• 3
  • 4
2023-10-14, 17:11
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Nej, men jag var ändå förvånad, när jag försökte lösa in utbetalningen från radiotjänst på SEB kontoret så var det 30 minuters förhör om var dom 750 kronorna hade kommit ifrån.

Ja det slår helt oförutsägbart.
Citera
2023-10-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Nej, men jag var ändå förvånad, när jag försökte lösa in utbetalningen från radiotjänst på SEB kontoret så var det 30 minuters förhör om var dom 750 kronorna hade kommit ifrån.

Stod det inte på avin att det var från Radiotjänst? Låter ju märkligt att det skulle bli några frågor om det?
Citera
2023-10-15, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Stod det inte på avin att det var från Radiotjänst? Låter ju märkligt att det skulle bli några frågor om det?

Ja, det stod det och det var en massa som fick avi hemskickat är man la ner radiotjänst.
Tyckte det var märkligt att det tog uppåt 30 minuter att sätta i en avi på eget konto, verkar som
hon på banken fick skriva en lång rapport på datorn.
Citera
2023-10-15, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Vadå stöld? jag skulle betala en vara.

Hört talas om "penningtvätt" någon gång...?
Citera
2023-10-15, 08:19
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoTorsten
Hört talas om "penningtvätt" någon gång...?

Ja men detta var inget sånt, jag köpte en motorcykel.
Citera
2023-10-15, 12:50
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartsynsk
Min morbrors fru dog för ett tag sedan. Efter begravning och bouppteckning betalade morbror räkningen från Fonus som i sin tur lagt ut för bl a en smärre reavinst med swish totalt 62 000 kr från sitt eget pensionskonto. Nu har banken stoppat betalningen och kräver verifikationer på intäkterna. Hur f-n ska man som 92 åring 27 år efter pensioneringen och ett 50 årigt lantbrukarliv med 800 000 på bankkontot i detalj redogöra hur man tjänat just dom pengarna. Inte nog med sorgen utan också bli misstänkliggjord av en bank han egentligen blivit intvingad i med sammanslagningen av böndernas föreningsbank och sparbankerna.

Har Sverige spårat ut fullständigt? Vad tycker FBkollegorna?

Betalningen kom ju inte från dödsboet.
Citera
2023-10-15, 21:13
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Nu är jag senior och banken kanske tror att jag inte är kapabel att sköta mina affärer själv av någon anledning.
Det var för övrigt bara 25.000:- jag skulle betala.
Jag är också senior, kanske gick smidigare för mig då pengarna jag swishade till bilhandlaren precis förts över till mitt konto av försäkringsbolaget för en bil dom löste in.
Citera
2023-10-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Jag är också senior, kanske gick smidigare för mig då pengarna jag swishade till bilhandlaren precis förts över till mitt konto av försäkringsbolaget för en bil dom löste in.

Av nyfikenhet, vad räknar ni som senior i detta sammanhang?
Citera
2023-10-16, 12:50
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Av nyfikenhet, vad räknar ni som senior i detta sammanhang?
53🤣
Citera
2023-10-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
53🤣

Hade nog väntat mig 60-65... vet 80-90 åringar som har bra koll på sin smartphone och använder bankid och swish.
Citera
2023-10-16, 19:16
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Hade nog väntat mig 60-65... vet 80-90 åringar som har bra koll på sin smartphone och använder bankid och swish.
Det har inget med koll på telefonen eller swish att göra, det beror på hur banken hanterar det om du läser vad vi pratar om.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in