Citat:
Ursprungligen postat av
Sullen
Menar du alltså att de som pissar på brottsoffren gör dem en tjänst? De blir lite som inhoppande jourföräldrar som tar ansvar för andras barn? Att brottsoffren en dag kommer säga att "jag har alla haters och incels på fb att tacka för att jag är den starka kvinna jag är idag. Utan dem hade jag aldrig förstått att det var fel av mig att bli av med allt jag äger och har. Jag vill särskilt tacka kukhoran95 som blev som en mentor för mig.". Är det lite så du tänker? Att man gör sin medborgerliga plikt och blir en lite bättre människa när man "hjälper" dem? Lite som en livs levande superhjälte?
Apropå din rangordning så är "mest empatiskt" att inte ens uppleva brottsoffer som luder. Men om du nu ändå gör det så är det ju näst bäst att hålla käft, ja.
Jag har inte kallat någon för luder.
Det är inte att pissa på brottsoffren att säga som det är. De har betett sig som idioter. Jag har också varit en idiot flera gånger i mitt liv. Har inte du det?
Brottsoffren kommer förhoppningsvis lära sig utan att läsa vad vi skriver här, men de har redan bränt sig.
Tänk istället på alla andra potentiella framtida brottsoffer som finns i tråden, de kanske lär sig något genom att få läsa sanningen om vad folk egentligen tycker om dessa offer. De är inte utan skuld, alla vuxna människor bär ansvar för sitt eget beteende.
Jämför med tonen i dokumentären eller på sociala medier där problemet alltid ligger utanför offrets kontroll, det är den otäcka dummingen som manipulerat dem och de är passiva offer, det hade kunnat "hända vem som helst". Det är ju inte sant, detta bedrägeri kan bara drabba bekräftelsetörstande idioter. Det får man lära sig här på Flashback. Var inte en bekräftelsetörstande idiot, så slipper du bli manipulerad och förlora dina pengar.
Det här var det roligaste jag läst på hela veckan
Citat:
Jag vill särskilt tacka kukhoran95 som blev som en mentor för mig.