Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-11, 23:29
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
JB lever lyxliv och håller på med stora affärer och har lojala runt sig. Han har åstadkommit mycket som Sarajevo. FOX är raderade (tror jag)

Spelar ingen roll. Han är en värdelös tönt iaf.
Citera
2024-01-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Ja det är trots allt HUMOR detta , man pratar om uteblivet konsekvenstänk , diagnoser hit & dit ...

Det är bara ursäkter , dom förtjänar att bli iskallt avrättade på precis samma sätt som dom själva tar sig friheten att avrätta andra! No Mercy! Ta bort packet bara!

Känner att jag vill markera att jag inte riktigt tycker som du. Kommer aldrig bejaka dödsstraff och tycker det är ett stort problem med obehandlade diagnoser.
Men vi kan ändå vara överens om första delen om humor!
Citera
2024-01-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shottazbyn
Ar*f Gultek*n (i)
Um*t Koy*ncu (u)
Fir*s Ism*il Jih*d (a) från Västerås
Någon sebbe från Västerås
Säkert någon mer minns inte

Stort tack!
Umut borde jag såklart kunnat gissa mig till, om de andra behöver jag läsa på lite.
Citera
2024-01-11, 23:36
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Känner att jag vill markera att jag inte riktigt tycker som du. Kommer aldrig bejaka dödsstraff och tycker det är ett stort problem med obehandlade diagnoser.
Men vi kan ändå vara överens om första delen om humor!

Det är Ok , vissa förespråkar fortfarande att jorden är platt med

Jag är av annan åsikt och står för den.

Fick mig ett gott skratt jag med
Citera
2024-01-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ar*f Gultek*n (i)
Um*t Koy*ncu (u)

Tack för ett mycket bra inlägg. Vad finns det att veta om dessa herrar? Är dom allierade? Vad har Fir*s Jih*d med detta att göra, är han inte värsta tönten? Han fick duktig med stryk på kåken och ville vara något han inte var.

Dömd för våldtäkt och portad från både Västerås, Göteborg och Malmö? Vet att han var tillsammans med Shahins syster från Malmö.

Hur mycket pengar ligger på Fir*s och varför?

Sebbe från DP?
Citera
2024-01-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
JB lever lyxliv och håller på med stora affärer och har lojala runt sig. Han har åstadkommit mycket som Sarajevo. FOX är raderade (tror jag)

Utveckla detta tack? vad har han för mycket åtkomst som Sarajevo?
Citera
2024-01-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvensktSnus
Tack för ett mycket bra inlägg. Vad finns det att veta om dessa herrar? Är dom allierade? Vad har Fir*s Jih*d med detta att göra, är han inte värsta tönten? Han fick duktig med stryk på kåken och ville vara något han inte var.

Dömd för våldtäkt och portad från både Västerås, Göteborg och Malmö? Vet att han var tillsammans med Shahins syster från Malmö.

Hur mycket pengar ligger på Fir*s och varför?

Sebbe från DP?

Sebbe är från Uppsala och inte Västerås. Så det kan omöjligt vara han
Citera
2024-01-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Spelar ingen roll. Han är en värdelös tönt iaf.
Inte för resten av FOX och Laliga. Dom är riktigt rädda och håller sig undan
Citera
2024-01-12, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aunit
Benzema hade en närmast överdriven förmåga att prata för mycket och överskatta sin egen osårbarhet. Som en ironisk twist ledde detta till att hela den kriminella ligan snarare än att få någon respekt hamnade i en pinsam situation. Där satt de och live-skröt om hur de lyckades lura "jordgubben" på en miljon dollar. Man kan undra om de kände sig som hjältar eller om de helt enkelt saknade bättre saker att göra.

Benzema måste ha känt sig ganska ensam efter att "Räven" plötsligt försvann från radarn. Han gjorde försök att övertyga alla om att han hade startat en ny liga som inte skulle skada oskyldiga, men i praktiken var han minst lika inblandad i kaoset och de oskyldiga offren som drabbade under den senaste tiden. Istället för att ta efter "Rävens" försiktiga inställning fortsatte Benzema att bräcka och utmana ödet.

"Team Jordgubben" hade klart övertaget, och det var tydligt att Benzema omgav sig med en grupp unga individer som tyckte att de var de största. Nu har de alla blivit förlöjligade och det är uppenbart att "jordgubben" fullständigt kör över dem. Han låter sina handlingar tala istället för att vara lika aktiv på sociala medier som Benzema och hans gäng av "valpar". Om vi tar en realistisk titt på situationen har "Rävens" gäng flytt landet och splittrats, medan "Jordgubben" och hans gäng fortfarande håller ställningarna i Turkiet. Dessutom verkar "Jordgubben" inte ha några brist på resurser, och med tanke på att "Räven" begick det mest ogenomtänkta felet inom kriminella kretsar genom att död "jordgubbens" mamma, som närmast anses som helig, kan vi vara säkra på att fler än de vanliga brottslingarna kommer att vara efter honom. Ha dessutom i åtanke att "jordgubben" har en stor släkt med betydande resurser.

Frågan som tycks ha glömts bort är var "Räven" gömmer sig och vem som nu faktiskt står vid hans sida. Han har utan tvivel tillgång till pengar, men är det någon som fortfarande vågar stödja honom? Det verkar som om "Jordgubben" kommer att jaga honom tills han är slut, frågan är dock om han slutar efter att räven är borta eller om han går efter rävens anhöriga även då? Ironin i detta drama är att det i slutändan är de kriminella själva som har blivit offren för sin egen överdrivna självsäkerhet och oförmåga att hålla sig undan problem.

Tack för ett intressant och tankeväckande inlägg med plats för analys och reflektion!

Så här ser det ut i min värld (just nu!):

Benzema höll fast vid Räven tills hans mer betydelsefulla vänner (Bro) greps i Tunisien och han dessutom hamnade i klinch med Rävens mamma efter att Räven hade gripits. Det var då han insåg att Räven hade blåst även honom.

Jordgubben hade ruttnat så mycket på Räven efter att denna gjorde stora blåsningen redan i våras att han faktiskt försökte ta död på Räven på en nattklubb redan innan mamman sköts ihjäl. (I efterhand menade Benzema att det var han som hade räddat Räven den gången och att detta var den egentliga anledningen till att Räven sedan försökte fly till Iran.)

När Benzema faktiskt insåg att han hade ”satsat på fel häst” drog han igång det stora sociala medier-kriget. Dels för att Jordgubben (kanske orättvist?) hade dömt ut även honom i konflikten med Räven, dels för att försöka ursäkta och rättfärdiga sitt eget beteende. Han försökte till och med hävda att han hade tagit avstånd från Räven redan för ett år sedan. (Gäsp!) Och plötsligt blev han någon stackars missförstådd individ som inte alls ville gå på familjer etc. (Ännu mer gäsp.)

Jag är inte så säker på att det nu helt enkelt går att säga att ”Jordgubben ligger bakom mordet”. Tänker att det just nu kan finnas en mycket plattare struktur utan uttalad ledare, men med gemensam nämnare som är (var) att få stopp på Benzema. Som helt enkelt gick samman efter att Benzema hivade ut sina mordkontrakt lite desperat till ”kreti och pleti”.

Ingen vet ju egentligen var Räven är idag men så sent som i förra veckan hade Fonz (se tidigare inlägg) och Benzema bråk där de båda uttryckte sig som att Räven fortfarande var frihetsberövad. (Enda alternativet att han släppts utan att någon av dem visste.)

Nu önskar jag såklart att jag skulle kunna länka till vissa källor, men inte fan visste jag att Benzema skulle mördas så plötsligt och att alla hans instakonton skulle rensas hux flux. Ni får helt enkel lita på mig. Brukar ju knappast vara någon som bara hittar på här inne.
Senast redigerad av Right-humanist 2024-01-12 kl. 00:09.
Citera
2024-01-12, 00:06
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ar*f Gultek*n (i)
Um*t Koy*ncu (u)

Svante Gunnarsson i Örkeljunga låg lite pyrt till med tror jag.
Citera
2024-01-12, 00:10
Medlem
Va är namnen på dom andra som blev tagna i Irak har dom kommit ut me det ännu ?
Citera
2024-01-12, 00:13
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Tack för ett intressant och tankeväckande inlägg med plats för analys och reflektion!

Så här ser det ut i min värld (just nu!):

Benzema höll fast vid Räven tills hans mer betydelsefulla vänner (Bro) greps i Tunisien och han dessutom hamnade i klinch med Rävens mamma efter att Räven hade gripits. Det var då han insåg att Räven hade blåst även honom.

Jordgubben hade ruttnat så mycket på Räven efter att denna gjorde stora blåsningen redan i våras att han faktiskt försökte ta död på Räven på en nattklubb redan innan mamman sköts ihjäl. (I efterhand menade Benzema att det var han som hade räddat Räven den gången och att detta var den egentliga anledningen till att Räven sedan försökte fly till Iran.)

När Benzema faktiskt insåg att han hade ”satsat på fel häst” drog han igång det stora sociala medier-kriget. Dels för att Jordgubben (kanske orättvist?) hade dömt ut även honom i konflikten med Räven, dels för att försöka ursäkta och rättfärdiga sitt eget beteende. Han försökte till och med hävda att han hade tagit avstånd från Räven redan för ett år sedan. (Gäsp!) Och plötsligt blev han någon stackars missförstådd individ som inte alls ville gå på familjer etc. (Ännu mer gäsp.)

Jag är inte så säker på att det nu helt enkelt går att säga att ”Jordgubben ligger bakom mordet”. Tänker att det just nu kan finnas en mycket plattare struktur utan uttalad ledare, men med gemensam nämnare som är (var) att få stopp på Benzema. Som helt enkelt gick samman efter att Benzema hivade ut sina mordkontrakt lite desperat till ”kreti och pleti”.

Ingen vet ju egentligen var Räven är idag men så sent som i förra veckan hade Fonz (se tidigare inlägg) och Benzema bråk där de båda uttryckte sig som att Räven fortfarande var frihetsberövad. (Enda alternativet att han släppts utan att någon av dem visste.)

Nu önskar jag såklart att jag skulle kunna länka till vissa källor, men inte fan visste jag att Benzema skulle mördas så plötsligt och att alla hans instakonton skulle rensas hux flux. Ni får helt enkel lita på mig. Brukar ju knappast vara någon som bara hittar på här inne.

Mkt bra reflektion o sammanfattning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in