2023-10-18, 00:15
Medlem
exoticspices avatar
Det var en ung svensk kille på en MC som krockade med en lastbil i Thailand för några år sedan. Då var det stora rubriker med namn och bilder på den krockade motorcykeln i Thailändska tidningar. Killen avled.

Inget av sådant i den här olyckan.
Senast redigerad av exoticspice 2023-10-18 kl. 00:41.
Citera
2023-10-18, 00:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Jag tipsar dem genast och hoppas fler gör det. Detta behöver granskas.

Under tiden: Någon som kan begära ut domen om Felicia Cedergren? Vet inte hur man söker upp målnummer m.m. Hon finns på Lexbase, men har inget konto där.

Ett strafföreläggande och en dom för narkotikabrott. Det tredje är ett tvistemål där hon har blivit stämd av en bank för kreditkortsskulder och blivit dömd till att betala 40.000 kr. Detta var så sent som i juni i år.
Citera
2023-10-18, 00:20
Medlem
Thailändsk media är känd för att posta nyheter helt ocensurerat. De kan t.om. visa blodiga kroppar på gator i olycksfall. Det brukar vara överallt. Tidningar, sociala mddier, t.om. YouTube.

Det är knäpptyst om detta!

En ung svensk tjej i koma, på en ö i Thailand. Detta borde vara största nyheten och vara på löpsedlarna överallt.

Sök på både engelska och thailändska överallt, t.e.x Google. Finns 0 sökresultat förutom Expressen samt 2 engelska bloggar som hänvisar till Expressen med copy/paste rakt av. Ingen bekräftelse någonstans!

Söker man "swedish accident koh samui" "25 year old girl koh samui" "accident koh samui" "felicia koh samui" osv finns det 0 sökresultat för denna händelsen (på båda språken).

Hjälp till att maila Expressen, polisen i Sverige och Thailand, Skatteverket, GoFundMe. Detta måste granskas! Det är mycket pengar som står på spel!
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-18 kl. 00:23.
Citera
2023-10-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ett strafföreläggande och en dom för narkotikabrott. Det tredje är ett tvistemål där hon har blivit stämd av en bank för kreditkortsskulder och blivit dömd till att betala 40.000 kr. Detta var så sent som i juni i år.

Har du möjlighet att ladda upp domen här?

Detta blir bara galnare.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-18 kl. 00:24.
Citera
2023-10-18, 00:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Har du möjlighet att ladda upp domen här?

Detta blir bara galnare.

https://mega.nz/file/0RJ3HR5Q#Z4JNB_LPKbwfvlpflPShzY8JfS6-7PM-bb0nW-8253s
Citera
2023-10-18, 00:37
Medlem
rimpoas avatar
Hon Kim Wadström som är frilansjournalist i Thailand. Kan inte hon intyga på något sätt att en olycka skett?
Citera
2023-10-18, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
https://mega.nz/file/0RJ3HR5Q#Z4JNB_LPKbwfvlpflPShzY8JfS6-7PM-bb0nW-8253s

Tack!

Nu återstår att se om Expressen kommer med ett uttalande om artikeln. Det är skandalöst om de inte granskat detta innan de publicerar saker hejvilt.

Jag ber samtliga läsare i tråden att tipsa myndigheter (Polisen och Skatteverket), GoFundMe, Expressen, samt polis i Thailand (mail/sociala medier).

Detta måste granskas ordentligt nu!
Här har vi en familj som haft en 6 miljoners villa och hästar, som flyttat (flyr?) till Thailand, vars dotter har lurat Collector Bank på 40,000 kr, och som har gjort både folkbokföringsbrott och skattebrott. Men 0 försäkringar, 0 bevis för händelsen, och som försöker få in 1.4 MSEK bara sådär. Detta är sinnessjukt!!

Varför har INGEN kollat upp detta förän nu? Ni har då fan TUR att jag var med i tråden och var kritisk till händelsen!

Änsålänge är ingenting bekräftat, men det ser inte bra ut för den familjen.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-18 kl. 00:40.
Citera
2023-10-18, 00:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
När jag kollar på din posthistorik så slår du mig inte som ett uppenbart troll. Du kan dock inte hänga ut en familj, som befinner sig i en oerhört utsatt situation, för att vara lögnare ifall du själv inte ha några bevis att presentera. Är det något lurt här så vill givetvis jag att det avslöjas, men du övertygar mig inte med dina lösa anklagelser.

Även ifall ett sjukhus säger sig inte känna till henne så finns det ju alternativa förklaringar till varför hon inte går att hitta. Typ att hon finns på ett annat sjukhus eller att det råder någon sorts sekretess. Det måste inte vara en scam. Hör dock själv av dig till journalister ifall du är så säker på din sak.

Ps: Jag pallar inte maila något sjukhus. Har aldrig gjort det förr och vet inte hur jag kan verifiera att mailen är korrekt eller att sjukhuset är detsamma som tjejen ska ha förts till. Men har du mailat får du gärna lägga upp printscreens, förslagsvis med din egen mailadress maskad.

I Expressen-artikeln säger familjen själva att hon finns på Bangkok Hospital Samui. Är det sekretess så säger väl sjukhuset att de varken kan bekräfta eller dementera. I detta fallet verkar de ju ha dementerat.

Alla kontaktuppgifter till sjukhuset står på deras hemsida.
Citera
2023-10-18, 00:54
Medlem
Så en familj som haft en villa värderad till 6 mille, och med hästar och en dotter som lägger pengar på plastikoperationer (se hennes OnlyFans/sociala medier) försöker nu även lura Collector Bank på 40,000 SEK?

Något stämmer inte. Man har fått intrycket att de är rika. Å andra sidan ber de om 1.4 miljoner SEK (utan att kunna bevisa olyckan) och håller på med kreditkortsskulder hos svenska banker när de bor i Thailand.

Vad fan är det som händer? Min misstanke är att de har skulder åt någon kriminell person/gäng och att de sålt allt i Sverige, flytt till Thailand för att minska riskerna, och sedan försöker samla ihop cash nu. De maxar sina kreditkort och skapar GoFundMe för att få cash att betala tillbaks med. Sen när skulderna är betalda stannar de utomlands för att undvika svenska lagen.

Det är bara min teori! För ju mer man gräver i detta, desto mer skit hittar man. Här ligger en hund begraven.
Citera
2023-10-18, 00:56
Medlem
Förstår att man läst Bangkok Hospital Samui i artiklarna men kan hon ha flyttats till annat sjukhus på ön för speciell vård? Ser att det finns 5 sjukhus på Koh Samui. Varav ett modernt som nyligen öppnat.

Bangkok Hospital Samui.
Bandon International Hospital.
Thai International Hospital.
Koh Samui Hospital.
Samui International Hospital.
Citera
2023-10-18, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Förstår att man läst Bangkok Hospital Samui i artiklarna men kan hon ha flyttats till annat sjukhus på ön för speciell vård? Ser att det finns 5 sjukhus på Koh Samui. Varav ett modernt som nyligen öppnat.

Bangkok Hospital Samui.
Bandon International Hospital.
Thai International Hospital.
Koh Samui Hospital.
Samui International Hospital.

Jag ska maila samtliga sjukhus på ön. Men då återstår frågan varför inget nämnts om detta i thailändsk media, eller någon media ö.h.t. (förutom Expressen). Det är en ganska allvarlig händelse när en utländsk person hamnar i koma och försöker samla in 1.4 miljoner kronor för att ta sig hem. Det borde vara på löpsedlar överallt i Thailand, inte minst på ön. Sen att man nu fått reda på att hon är skyldig pengar till åtminstone en bank (Collector Bank) gör ju saken värre.
Citera
2023-10-18, 01:04
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa
Hon Kim Wadström som är frilansjournalist i Thailand. Kan inte hon intyga på något sätt att en olycka skett?

Jag hittade igen detta inlägg om Kim W som skrevs igår. Jag såg också då att hon hade på sin Facebook kopierat mammas inlägg om olyckan och hon uppmanade också till insamling. Däremot stod inget om detaljer om olyckan eller om Felicia, inte heller om att hon hade varit i kontakt med mamman.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Kim Wadström censurerade kommentarer när folk började ifrågasätta. Först dementerade hon och intygade att F är en turist på tillfälligt besök i Thailand. Nu är samtliga kommentarer borta och kommentarsfältet stängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in