2024-01-11, 01:59
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Haha…jag är med dig om kidsen med superdupersimultankapacitet. (Ja, i alla fall så länge det handlar om att fixa att filma med/prata i mobilen samtidigt som man gör annat.. )

Så som du beskriver scenariot är ungefär vad jag tänkt mig. Men det var just det där med kryddningen. En trafikpolis som gör detta samtidigt som han dirigerar trafiken liksom.. Men det kanske också är simultankspacitet…

Men vad bra att just du dök upp. I filmen som @AM88 lagt upp om tillfångatagandet ser det ut som att ”Foodora-moppen” rullar samtidigt som de sista skotten går av. Jag har hela tiden innan tänkt att den stod parkerad och väntade på att skytten dka komma tillbaka.
Vad tänker du om detta?

Hmmm... jag antar du menar filmen från den irakiska bilen där man ser mopeden först och sedan GM? Tror det bara är lite av en optisk illusion, för jag ser ingen som sitter på mopeden.

Citat:
Ursprungligen postat av rej_2001
Tycker tiden då dörren öppnas till han är vid bilen är i Usain Bolt fart. Om ni ser då dörren öppnas till han är vid bilen. Kan han åkt moppen hela tiden? Hur hamnade moppen exakt där om inte? vem isåfall klev ur bilen?

Väldigt bra frågor. Kunde inte somna för jag tänkte så mkt på det här. Det är nåt som gnager.

Här är min hypotes om hur det kan ha gått till:

Om vi utgår från att de tre gripna personerna landade dagen innan i Irak, så har de knappast hunnit planera något alls. Och vad vi vet så är de lite impulsiva och känns otroligt att de skulle planerat minutiöst från Sverige, med A/B och C-planer, olika flyktvägar etc, i sann SEAL-anda.

De har gissningsvis fått B adress, åkt dit och väntat utanför hans bostad. Tror inte de hunnit införskaffa en GPS-puck i Irak å satt den på bilen, då hade de kunnat vänta till ett bättre tillfälle än i en 4-filig bilkö i ett land de förmodligen aldrig varit i och inte kan något om gator, trafik etc.

Två personer sitter i bilen och den tredje (skytten) åker på bud-mopeden bredvid/i närheten. De i bilen och skytten på mopeden har kontakt på något sätt, antingen mobil med headset, komradio och/eller visuellt. De ser att det blir lång kö, mopeden slingrar sig förbi kön och stannar kanske 100 meter längre fram och parkerar intill vägen. (Men här är något jag inte riktigt får ihop, för mopeden ser ut att stå åt fel håll, alltså i motsatt körriktning, vilket då innebär att skytten ska ha gjort en u-sväng/sladd innan han parkerar moppen)

När högerdörren i förföljarbilen öppnas tar det ca 11-13 sek tills första skottet. Om skytten hoppat ut ur bilen så är det en lite märklig omväg han tar tycker jag, då man ser vid ca 32s in i videon att han tydligt kommer i riktning från höger. Hade han hoppat ur bilen hade han sprungit rakt fram bredvid den blåa Hyundaien, medan nu ser han ut att komma längre ut ifrån. Det kanske är att han vill vara skymd från Benzema i bilen och tar en riktig omväg, men de har bråttom och är adrenalinstinna å då känns rakaste vägen som det mest troliga.

Alltså lutar min teori åt att när högerdörren öppnas så är det är en till person som sitter på passagerarsätet som kliver ut och vinkar/kommunicerar med skytten och pekar ut vart Benzemas bil är och att han ska göra det nu. Skytten har redan parkerat moppen och klivit av. Det tar ca 12-14 s från sista skottet tills skytten är tillbaka vid flyktmopeden, vilket stämmer med den tid det tar från att höger dörren öppnas o första skottet "syns".

Jag tar det för osannolikt att mopeden skulle vara utställd innan. Mopeden står parkerad i fel körriktning och lite i vägen så bilar för väja för den. Utan att veta något om Bagdad men känns som att en ensam moped som står parkerad så inte skulle få stå kvar särskilt länge, och lite streetsmarta är de väl. Eller inte.

Skytten fipplar på mobilen å Iraks snabbaste trafikpolis är i närheten och fattar misstanke. Kanske så var trafikpolisen till fots, hörde skotten å såg honom komma springandes med en pistol. Dock väldigt djärvt av polisen att ingripa isf.

De två som senare blir gripna (här har jag ingen teori om hur) är de två som sitter i bilen bakom B.

Nu fick ni en novell som nattlektyr ni som är vakna

Vad tror ni? Kom gärna med kommentarer eller om ni hittar fel/ologik i mitt resonemang
Senast redigerad av Lassly 2024-01-11 kl. 02:15. Anledning: glömde ordet inte
Citera
2024-01-11, 02:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedMos
På ena videon följer albanen efter med sin bil som man kan se på en video.

Han springer fram skjuter 15 skott, Sen ser man på en annan video att han springer därifrån.

Så enligt min matematik så har han bara ställt sig bil mitt i rusningstrafik gått ut skjutit och sen lämnat bilen mitt i vägen? Alltså vaskat bilen?
Det är ju en man med mancheter och beige linnekavaj som kör. Skyten har grå munkjacka. Alltså sorry har du läst tråden och tryckt på länkar? https://mega.nz/folder/ZGUQ0AgZ#3_HSOvFCvkSYn3jkIDRKnw
Citera
2024-01-11, 02:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordfocus1000
Japp, klart och tydligt 15 skott som avlossades. Men vart har de 2 andra skotten hamnat om man bara kan räkna in 13 st på rutan och listen?
I förardörren. https://mega.nz/folder/ZGUQ0AgZ#3_HSOvFCvkSYn3jkIDRKnw
Citera
2024-01-11, 02:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Såg videon där mördaren flydde från platsen. Det var fan minst 10 skott som avlossades. Inte säkert att alla träffade iofs, men.
15. https://mega.nz/folder/ZGUQ0AgZ#3_HSOvFCvkSYn3jkIDRKnw
Citera
2024-01-11, 02:36
Medlem
Mindbusinesss avatar
Härlig läsning;
” Advokaten al-Tamimy säger att männen inte kommer få någon speciell behandling bara för att de är utländska medborgare. De kommer att fängslas med andra fångar.
– Mordet kommer att prövas i Irak eftersom det skedde här. Den svenska ambassaden ska däremot informeras och en representant kan närvara under den rättsliga processen. Offrets anhöriga ska förhöras och kan närvara under rättegången, säger han.
En person som döms för mord med uppsåt kan, enligt irakisk lagstiftning, dömas till avrättning om mordet är ”mot betalning”, enligt al-Tamimy.
Han bedömer att den svenske misstänkta mördaren ”lätt” kan dömas till avrättning, eftersom han greps på bar gärning.
– Jag tror inte att Irak kommer att överlämna honom till Sverige efter domen. Sverige tillämpar inte avrättning, och fängelser i Sverige är ett hotell jämfört med i Irak. Man måste tänka på offrets anhöriga och se till att gärningsmannen får sitt straff.”
https://www.dn.se/varlden/irakisk-tr...pa-motorcykel/
Citera
2024-01-11, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Hmmm... jag antar du menar filmen från den irakiska bilen där man ser mopeden först och sedan GM? Tror det bara är lite av en optisk illusion, för jag ser ingen som sitter på mopeden.

Väldigt bra frågor. Kunde inte somna för jag tänkte så mkt på det här. Det är nåt som gnager.

Här är min hypotes om hur det kan ha gått till:

Om vi utgår från att de tre gripna personerna landade dagen innan i Irak, så har de knappast hunnit planera något alls. Och vad vi vet så är de lite impulsiva och känns otroligt att de skulle planerat minutiöst från Sverige, med A/B och C-planer, olika flyktvägar etc, i sann SEAL-anda.

De har gissningsvis fått B adress, åkt dit och väntat utanför hans bostad. Tror inte de hunnit införskaffa en GPS-puck i Irak å satt den på bilen, då hade de kunnat vänta till ett bättre tillfälle än i en 4-filig bilkö i ett land de förmodligen aldrig varit i och inte kan något om gator, trafik etc.

Två personer sitter i bilen och den tredje (skytten) åker på bud-mopeden bredvid/i närheten. De i bilen och skytten på mopeden har kontakt på något sätt, antingen mobil med headset, komradio och/eller visuellt. De ser att det blir lång kö, mopeden slingrar sig förbi kön och stannar kanske 100 meter längre fram och parkerar intill vägen. (Men här är något jag inte riktigt får ihop, för mopeden ser ut att stå åt fel håll, alltså i motsatt körriktning, vilket då innebär att skytten ska ha gjort en u-sväng/sladd innan han parkerar moppen)

När högerdörren i förföljarbilen öppnas tar det ca 11-13 sek tills första skottet. Om skytten hoppat ut ur bilen så är det en lite märklig omväg han tar tycker jag, då man ser vid ca 32s in i videon att han tydligt kommer i riktning från höger. Hade han hoppat ur bilen hade han sprungit rakt fram bredvid den blåa Hyundaien, medan nu ser han ut att komma längre ut ifrån. Det kanske är att han vill vara skymd från Benzema i bilen och tar en riktig omväg, men de har bråttom och är adrenalinstinna å då känns rakaste vägen som det mest troliga.

Alltså lutar min teori åt att när högerdörren öppnas så är det är en till person som sitter på passagerarsätet som kliver ut och vinkar/kommunicerar med skytten och pekar ut vart Benzemas bil är och att han ska göra det nu. Skytten har redan parkerat moppen och klivit av. Det tar ca 12-14 s från sista skottet tills skytten är tillbaka vid flyktmopeden, vilket stämmer med den tid det tar från att höger dörren öppnas o första skottet "syns".

Jag tar det för osannolikt att mopeden skulle vara utställd innan. Mopeden står parkerad i fel körriktning och lite i vägen så bilar för väja för den. Utan att veta något om Bagdad men känns som att en ensam moped som står parkerad så inte skulle få stå kvar särskilt länge, och lite streetsmarta är de väl. Eller inte.

Skytten fipplar på mobilen å Iraks snabbaste trafikpolis är i närheten och fattar misstanke. Kanske så var trafikpolisen till fots, hörde skotten å såg honom komma springandes med en pistol. Dock väldigt djärvt av polisen att ingripa isf.

De två som senare blir gripna (här har jag ingen teori om hur) är de två som sitter i bilen bakom B.

Nu fick ni en novell som nattlektyr ni som är vakna

Vad tror ni? Kom gärna med kommentarer eller om ni hittar fel/ologik i mitt resonemang

Polisen har nog helt andra befogenheter i Irak.
Polisen kan nog ta för sig på helt andra sätt.

Sverige har gett dessa ligister en helt skev uppfattning om konsekvenserna man kan få om man missköter sig så grovt. I andra länder så kan man faktiskt få dödsstraff!
Tror ni MGM räknat med det?

Jag förstår att hårda straff inte alltid avskräcker men vi behöver inte vara rädda längre för att denna jävel kommer störa någon i framtiden.
Citera
2024-01-11, 03:12
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nu kan jag ingenting om hur det funkar i Irak, men på Aktuellt nyss intervjuades en fd domare om vad han tror kommer ske.

Han tror inte på att dom kommer utlämnas utan menar på att dom högst troligt riskerar dödsstraff.
Bästa jag hört på hela dagen .

Tänk bara vilken härlig realitycheck 19-åringen (inte så insatt men han nämndes pga sin låga ålder) just nu står inför .

Istället för saft och bulle inom svenska Kriminalvården i en 4-5 år blir det arkebusering på stampat jordgolv nere i Irak.

Plötsligt var det kanske inte så tufft att vara gängkriminell..?

Underbart!

Det viktigaste är kanske inte att han får det straff han kommer att få (han har ju trots allt gjort samhället en tjänst ) utan att utgången av hans val i livet sprids riktigt generöst bland alla som funderar på att göra en liknande karriär...
Citera
2024-01-11, 03:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Väldigt intressant vart Rawa Majid är i det hela ena sekunden går expressens krönikör Fredrik SJÖSHULT ut med dessa nyheter i denna artikel citat : Majid försvann efter uppgifter om att han gripits i Iran men under de senaste veckorna har svensk polis nåtts av uppgifter om att han är släppt.

Torde det inte funnits något konkret bevis på detta? https://www.expressen.se/kronikorer/...zema-aljiburi/

Samtidigt som pledgestimes i denna artikel skriver : According to HS information, Majid is still imprisoned in Iran, because Iran demands Sweden to hand over an Iranian suspected of a crime in exchange for Majid’s handover.

https://pledgetimes.com/gang-crime-k...le-of-revenge/

Så då är frågan, vi vet att Iran är både mer fientliga än Irak när det kommer till diktatur och pyramid spel där Sverige har Hamid Nouri på hemmaplan som Sverige vill ha,

Å andra sidan har vi Johan Floderus som är kontra fängslad i Iran. Dessa två ovannämnda är ju betydligt större i sammanhanget än Rawa majid där, majid kan användas lite som en bonde i detta pyramid spel. Med alla vaga spekulationer så borde det finnas bevis på att räven skulle vara släppt. Irak var väldigt snabba med att bekräfta för ud. Medans det har varit knäpptyst i Iran! Finns nog inga pengar i världen som Rawa kan erbjuda Iran för att få komma ut hur som helst. Snarare tvärtom Hamid el nouri bryr de sig nog mer om än Rawa majid!

Var det inte heller 🦊 som stod bakom mordet på mor till Abdo. Om Rawa skulle vara på frifot är det inte sannolikt att han kan gömma sig i Turkiet då Abdo verkar ha etablerat sig bra där. Då återstående fråga vart är Rawa majid spekuleras på sociala medier att han är fri ”expressen” diverse åklagare som påstår att det ej fått bekräftade källor på att han är gripen kan man lita på Iran. I detta fall är Irak mer sofistikerade eller vill vara med tanke på hur snabbt dem jobbade med det svenska utrikes departement gav information m.m. Vad tror ni vart är Rawa majid ?
När Benzema helt plötsligt kör insta lives, och Tik Tok då frångår han Foxtrot och hur det styrts.
Blev en social media Gangster.

I förrgår eller dagen innan med Jordgubben i en live av 4 samtalspartner, jordgubben visar ansiktet.
En analys, Benzema som bildar nytt gäng, delar ut LaLigaguldringar.
Bräcker ut saker på sociala medieposter🧿
-Räven är antagligen 1) död, alt 2) Iranskt fängelse. Rawa föddes i Iran som spädbarn.

Svenska ambassaden/konsulat får enbart information om en häktad/anhållen svensk i utlandet om den frihetsberövande vill delge det.
Citera
2024-01-11, 03:33
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
spelar ingen roll vad SD rassar tycker och tänker
Sverige har skyldighet att försöka få hem sina medborgare oavsett vad dom har gjort
egentligen är det inget som hindrar utlämning pga brottet har inget med deras land att göra eller politisk syfte
punkt slut

Så att någon som bor i Irak, blir skjuten i tät trafik mitt på dagen i Irak. Det har inget med deras land att göra, så Sverige kan diktera hur dom ska hantera brottslingarna?
Citera
2024-01-11, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
När Benzema helt plötsligt kör insta lives, och Tik Tok då frångår han Foxtrot och hur det styrts.
Blev en social media Gangster.

I förrgår eller dagen innan med Jordgubben i en live av 4 samtalspartner, jordgubben visar ansiktet.
En analys, Benzema som bildar nytt gäng, delar ut LaLigaguldringar.
Bräcker ut saker på sociala medieposter🧿
-Räven är antagligen 1) död, alt 2) Iranskt fängelse. Rawa föddes i Iran som spädbarn.

Svenska ambassaden/konsulat får enbart information om en häktad/anhållen svensk i utlandet om den frihetsberövande vill delge det.

Alltså endast jordgubben kvar av de högsta ledarna?
När och hur ryker Jordgubben då? Blir intressant att se.
Citera
2024-01-11, 04:42
Medlem
HassanVonEssens avatar
"HÖRDE JAG MAN JAPP BENZEMA ELLER"

Kul att grabbarna bjussar på lite film från mordet den här gången. Det får de gärna göra varje gång så att det blir lite underhållning åtminstone.
Citera
2024-01-11, 04:57
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
spelar ingen roll vad SD rassar tycker och tänker
Sverige har skyldighet att försöka få hem sina medborgare oavsett vad dom har gjort
egentligen är det inget som hindrar utlämning pga brottet har inget med deras land att göra eller politisk syfte
punkt slut

Ja stackarn måste hem till Sverige nu, han har ju redan fått en tid på soc om sitt mördande och krigsförbrytelser.
3-4 år på ett "strängt" SIS-hem kommer att göra susen för busungen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in