2006-08-03, 20:06
Medlem
min ipod video har gått sönder..det ser ut som att den har fått en stöt mot skärmen..

har tagit en bild på hur den ser ut..lite dålig kamera men ni förstår ungefär hur det ser ut...ingenting e sprucket utan det är bara skärmen som ser konstig ut..

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/Bild-3--glr.jpg

har köpt den i usa och när jag skulle lämna in den på garantin sa dom att den fått en hård smäll och att garantin inte täckte det...

är det bara killen i affären som är slö? har hört att apple brukar ge garanti på nästintill allt...har enbart hört positivt om det..

finns det nåt annat sätt att få apple att ta detta på garantin och ge mej en ny ipod?

den är bara ca 2 månader gammal och det känns väldigt tråkigt att den ska gå sönder så snabbt..

hur tycker ni jag ska göra?
Citera
2006-08-03, 20:13
Medlem
JGGs avatar
apple är stenhårda med garantin precis som alla andra... Fick inte ens byta min hörlurar som kostar typ 5 kr för dem.
Citera
2006-08-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
apple är stenhårda med garantin precis som alla andra... Fick inte ens byta min hörlurar som kostar typ 5 kr för dem.

jag har själv hört att dom är väldigt generösa..har en kompis där garantin gått ut sen flera år och han fick ändå en ny ipod.. så nog är do generösa!!!
Citera
2006-08-03, 20:32
Medlem
systems avatar
Kan hemförsäkringen hjälpa dig annars?
Citera
2006-08-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Kan hemförsäkringen hjälpa dig annars?

det var nåt med att vi inte hade nån allrisk lr nåt liknande så det funkar inte
Citera
2006-08-04, 01:45
Medlem
öh...... min erfarenhet av ipodgarantin är att den är otroligt generös... gå bara in på deras hemsida, registrera dej så du får ett apple-id, logga in på apple.se. Beställ service, vänta på att budbilen kommer lägg ipoden i lådan, skickja iväg och vnta typ 5 arbetsdagar, mottag din nya ipod.... klart.... för den delen orkar de inte ta emot hörlurar som är trasiga de skickar nya direkt utan att titta på dem... mi ipod mini pajjade jag typ 3 ggr alla gångerna fick jag tillbaka ny på garantin... ja beställde minst 6 par lurar av dem okså på garantin..,.. (lurarnas diskant låter rasslig efter ngn vecka med max bas oxch max volym )
Citera
2006-08-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sypper
öh...... min erfarenhet av ipodgarantin är att den är otroligt generös... gå bara in på deras hemsida, registrera dej så du får ett apple-id, logga in på apple.se. Beställ service, vänta på att budbilen kommer lägg ipoden i lådan, skickja iväg och vnta typ 5 arbetsdagar, mottag din nya ipod.... klart.... för den delen orkar de inte ta emot hörlurar som är trasiga de skickar nya direkt utan att titta på dem... mi ipod mini pajjade jag typ 3 ggr alla gångerna fick jag tillbaka ny på garantin... ja beställde minst 6 par lurar av dem okså på garantin..,.. (lurarnas diskant låter rasslig efter ngn vecka med max bas oxch max volym )

frågan är om det är värt att ta risken att få betala fraktkostnad, felsökningsavgift osv

är ju knappt värt den risken väl? så stor är ju inte risken att dom tar emot den?

Felbeskrivningen när ja lämna den i affären var

Citat:
Displayen helt mörk, hd snurrar men

om jag inte skickar den.. finns det några delar i den som kan vara värt att ta vara på?
Citera
2006-08-09, 00:37
Medlem
Också hört historier som sypper pratar om; varför inte ta chansen? Sedan kan du gå till butiken igen, be att få tala med någon än personen som bedömde den förra gången, och upprepa historien om det som inträffade, fast med annan infallsvinkel - självklart.
Citera
2006-08-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsL
Också hört historier som sypper pratar om; varför inte ta chansen? Sedan kan du gå till butiken igen, be att få tala med någon än personen som bedömde den förra gången, och upprepa historien om det som inträffade, fast med annan infallsvinkel - självklart.

asså det är ju tydligt att den fått en väldigt hård smäll..och enligt deras regler ska den då inte gå på garantin
Citera
2006-08-09, 20:08
Medlem
javla_bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joerde
min ipod video har gått sönder..det ser ut som att den har fått en stöt mot skärmen..

har tagit en bild på hur den ser ut..lite dålig kamera men ni förstår ungefär hur det ser ut...ingenting e sprucket utan det är bara skärmen som ser konstig ut..

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/Bild-3--glr.jpg

har köpt den i usa och när jag skulle lämna in den på garantin sa dom att den fått en hård smäll och att garantin inte täckte det...

är det bara killen i affären som är slö? har hört att apple brukar ge garanti på nästintill allt...har enbart hört positivt om det..

finns det nåt annat sätt att få apple att ta detta på garantin och ge mej en ny ipod?

den är bara ca 2 månader gammal och det känns väldigt tråkigt att den ska gå sönder så snabbt..

hur tycker ni jag ska göra?

Fick precis samma fel på min ipod nano, jag hade inte stött i den i någonting. Hade den i fickan som vanligt, bytte låt, klev på bussen. Efter ett tag på bussen skulle jag byta låt, så var det en sån där spricka.
Jag fick inte ut något på garantin (hos onoff), dom sa att jag hade orsakat det själv Kan tänka mig att det har nåt med kylan att göra då det var väldigt kallt den dagen
Citera
2006-08-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javla_bajs
Fick precis samma fel på min ipod nano, jag hade inte stött i den i någonting. Hade den i fickan som vanligt, bytte låt, klev på bussen. Efter ett tag på bussen skulle jag byta låt, så var det en sån där spricka.
Jag fick inte ut något på garantin (hos onoff), dom sa att jag hade orsakat det själv Kan tänka mig att det har nåt med kylan att göra då det var väldigt kallt den dagen

jag hade visserligen en ipod VIDEO..men då kanske det är ett vanligt fel..
Citera
2006-08-10, 02:40
Medlem
Om du inte orsakat sprickan, och de påstår en hård stöt: var säker på din sak, och backa inte efter första nederlaget, be att få tala med högre uppsatta. Ta namn på de som jobbar, skriv upp allting, och fortsätt bara driva din sak.
1) Om de fortfarande säger nej, ja, då går du bara vidare till högre instans, 2) I många fall ger de med sig om de ser att du inte tänker ge dig.

Och om det nu inte var du som orsakade felet, varför ska du då förlora på affären?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in