2023-10-13, 20:10
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottpalivet
men det blir ju inget överskott på 4000 kr i mån. detta täcker inte mat, hyra, räkningar
Då behöver väl du/han inget bankkonto heller...
Citera
2023-10-13, 20:11
Medlem
JohnnyTheBrottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
- - -
Be din kompis lägga all krut och fokus på att verkligen hitta ett jobb istället för att bidra till utnyttjandet av bidragssystemet som redan är överbelastat. - - -

"Plus ett!" som man sa förr.

Inser dock problemet, när farsan var riktigt under isen, typ sent 90-tal, har han berättat att det var inga probs - "jag kan väl provjobba här två dagar gratis" och sedan kunde han signa på för ett "skitjobb" i ett halvår och dessutom få hyggligt betalt.

Idag konkurrerar folk med 1,5 miljoner "nya svenskar" som iofs inte (de flesta) verkar vara så arbetsvilliga, men ofta tvingas ut på typ "skitjobb" med lönebidrag. Det går liksom inte längre att köra "men jag kan diska här!" när de redan har två... "nysvenskar" som gör det med AF-lönebidrag...

Glad att jag pluggar minst 3 år till minst till en ek kand... ...men att "klippa sig och skaffa ett jobb" är inte längre så lätt. Har kompisar som under A-kassetiden verkligen sökt ALLT - till nada nytta... Tacka regeringarna vi haft sedan -91!!!!
Senast redigerad av JohnnyTheBrottom 2023-10-13 kl. 20:13.
Citera
2023-10-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
"...nu sålt sina aktier, bilar, båt, villa, vinterstugor och sommartorp."

Gav inte dessa försäljningar en intäkt som går att leva på ?

nej, han måste ha hjälp och detta snarast
Citera
2023-10-13, 20:14
Medlem
zombie-nations avatar
Konstigt liv där en fika kostar 4000.
Citera
2023-10-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Då behöver väl du/han inget bankkonto heller...

jo, eftersom han måste ha hjälp helst igår. han kan inte göra av med dom pengarna eftersom dom är märkta och ska gå till välgörenhet om några år
Citera
2023-10-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyTheBrottom
"Plus ett!" som man sa förr.

Inser dock problemet, när farsan var riktigt under isen, typ sent 90-tal, har han berättat att det var inga probs - "jag kan väl provjobba här två dagar gratis" och sedan kunde han signa på för ett "skitjobb" i ett halvår och dessutom få hyggligt betalt.

Idag konkurrerar folk med 1,5 miljoner "nya svenskar" som iofs inte (de flesta) verkar vara så arbetsvilliga, men ofta tvingas ut på typ "skitjobb" med lönebidrag. Det går liksom inte längre att köra "men jag kan diska här!" när de redan har två... "nysvenskar" som gör det med AF-lönebidrag...

Glad att jag pluggar minst 3 år till minst till en ek kand... ...men att "klippa sig och skaffa ett jobb" är inte längre så lätt. Har kompisar som under A-kassetiden verkligen sökt ALLT - till nada nytta... Tacka regeringarna vi haft sedan -91!!!!

det tråkiga är att han verkligen vill ha ett jobb och är mycket arbetsvillig men att det är svårt
Citera
2023-10-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Konstigt liv där en fika kostar 4000.

jag vet och han har därför nu tvingats prioritera om hela sin vardag
Citera
2023-10-13, 20:23
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
jo, eftersom han måste ha hjälp helst igår. han kan inte göra av med dom pengarna eftersom dom är märkta och ska gå till välgörenhet om några år

Ja eller hur?
Jävla parasit...
Citera
2023-10-13, 20:26
Medlem
zombie-nations avatar
Varför har han inte akassa?
Citera
2023-10-13, 20:29
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
hej. har en kompis som blev arbetslös och han har mycket finansiella problem på g. han har nu sålt sina aktier, bilar, båt, villa, vinterstugor och sommartorp pga man ej får äga någonting. han har ej a-kassa. han är med i arbetsförmedlingen och går på vuxendagiset rusta och matcha. ersättningen på detta belopp går ej att leva på i dagens samhälle, under 4000 kr i mån. täcker inte ens en fika. kan han få soc samtidigt som ersättning från arbetsförmedlingen! hur mycke ger soc och är det svårt att få? vilka fler bidrag och kombinationer kan han göra för att maxa sin inkomst!

detta liv är hemskt

Det bästa jävla bidraget man kan få är ifrån sig själv genom hårt arbete!

I dear vem som helst att sätta emot?
Citera
2023-10-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Varför har han inte akassa?

han visste ej om detta, trodde att man fick hjälp ändå men verkar inte vara så
Citera
2023-10-13, 20:32
Medlem
JohnnyTheBrottoms avatar
Citat:
det tråkiga är att han verkligen vill ha ett jobb och är mycket arbetsvillig men att det är svårt

Glad att jag är ung (under 25) och pluggar... VET från kompisar, även "skitjobb", "brödjobb", "försörjningsjobb" är svårt idag - men som sagt, tacka våra regeringar sedan -91 för det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in