Citat:
Ursprungligen postat av FaerieTale
Då varken en sökning eller en genomgång av stickys gav några nämnvärda resultat postar jag detta i en ny tråd.
Är främst ute efter [dagtids]fotograferingsobjekt med inte alltför mycket skräp spridd på området, naturligtvis utan graffitti och liknande.
Någon vänlig själ som känner till något här i trakterna och vill dela med sig?
Ambjörnarp, Sjötofta, Burseryd
På dessa ställen finns små bangårdar kvar. Norr om Ambjörnarp har de rivit linjen (miljöförvaltningen krävde att banverket tog bort "skrotet" ur skogen) Vet inte hur det är i Tranemo om stationen är värd att titta på.
På Öland är Lindby stationshus fortfarande rätt så orört (sist jag var där i alla fall men det är ett tag sedan), där finns även ett vattentorn kvar.
I Nybro finns litet kvar av linjen mot Orrefors, från stationen och bort genom industriområdet så ligger räls och där finns några mötesspår och signaler. Linjen slutar i skogen bortanför industriområdet. Tror de sparade detta för att kunna använda för godstransporter till industrierna men där har inte varit någon trafik på länge.
Annars är det svårt eftersom de är snabba att riva upp räls och bygga om till busshålplatser eller annat.
Hör gärna av dig om du hittar något kul och/eller redan känner till något spännande. Jag är den typ av människa som kan bli alldeles till mig av rostig gammal räls ute i skogen.