• 2
  • 3
2025-04-10, 04:49
Medlem
Veckans klubbas avatar
En helt suverän skådis som alla bör känna till.
Citera
2025-05-26, 00:55
Medlem
Geomeisters avatar
Denna tråd och Martin Scorsese lovord fick upp mitt intresse för The Changeling.

Vad tyckte jag?

En ny favorit med Mr. Scott.

Det är en skräckfilm och kan vara läskig på sina platser, men har ett emotionellt djup och engagerande handling. Musiken som används gör mycket. Både i det skrämmande, men också överlag. Atmosfären filmen får till är alldeles lagom. Inte för överdriven.

Filmens fysiska effekter har jag inget emot, men allt kanske inte åldrats 100 %. Kunde de gjort vissa saker läskigare/snyggare? Ja, men folk som dras till sådana här filmer lär tycka det är okej.

Hur handlingen utvecklades var en stor del för mig. Strunta i att läsa på om filmen ifall du är intresserad. Det gör den mer intressant!
Citera
2025-08-28, 09:20
Medlem
Geomeisters avatar
En personlig hyllning från George C. Scott till skådespelaren James Cagney. Klipp om Cagney till Scotts röst. Rekommenderas varmt (endast fem minuter lång).

Här är den: https://www.youtube.com/watch?v=YwaNXNaEOlY
Citera
2025-08-28, 09:27
Medlem
Melange5738s avatar
Han är en av huvudrollerna och en av dem som bär hela filmen i Stephen Kings gamla "Firestarter". Jag tycker den är underskattad när det rör King-adaptioner för de brukar vara riktigt jävla usla men den här håller rätt bra fortfarande tycker jag.

Underbart soundtrack från Tangerine Dream.
Citera
2025-09-15, 01:39
Medlem
Geomeisters avatar
Sjutton år efter kända The Exorcist var det dags för The Exorcist III (1990).

Det är en direkt fortsättning från originalet och berättar en fortsättning på historien via en till stor del annan typ av film (japp, trots att det finns en The Exorcist II).

Istället för klassiske Max von Sydow är det nu George C. Scott som har huvudrollen, men en helt annan typ av huvudroll. Jag gillar att man fortsätter från gamla filmen OCH gör en ny typ av historia. Inte endast en B-version of originalet.

George C. Scott är bra i filmen. Speciellt hans relation med skådespelaren Ed Flanders. Det blir tyvärr många tveksamma saker som händer i filmen. Billiga sätt att slippa visa vissa scener. Många saker som kunde fått bättre förklaringar. B-films moment.

Skulle säga att filmen mer eller mindre lutar neråt i kvalitet genom resan. Från något ganska lovande till något högst mediokert.

Något man måste se? Nä. Det här hör till hans mer tveksamma verk.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in