig själv).
Efter gårdagens x antal påsar snacks har min födointag idag bestått av kvarg och rödtjut. Så ni förstår min besvikelse över att vinet tagit slut. Eldorados naturella kvarg finns dock i överflöd. Vilket inte är särskilt upplyftande. Jag tycker förvisso att den är helt okej. Åtminstone när jag avstår från att äta kvargen och tar ett par förpackningar glass istället.
Utöver fitnessmaten har jag levt fitnesslivet på gymmet också.
Skivstångsrodd.
40kg x 12
40kg x 10
40kg x 9
Shrugs med skivstång, i superset med handledscurl bakom ryggen.
40kg x 15
40kg x 8
40kg x 12
40kg x 7
40kg x 10
40kg x 6
Latsdrag med smalt neutralt grepp.
50kg x 10
50kg x 8
50kg x 8
Bröstpress i maskin.
50kg x 9
50kg x 8
50kg x 6
Bröstpress i maskin annan lutning.
40kg x 9
40kg x 7
40kg x 7
40kg x 8
40kg x 7
40kg x 7
Jag avslutade med 1 h cykling där hjärtat fick arbeta i 145 bpm och det gav 3.5 poäng i konditionsträning. Totalt förbrände min arma lekamen 696 kcal. Rätt snålt kan tyckas! Men planen var att ligga på strax över 143 bpm så vill jag förbränna mer är det viktuppgång som gäller. Det vore inte dumt om det inte var för att jag har planerat att springa ett lopp på 5 km framöver.
Armarna har sedan jag blev hemmaman på heltid blivit totalt bortprioriterade. Jag hinner helt enkelt inte. För att råda bot på detta har jag beställt 2 hantlar á 17.5 kg. Planen är att köra bicepscurls och hammarcurls här hemmavid. Kanske blir det även liggande tricepsextension. Jag kommer även införskaffa ett par lättare hantlar för sidolyft.
Efter gårdagens x antal påsar snacks har min födointag idag bestått av kvarg och rödtjut. Så ni förstår min besvikelse över att vinet tagit slut. Eldorados naturella kvarg finns dock i överflöd. Vilket inte är särskilt upplyftande. Jag tycker förvisso att den är helt okej. Åtminstone när jag avstår från att äta kvargen och tar ett par förpackningar glass istället.
Utöver fitnessmaten har jag levt fitnesslivet på gymmet också.
Skivstångsrodd.
40kg x 12
40kg x 10
40kg x 9
Shrugs med skivstång, i superset med handledscurl bakom ryggen.
40kg x 15
40kg x 8
40kg x 12
40kg x 7
40kg x 10
40kg x 6
Latsdrag med smalt neutralt grepp.
50kg x 10
50kg x 8
50kg x 8
Bröstpress i maskin.
50kg x 9
50kg x 8
50kg x 6
40kg x 9
40kg x 7
40kg x 7
40kg x 8
40kg x 7
40kg x 7
Jag avslutade med 1 h cykling där hjärtat fick arbeta i 145 bpm och det gav 3.5 poäng i konditionsträning. Totalt förbrände min arma lekamen 696 kcal. Rätt snålt kan tyckas! Men planen var att ligga på strax över 143 bpm så vill jag förbränna mer är det viktuppgång som gäller. Det vore inte dumt om det inte var för att jag har planerat att springa ett lopp på 5 km framöver.
Armarna har sedan jag blev hemmaman på heltid blivit totalt bortprioriterade. Jag hinner helt enkelt inte. För att råda bot på detta har jag beställt 2 hantlar á 17.5 kg. Planen är att köra bicepscurls och hammarcurls här hemmavid. Kanske blir det även liggande tricepsextension. Jag kommer även införskaffa ett par lättare hantlar för sidolyft.