2023-10-15, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Tänker du att man skammar offren om man skriver om dem här på Flashback? Är det inte skillnad mellan att göra det här och att göra det på t ex offrens Instagram där man vet att de kommer se kommentarerna?

Beteendet är ju detsamma oavsett, och därtill blir ju många oroliga och vill av naturliga skäl veta vad som skrivs om dem på nätet, så de läser skiten oavsett. Fast det är ju ännu värre att ge sig på dem på deras egna sociala medier. Det håller jag med om.
Citera
2023-10-15, 09:49
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robelslip
Dopingbrott tror du man bara åker dit på om man tränar och bökar i sig grejerna själv eller? Han har ju förmodligen bara sålt.
Ja för han har ju knappast gjort mer på gymmet än att filma sig själv
Citera
2023-10-15, 09:56
Medlem
Citat:
Nu har inte jag använt sådana fula invektiv men jag tycker vi bör hålla isär kategorierna lite nu.

Mest empatiskt:
Inte säga luder någonstans

Näst mest empatiskt:
Säga luder på Flashback men inte face to face

Minst empatiskt:
Säga luder face to face

Personligen tycker jag bara det gör saken värre när jag fuckat upp något och någon försöker vara empatisk och förklara att det inte var mitt fel, eller klassikern att det är "lätt hänt". Om det är lätt hänt och inte mitt fel, hur fan ska jag kunna lära mig något och se till att det inte händer igen? Om man äger sina misstag så kan man till och med lära sig att skratta åt eländet och gå vidare. Om det aldrig är mitt fel så blir jag psykologiskt bara en passiv mottagare, och det är inte friskt.

Menar du alltså att de som pissar på brottsoffren gör dem en tjänst? De blir lite som inhoppande jourföräldrar som tar ansvar för andras barn? Att brottsoffren en dag kommer säga att "jag har alla haters och incels på fb att tacka för att jag är den starka kvinna jag är idag. Utan dem hade jag aldrig förstått att det var fel av mig att bli av med allt jag äger och har. Jag vill särskilt tacka kukhoran95 som blev som en mentor för mig.". Är det lite så du tänker? Att man gör sin medborgerliga plikt och blir en lite bättre människa när man "hjälper" dem? Lite som en livs levande superhjälte?

Apropå din rangordning så är "mest empatiskt" att inte ens uppleva brottsoffer som luder. Men om du nu ändå gör det så är det ju näst bäst att hålla käft, ja.
Citera
2023-10-15, 09:57
Medlem
Peace2023s avatar
Ägs Veras bryggeri av en släkting till bedragaren Robin nu? När jag googlade stod det att en gubbe med samma efternamn som bedragaren äger bryggeriet. Är hela familjen kriminell? Hur kan de behålla bryggeriet när Robin svindlande tjejen som ägde det, är det lagligt att stjäla?!
Citera
2023-10-15, 10:01
Medlem
Världen är inte någon mjuk och fluffig plats. Om du är svag finns hyeonor som äter upp dig. Jag kan tycka synd om dem på samma sätt som jag kan tycka synd om djur som far illa i naturen. Det som grämer mig är att de inte har någon självinsikt. Den här mannen som förvisso inte är någon tiopoängare, men som ändå verkar se okej ut, kan föra sig socialt, och upplevas ha det gott ställt. Hur kan de överhuvudtaget tro att han skulle välja dem? och hur kan de tro att han direkt skulle kunna anpassa sitt liv och lägga så mycket tid på dem? De är överviktiga, dålig hy, trashy, och någon hade flera barn, vilket innebär lågt värde på marknaden. Om jag själv matchar med någon som uppenbart har högre socialt värde än mig, tänker jag direkt "Här är det något som inte stämmer". Jag kan dock förstå att kvinnor lättare blir naiva, killar utsätter sig för mer avslag vilket hjälper deras självinsikt.
Citera
2023-10-15, 10:04
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ägs Veras bryggeri av en släkting till bedragaren Robin nu? När jag googlade stod det att en gubbe med samma efternamn som bedragaren äger bryggeriet. Är hela familjen kriminell? Hur kan de behålla bryggeriet när Robin svindlande tjejen som ägde det, är det lagligt att stjäla?!

Äntligen en relevant fråga, jag skulle också vilja veta det!
Citera
2023-10-15, 10:10
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sullen
Menar du alltså att de som pissar på brottsoffren gör dem en tjänst? De blir lite som inhoppande jourföräldrar som tar ansvar för andras barn? Att brottsoffren en dag kommer säga att "jag har alla haters och incels på fb att tacka för att jag är den starka kvinna jag är idag. Utan dem hade jag aldrig förstått att det var fel av mig att bli av med allt jag äger och har. Jag vill särskilt tacka kukhoran95 som blev som en mentor för mig.". Är det lite så du tänker? Att man gör sin medborgerliga plikt och blir en lite bättre människa när man "hjälper" dem? Lite som en livs levande superhjälte?

Apropå din rangordning så är "mest empatiskt" att inte ens uppleva brottsoffer som luder. Men om du nu ändå gör det så är det ju näst bäst att hålla käft, ja.

Jag har inte kallat någon för luder.

Det är inte att pissa på brottsoffren att säga som det är. De har betett sig som idioter. Jag har också varit en idiot flera gånger i mitt liv. Har inte du det?

Brottsoffren kommer förhoppningsvis lära sig utan att läsa vad vi skriver här, men de har redan bränt sig.

Tänk istället på alla andra potentiella framtida brottsoffer som finns i tråden, de kanske lär sig något genom att få läsa sanningen om vad folk egentligen tycker om dessa offer. De är inte utan skuld, alla vuxna människor bär ansvar för sitt eget beteende.

Jämför med tonen i dokumentären eller på sociala medier där problemet alltid ligger utanför offrets kontroll, det är den otäcka dummingen som manipulerat dem och de är passiva offer, det hade kunnat "hända vem som helst". Det är ju inte sant, detta bedrägeri kan bara drabba bekräftelsetörstande idioter. Det får man lära sig här på Flashback. Var inte en bekräftelsetörstande idiot, så slipper du bli manipulerad och förlora dina pengar.

Det här var det roligaste jag läst på hela veckan
Citat:
Jag vill särskilt tacka kukhoran95 som blev som en mentor för mig.
Citera
2023-10-15, 10:14
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Det framgår ju i tråden och i programmet.
Citera
2023-10-15, 10:21
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Automo
Världen är inte någon mjuk och fluffig plats. Om du är svag finns hyeonor som äter upp dig. Jag kan tycka synd om dem på samma sätt som jag kan tycka synd om djur som far illa i naturen. Det som grämer mig är att de inte har någon självinsikt. Den här mannen som förvisso inte är någon tiopoängare, men som ändå verkar se okej ut, kan föra sig socialt, och upplevas ha det gott ställt. Hur kan de överhuvudtaget tro att han skulle välja dem? och hur kan de tro att han direkt skulle kunna anpassa sitt liv och lägga så mycket tid på dem? De är överviktiga, dålig hy, trashy, och någon hade flera barn, vilket innebär lågt värde på marknaden. Om jag själv matchar med någon som uppenbart har högre socialt värde än mig, tänker jag direkt "Här är det något som inte stämmer". Jag kan dock förstå att kvinnor lättare blir naiva, killar utsätter sig för mer avslag vilket hjälper deras självinsikt.

Detta var en bra sammanfattning. Det är ett stort problem i vår kultur att kvinnor verkligen har gått på lögnen om att de är speciella. Män lär sig i tidig ålder att man bara är en vanlig snubbe bland alla andra.

Det var en artikel i DN för några dagar sedan om 70-åriga Violet som blev kontaktad på Facebook av en yrkesmilitär i skottland för att han "tyckte om hennes bild". Hon var en vanlig gammal tant men upplevde att här var äntligen någon som såg henne. 400 000 kronor senare startade hon en stödförening för människor som fallit offer för romansbedrägerier.

https://www.dn.se/insidan/romansbedr...e-av-pa-lanen/
Citera
2023-10-15, 10:29
Citat:
Detta var en bra sammanfattning. Det är ett stort problem i vår kultur att kvinnor verkligen har gått på lögnen om att de är speciella. Män lär sig i tidig ålder att man bara är en vanlig snubbe bland alla andra.

Det var en artikel i DN för några dagar sedan om 70-åriga Violet som blev kontaktad på Facebook av en yrkesmilitär i skottland för att han "tyckte om hennes bild". Hon var en vanlig gammal tant men upplevde att här var äntligen någon som såg henne. 400 000 kronor senare startade hon en stödförening för människor som fallit offer för romansbedrägerier.

https://www.dn.se/insidan/romansbedr...e-av-pa-lanen/

Dom finns här att läsa om.
https://dejtingbedragare.wordpress.c...mment-page-15/

Nu har TV4 utnyttjat Dogge oxå, dom slänger alla under bussen, förutom bedragaren.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nderbedragaren
Senast redigerad av pe11e 2023-10-15 kl. 10:31. Anledning: Rättning
Citera
2023-10-15, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Dom finns här att läsa om.
https://dejtingbedragare.wordpress.c...mment-page-15/

Nu har TV4 utnyttjat Dogge oxå, dom slänger alla under bussen, förutom bedragaren.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nderbedragaren

Varför får inte Dogge skylla sig själv om tjejerna får det?
Citera
2023-10-15, 10:44
Citat:
Ursprungligen postat av Automo

Har han "högre socialt värde"? Han är väl minst lika wt? Han har suttit i fängelse (vilket han betättade direkt på Tinder), är patient hos frivården, har skyddstillsyn och är villkorligt dömd, saknar jobb och bostad, kan inte få jobb p.g.a alla domar, skild med två barn som han fick i 20-årsåldern, tatueringar i ansiktet, pratar och skriver som en 12-åring, klär sig i Adidas från topp till tå osv. Och SÅÅÅ snygg är han väl inte?

Jag tycker att han ser okej ut utseendemässigt men folk här skrivet ju att han är ful, wt, skinnyfat och att jag är sjuk i huvudet som tror att nån kan tycka att han är snygg eller ser okej ut.

Hur ska ni ha det? Är det jag sjuk i huvudet som tror att kvinnor kan falla för honom eller är det kvinnorna för att de tror att han med sin status kan välja dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in