2026-07-06, 20:24
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Lite lustigt att polisen hittat de två kulor som Frank satte i bröstet på Martin Borhult men ingen verkar bry sig om de 5-6 kulor Seth satte i honom strax därefter...
Citera
2026-07-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonLawn
Två tankar jag har är två kanske continuity errors

1. Har för mig att Marie säger i nån av filmerna att hon har vart med på noterna hela tiden och Frank och hon ville ändra systemet inifrån eller nåt sånt.

Det finna de inget snack om än iaf.

2. Lasse har en informatör i den här boken, men var inte hon polskan som dog hans första infiltratör? Eller minns ja fel
Även att Frank sa i första filmen att han bara skulle ge information i början och senare blev erbjuden att bli involverad. Men i böckerna var han involverad från dag ett i princip
Citera
2026-07-09, 23:51
Medlem
Ännu ett kontinutetsfel:

Lasse slutade på GSI efter 5 år. Vägen in utspelar sig 5år tidigare alltså samma år som Lasse började, och ändå hade han en egen informatör trots att Patrik i första GSI -filmen sa "med Dick och Lasse tog det över ett år" angående när nya kollegor får vetskap om att GSI ens använder informatörer
Citera
2026-07-10, 07:41
Medlem
ElimGaraks avatar
Jag plockade upp en sådan bok i en bokhandel för några månader sedan och läste på baksidan av boken att:
Då tappade jag intresset direkt.
Citera
2026-07-19, 11:41
Medlem
fearreapers avatar
Fel.

La i fel forum
Senast redigerad av fearreaper 2026-07-19 kl. 12:01. Anledning: Ta bort.
Citera
2026-07-19, 11:47
Medlem
fearreapers avatar
Ta bort.

Dubbelpost.
Senast redigerad av fearreaper 2026-07-19 kl. 11:47. Anledning: Ta bort.
Citera
2026-07-19, 13:07
Medlem
Frank Wagner har en bror som heter Christian. Sandvikens IF som spelar i Superettan i fotboll har en spelare som heter Christian Wagner. Precis som sin bror är han också väldigt duktig på att skjuta då han är skyttekung i Superettan. 😉
Citera
2026-07-20, 08:38
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Enligt Anders Nilsson himself kommer Noll Tolerans ges ut som roman 6e juli.

Det blir en rejält uppdaterad version där man får veta mer om Leo Gaut, Seth Rydell mfl. Boken ska få flera uppföljare men det finns inga detaljer offentliggjorda om det än.

Dessutom avslöjade Christian "Tok-Conny" Brandin att nya filmer är mycket nära nu. Skådespelarnas intresse är genuint, det finns pengar (om det räcker eller inte för hela finansieringen har jag ingen aning om) och manus tycks vara skrivet sen länge men det är en del detaljer som måste klaffa enligt Anders Nilsson. Exakt vad det innebär vet jag inte men han har nämnt att prducenterna, Tv4 mfl inte fattar exakt vad som krävs för att göra de här filmerna rättvisa.

Hur som helst är det ju något att se fram emot för oss Falk-fans.
Gällande Noll Tolerans-romanen.

Den har inte en 4 ggr mer omfattande handling än filmen som påståtts. Det var en del nya detaljer och jag uppskattade boken men jag hade förväntat mig mycket mer.

Jag tycker de tre sequelböckerna och de två Frank Wagner-böckerna var betydligt bättre
Citera
2026-07-21, 23:29
Medlem
Giggsys avatar
Jag är i slutet av första boken nu. Är det Blackcycles president Olle ”Obelix” Blixt som attackerar Falk i De Fredlösa?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in