2023-10-17, 18:24
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Felicia är 25 år, hennes mamma ska inte behöva lära henne om försäkringar hon behöver när hon flyttar utomlands, sånt ska en vuxen människa klara av att kolla upp och fixa själv innan man flyttar.
Mamman hade inte behövt lära henne om försäkringar, men frågat om hon har fixat försäkringen för att sedan se till att den ordnades med eller utan hennes eller pappans hjälp. Tittar man på Felicias mer eller mindre porrbilder på hennes OF så är det en tjej som behöver vägledning även om hon råkar vara 25 år.

Som ansvariga föräldrar ser man till att allt är ordnat när ens dotter flyttar utomlands. Tydligen fick hon sköta allt själv och nu ser föräldrarna resultatet av sitt icke handlade.
Citera
2023-10-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Mamman hade inte behövt lära henne om försäkringar, men frågat om hon har fixat försäkringen för att sedan se till att den ordnades med eller utan hennes eller pappans hjälp. Tittar man på Felicias mer eller mindre porrbilder på hennes OF så är det en tjej som behöver vägledning även om hon råkar vara 25 år.

Som ansvariga föräldrar ser man till att allt är ordnat när ens dotter flyttar utomlands. Tydligen fick hon sköta allt själv och nu ser föräldrarna resultatet av sitt icke handlade.

Klarar man som 25 åring inte av att googla vad man ska tänka på och fixa innan en utlandsflytt borde man inte flytta utomlands.

Sen kan mycket väl föräldrarna ändå sagt åt henne att skaffa försäkring men att hon helt enkelt sket i det.
Citera
2023-10-17, 20:11
Medlem
Cannabiskaktuss avatar
Varför ska en onlyfans hora få en massa donationer och komma hit och ta del av vården. Som hon uppenbarligen inte vill bidra till själv? Vore ju tragiskt om hon blev en grönsak och sedan fick sex månaders fängelse för folkbokföringsbrott.
Hennes familj vill ju så klart behålla sin finare livsstil och inte behöva bidra. Men ponera att hon blir en grönsak. Då ska vi andra betala för hennes uppehälle så länge hon lever.
Kommer hennes familj hjälpa henne från sjukhussängen och lägga upp kontent med dildos i alla hål till hennes Of?
Så hon kan börja betala för sin egen vård? Nej. Antagligen inte. Ska hon hit och få vård borde hon få utreseförbud på livstid och psykvård. Vilka föräldrar låter sin dotter bli en of hora?

Vaknar hon upp och får vård i Sverige så kommer hon garanterat utvandra igen när hon är frisk. Noll sympati för människor som utvandrar och sen ska hit när det passar dom/ deras familj.

Pappa staten ska tydligen hjälpa alla efterblivna. När kom det egna ansvaret in i bilden?

Dra ut sladden och ta med en urna hem. Billigare än så blir det inte.
Citera
2023-10-17, 20:26
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Klarar man som 25 åring inte av att googla vad man ska tänka på och fixa innan en utlandsflytt borde man inte flytta utomlands.

Sen kan mycket väl föräldrarna ändå sagt åt henne att skaffa försäkring men att hon helt enkelt sket i det.
Så var det säkert.
Citera
2023-10-17, 20:37
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabiskaktus
Dra ut sladden och ta med en urna hem. Billigare än så blir det inte.
Sant.
FC är inte varken den första eller sista (idioten) att sakna pengar till sjukvårdsräkningen efter en olycka i Thailand.

Citat:
A student is asking for help to pay her sister's medical bills, after she suffered a horrific accident while on holiday.
https://www.bbc.com/news/uk-england-birmingham-64006109

Citat:
The sister of a man who is facing a large medical bill after a motorbike crash in Thailand has urged others to check their travel insurance policies.
https://www.bbc.com/news/uk-wales-64187351
Citera
2023-10-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Om jag betalar 400 innan jag reser, blir invalid, och försäkiringsbolaget betalar 700k efter, så är det ju samma summor det rör sig om mot för om jag skulle betala 400kr efter olyckan och försäkringsbolaget betalar 700k även då.

Det kostar ju samma för mig och försäkringsbolaget oavsett.

Jag krockade min moped in i en kompis moped i tonåren, ingen av oss hade försäkring.
Det vi gjorde då var att lösa försäkring och 2 veckor efter anmälde vi olyckan.

Detta var nog det dummaste jag läst i hela mitt liv
Citera
2023-10-17, 20:56
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsmicke
Det hyrs inte ut mopeder utan de ser ut som mopeder......o frambromsen är den som får ner farten absolut bäst men man måste ha lite vana....bromsar man med bakbromsen och är ovan så är de lätt att hjulet låser sig o de kan bli ett släpp i sidled .....däremot i en kurva med grus eller vatten krävs högre skicklighet.....för att köpa en flygbiljett o även för att komma in i landet borde man kunna visa upp att man är försäkrad
Klart hon inte skulle bry sig om nån annan, hela hennes värld handlar om HENNNE som många andra tjejer på instagram.
Citera
2023-10-17, 22:49
Medlem
Varning För Bedrägeri

Detta var skumt! Finner ingen som helst information om olyckan i thailändsk media. Jag mailade även sjukhuset de pratade om, "Bangkok Samui Hospital", som svarade idag. De har inte mottagit någon med det namnet eller från Sverige under den tidsperioden.

Varken Expressen eller GoFundMe visar bilder på henne i sjukhuset. Det finns ingenting som bekräftar att detta skett. Det är endast snyfthistorier i media. Finner enbart två bloggar (på engelska) som hänvisar till Expressen och GoFundMe.

Jag har sökt på thailändska och engelska - finns 0 sökresultat. Nu när sjukhuset även bekräftat att de inte har någon med det namnet, då var det spiken i kistan!

Detta är bedrägeri! Förutom folkbokförings- och skattebrott i Sverige har familjen nu sattit upp en fejkad snyfthistoria och lyckats få in över 700000 på GoFundMe! Anmäl detta genast till GoFundMe, Skatteverket och tipsa polisen (Sverige & Koh Samui).

Det finns ingen anledning för sjukhuset att ljuga. Eller har hon registrerats där med ett fejkat namn?! Detta luktar bedrägeri! Det finns som sagt ingenting som backar upp historian - det är endast deras egna ord (utan bevis/bilder!). Om någon där ute har bevis, posta det här. Men det är jävligt skumt att sjukhuset meddelat de inte har tagit in någon patient med det namnet!
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-17 kl. 22:55.
Citera
2023-10-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Detta var skumt! Finner ingen som helst information om olyckan i thailändsk media. Jag mailade även sjukhuset de pratade om, "Bangkok Samui Hospital", som svarade idag. De har inte mottagit någon med det namnet eller från Sverige under den tidsperioden.

Varken Expressen eller GoFundMe visar bilder på henne i sjukhuset. Det finns ingenting som bekräftar att detta skett. Det är endast snyfthistorier i media. Finner enbart två bloggar (på engelska) som hänvisar till Expressen och GoFundMe.

Jag har sökt på thailändska och engelska - finns 0 sökresultat. Nu när sjukhuset även bekräftat att de inte har någon med det namnet, då var det spiken i kistan!

Detta är bedrägeri! Förutom folkbokförings- och skattebrott i Sverige har familjen nu sattit upp en fejkad snyfthistoria och lyckats få in över 700000 på GoFundMe! Anmäl detta genast till GoFundMe, Skatteverket och tipsa polisen (Sverige & Koh Samui).

Det finns ingen anledning för sjukhuset att ljuga. Eller har hon registrerats där med ett fejkat namn?! Detta luktar bedrägeri! Det finns som sagt ingenting som backar upp historian - det är endast deras egna ord (utan bevis/bilder!).

Det var extremt allvarliga anklagelser. Jag måste säga att det låter oerhört magstarkt att ta heder och ära av alla inblandade eftersom "de saknar bilder" och andra dokument som backar upp historien, när du själv inte presenterar någonting. Vad har du själv för bilder och bevis för din tes? För du är väl inte ute och trollar för eget nöjes skull mitt i en familjs bottenlöst djupa sorg va?
Citera
2023-10-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Det var extremt allvarlig anklagelser. Jag måste säga att det låter oerhört magstarkt att ta heder och ära av alla inblandade eftersom "de saknar bilder" och andra dokument som backar upp historien, när du själv inte presenterar någonting. Vad har du själv för bilder och bevis för din tes? För du är väl inte ute och trollar för eget nöjes skull mitt i en familjs bottenlöst djupa sorg va?

Jag har ingenting att tjäna på detta. Maila sjukhuset själv och se. De har inte fått in någon patient med det namnet under den tidsperioden! De har inte fått in någon svensk som varit med i en moppeolycka.

Det finns som sagt inga bevis på att olyckan skett. Varken ord från polis, sjukhuspersonal, bilder eller något. Det enda som finns är en GoFundMe och "mammans ord" i Expressen!

Olyckor rapporteras vanligtvis i media i Thailand, ofta är polis inblandade. I detta fall är det knäpptyst från deras håll. Detta är allvarligt!
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-17 kl. 23:01.
Citera
2023-10-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Jag har ingenting att tjäna på detta. Maila sjukhuset själv och se. De har inte fått in någon patient med det namnet under den tidsperioden!

Det finns som sagt inga bevis på att olyckan skett. Varken ord från polis, sjukhuspersonal, bilder eller något. Det enda som finns är en GoFundMe och mammans ord i Expressen!

Du kommer med anklagelser och då är det upp till dig att presentera bevis. Skicka printscreen på din mailkontakt med sjukhuset och myndigheter till att börja med. Det borde inte vara så svårt?
Citera
2023-10-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Du kommer med anklagelser och då är det upp till dig att presentera bevis. Skicka printscreen på din mailkontakt med sjukhuset och myndigheter till att börja med. Det borde inte vara så svårt?

Det är upp till dessa personer att bevisa olyckan skett! Inte mitt uppdrag! Om någon kommer med påståenden är det den familjen! Jag har sökt sjukhuset, de svarade, och de bekräftar att ingen med det namnet dykt upp.

Du kan maila sjukhuset själv. Det tog bara 4h att få svar via mail under dagstid.

De bryter även mot GoFundMe's regler iom att de inte lagt ut bevismaterial. Egna ord är inte bevis!

Kontaktuppgifter:
info@bangkokhospitalsamui.com

Hemsida:
https://bangkokhospitalsamui.com/contact/

Olyckor av dessa slag är alltid postade i thailändska nyheter. En ung svensk tjej i koma är inte vardag där på den ön. Det är minst sagt märkligt att INGEN (notera: INGEN!) media rapporterat om olyckan förutom Expressen. Inga inlägg i Facebookgrupper, inga thailändska medier, inga polisrapporter (vilket måste göras i detta fall), ingen med det namnet på sjukhuset och absolut noll bildbevis eller intervju med läkare/polis. Och att de försöker få miljonbelopp utan något bevis är bara sinnessjukt! Detta bör rapporteras av alla direkt!
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-17 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in