Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viviaen
Du ser ingen skillnad på ett låsa in en människa mot dennes vilja i X antal år och att permanent avsluta någons liv?
Men ja du har en poäng, vilket är varför vi har så humana fängelsen i Sverige, för vi tycker inte det är okej att låsa in människor under otroligt obekväma och ovärdiga förhållanden.
Vad spelar det för roll om det är någon skillnad på det? Ditt argument var att folk ej ska syssla med sådant dem själva är emot. Olaga frihetsberövande anses också vara ett allvarligt brott.
Citera
2024-06-13, 21:55
Citat:
Ursprungligen postat av zignature
Nu ska tydligen UD agera så att de ej får sitt dödsstraff, det är ju för fan galet Iran gör Sverige en god tjänst om de snabbt hänger slöddret, och det borde vara alla 3
Jag kommer med en rättelse jag menade såklart Irak och inte Iran, men det är samma skit med både landen och de skyldiga mördarna, fram med repet bara
Citera
2024-06-13, 22:01
Medlem
Är det någon som har insyn i Prenga släkten nu? Är de kvar i Hudiksvall?
Citera
2024-06-13, 22:04
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
För att du läste det på juristprogrammet på ett svenskt universitet?

Fan va folk blivit dumma i huvudet. Är det något i dricksvattnet?
Jag ser att du inte är läskunnig. Tråkigt.
Så skrev jag inte alls!
Citera
2024-06-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Eftersom svenska grundlagen säger att dödsstraff är olagligt så antar jag att regeringen anser att de har en skyldighet att förhindra att svenska medborgare avrättas i andra länder. Det är min teori i alla fall om varför Sverige har denna ståndpunkt.

Dom e ju inte riktiga svenskar om man läser nyheterna. En alban, de andra två är irakier så förstår inte varför våran regering blandar sig och till och med betalar 100 miljoner svenska kr för att få dem fria. Det är helt sjukt ju . Har inga ord längre. Hoppas de arkebuseras. Irak är ganska sura på sveriges regering tanke på koran brännaren aldrig utvisades till Irak. Sen har sverige och irak riktigt dåliga ekonomiska förbindelser med varandra efter alla koran bränningar. Kommer sluta med dödsstraff oavsett vad sverige tycker och känner.
Citera
2024-06-13, 22:07
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleGreenInvest
https://politiko.al/english/e-tjera/ekzekutoi-benzeman-suedia-paguan-10-mln-euro-per-te-mbrojtur-shqiptarin-i506291

Sverige har betalat under bordet!!! Skandal, 100 miljoner av skattepengar
Citat:
In an interview he gave for "Albanian Life", Dushi revealed that the Swedish state has intervened so that, at least, the young Albanian is not sentenced to death. For this agreement, the state has paid at least 10 million euros to Iraq, but this does not solve the young man's problem.

Eftersom han blev dömd till döden så hoppas jag att de kan reklamera köpet.
Citera
2024-06-13, 22:21
Medlem
Lagens strängsta straff att dömmas till döden! Hängning elr?
Citera
2024-06-13, 22:50
Medlem
Vet ej om jag litar på alla källor i denna tråd.
Inte en chans att svenska UD pungat ut 10 milj euro till nån klan i Bagdad som blodspengar så att man ska få livstid istället för dödsstraff.
Var kritiska när ni läser!
Kamma er!
Citera
2024-06-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
hörde jag ofta argumentet att dödsstraff är fel ...

Därför, oavsett om de här mördarna var "svenskar", araber, muslimer, blattar, kräk, osv så ska Sverige försvara deras liv.

Så om man "hör" något ofta blir det sant...?
Citera
2024-06-13, 23:18
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Så om man "hör" något ofta blir det sant...?
Nej det tror jag inte.

Dödsstraffet är inte det hårdaste straffet. Livstids fängelse är det hårdaste straffet + att människovärden bibehålls.

Jag läser ofta här att skribenterna här tycker att "blattarna", muslimer, negrer osv är babianer bla bla bla. Varför sjunka till deras nivå då?
Citera
2024-06-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Vet ej om jag litar på alla källor i denna tråd.
Inte en chans att svenska UD pungat ut 10 milj euro till nån klan i Bagdad som blodspengar så att man ska få livstid istället för dödsstraff.
Var kritiska när ni läser!
Kamma er!

Jag hoppas du har rätt, men jag skulle fan Inte bli förvånad om det stämmer. Malmö betalar en mille för att måla parkbänkar i bögfärger och betalar ut soc-bidrag till illegala och staten sjukpension till Iraks försvarsminister så....

Sverige har blivit ett sjukt land.
Citera
2024-06-14, 00:06
Medlem
Dog eat dog…
Vad är problemet.

Han har medvetet tagit ett liv.
Nu hoppas vi att wannabegangstern
får betala priset…
Döden, varför ska han slippa undan. Men inte hans offer.

Saft dialog och pizza
är för muppet show.
Irak är på riktigt.
Förmodligen blir det omvandlat
till livstid efter diplomatkontakter.
Men glöm att han får sitta av det i Sverige……
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in