Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-06, 21:01
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Nu är ordningen återställd. Jag har fått gymmet gjort så det är bara att förklara förkylningen framgångsrikt fördriven. I spegeln såg det ut som att jag hade varit ifrån styrketräningen i ett par år. Journalen säger dock att mitt senaste gympass genomleds i tisdags. Kul att det kroppsliga förfallet aldrig tar en paus!

Skivstångsrodd.
50kg x 9
50kg x 8
50kg x 7

Rumänska marklyft i superset med skivstångsshrugs (LOL DEN KOMBON)
50kg 10
50kg 7
50kg 9
50kg 5
50kg 7
50kg 5

Skivstångscurl.
30kg x 10
30kg x 9
30kg x 9

Omvänd skivstångscurl.
20kg x 11
20kg x 9
20kg x 9

Kabelcurl med rep.
35kg x 12
35kg x 10
35kg x 9

Hammarcurl.
12.5kg x 8
12.5kg x 8
12.5kg x 8

Benpress.
50kg x 11
50kg x 10
50kg x 9

Sittande vadpress.
15kg x 21
15kg x 20
15kg x 20

Jag önskar att det låg sanning i mina ord om jag sa att det var ett medvetet beslut att ta det lite lugnare så här första passet efter förkylningen. Men nej, jag pallar helt enkelt inte att lyfta tyngre. Det här är normaltillståndet!
Citera
2025-12-07, 20:04
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Det är egentligen sovdags för denna gamle man men först en snabb uppdatering.

Liggande hantelpress.
32.5kg x 8
32.5kg x 7
32.5kg x6

Uppåtlutande hantelpress.
25kg x 7
25kg x 6
25kg x 5

Stående kabelflyes.
12.5kg x 9
12.5kg x 9
12.5kg x 9

Sidolyft med hantlar.
9kg x 7
9kg x 7
9kg x 7

Sittande sidolyft med hantlar.
8kg x 8
8kg x 7
8kg x 6

Avslutade med första löppasset efter förkylningen. Det var tydligt att det enda hjärtat har fått jobba med är visköst blod till följd av kass kosthållning. Jag sprang på löpbandet med 1% lutning i främst 4:16-tempo (med ett par väldigt korta intervaller på 4-tempo). Hjärtat slet i 175bpm och 283 kcal förbrändes.
Citera
2025-12-07, 22:55
Medlem
Eldamyckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Älskar dina texter - keep it up!

Håller helt med här! Förövrigt riktigt bra frekvens på dina träningspass!
Citera
2025-12-08, 19:46
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldamycke
Håller helt med här! Förövrigt riktigt bra frekvens på dina träningspass!

Tack gullet, 25 pass I november men vem håller räkningen?!
Citera
2025-12-13, 19:06
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Glad Lucia alla stolledrängar Idag gjorde jag misstaget att passera Systembolaget på vägen till gymmet. Därmed saknade gympasset någon egentlig tidsbegränsning. Rookie mistake. Annars är det ganska tacksamt att runda av passet strax efter att man har anlänt eftersom, ehum, sysslorna kallar. Nåväl, jag plockade med mig en tysk hem från spritlagret. Sprechen Sie Deutsch? Si, si comprende.

Von Buhl Riesling Sekt Brut är vad som fyller ut mitt glas. Riesling, sött, tänker du. Fel, tänker jag! Det här är ett torrt (hint brut) mousserande vin som berättar om Tysklands omfattande kompetens. Bygga bilar, rusta inför krig, odla druvor och brygga vin? Inga problem. I glaset möts man av krispig fruktsyra som för tankarna till champagne, det är granny smith-äpplen blandat med känslan av att slicka på sten. Mineral, ni vet.

Träningen då? Ja, den blev såklart utförd.

Liggande hantelpress.
32.5kg x 8
32.5kg x 7
32.5kg x 6
32.5kg x 5

Uppåtlutande hantelpress.
25kg x 7
25kg x 6
25kg x 6
25kg x 6

Löpning på löpband, 1% lutning och 4:16-tempo i 20 minuter. Jag höjde hastigheten något de sista minutrarna men det räknas inte. Hjärtat höll sig stabilt kring 170bpm innan dess. Det har inte riktigt känts 100 efter denna veckas löppass. Jag tror det har något med förra veckas förkylning att göra. Därför blev det lite lugnare idag.

Jag hade en incident under natten till måndagen (tror jag att det var, vem fan minns egentligen). Då skulle jag mitt i natten upp och prygla katten eftersom han vägrade sluta krafsa på en dörr. Jag hade dock stora problem med att gå rakt. Min kropp drog kraftigt åt vänster. Det var helt sjukt. Jag höll på att svimma för första gången i mitt liv. Som den man jag är bet jag dock ihop och tog mig kallsvettig tillbaka till sängen. Där fortsatte omvärlden att åka karusell i skallen. I vilket fall, poängen är att detta föranleddes av ett alldeles för tufft konditionspass.

Min nya bög-, eh, löpklocka Foreskinrunner 265 har bättre sensorer än den tidigare av äldre modell. Kul! Hjärtats slagfrekvens är dock densamma (i söndags upp till 180bpm vilket jag inte pallade då). Det kanske inte var så nödvändigt att bränna stålarna på den uppgraderade versionen?
Citera
2025-12-14, 19:08
Medlem
OldButBaldGuys avatar
God kväll! Jag har just avslutat ett benpass med min son på två månader. Han fann mitt anlete så pass motbjudande att han lyckades pressa sig och hela Tripp trapp-stolen bort från mig. Imponerande ben- och/eller viljestyrka. Det var ett så fint ögonblick att jag firade med ett glas bubbel. Von Buhls riesling satt som ett leverslag idag med.

Jag har självfallet tränat mina egna ben också men det var så tråkigt att jag inte tänker ge den delen av passet någon uppmärksamhet. Istället tänkte jag rapportera om två andra övningar.

Shrugs med skivstång.
50kg x 8
50kg x 6
50kg x 5
50kg x 4

Crunch i maskin, lol. Det är sällan magen tränas specifikt men det var en nödlösning för att slippa utföra fler benövningar (tänkte att en stark bål gynnar framtida benträning - som om jag bryr mig).
30kg x 13
30kg x 10
30kg x 6
30kg x 4

Utöver det har jag även iträtt rollen som hantverkare. Inte nog med att jag kom hem efter avtalad tid, jag hade även problem med att hantera impulsen att fara till Halland och skaffa en iller. Tillbaka till ämnet: köksavloppet hade totalstopp. Jag begav mig in under diskbänken och härjade. Kunde efter cirka tre timmar konstatera att ja, mycket riktigt, det var totalstopp. Väl investerad tid.

Men här kommer det maskulina in i bilden! I stället för att ringa spolbilen så googlade jag upp ett sorts verktyg som helt rimligt heter avloppsrensare. Det säljs på Clas Ohlson och har fått högt betyg av andra manliga användare samt en kvinna som heter Filippa (men hon är säkert manhaftig till sättet). Anna har gett betyget en stjärna men det var förmodligen fel bakom spakarna.

Jag avger rapport imorgon när proppen är upplöst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in