2023-10-15, 08:19
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Det hade varit jättekorkat. Det håller jag med om. För ni känner väl inte varandra och har aldrig träffats eller haft kontakt tidigare?

Robin och vissa av tjejerna hade ju lärt känna varandra och blivit ihop. Vissa av tjejerna var han ihop med i flera månader och han var ihop med Alexandra i 2 ÅR och hade hus och hund ihop.

Han fick dem att lita på honom till 100% genom lögner och manipulation. Och det tar inte bara 1 dag att göra något sådant. Det görs successivt och tar ett bra tag.

Det spelar väl ingen roll om det tar en dag eller 2 år? Det är ändå korkat.
Citera
2023-10-15, 08:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Det är väl ingen större skillnad förutom om att här kan man gömma sig bakom anonymitet och slippa stå för det man kastar ur sig. Det här är ju inget dolt forum som ingen känner till så oddsen att dom är fullt medvetna om vad som skrivs här är rätt stor

Det är väl bara att låta bli att gå in här och läsa?
Citera
2023-10-15, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Men offren är ju inte här. Att kontakta offren personligen och håna dem tycker jag är förkastligt men här pratas det om offren inte till offren.

Hur vet du att dom inte är här? En vild gissning men jag skulle tro att majoriteten som går in på Flashback skriver inget utan dom söker information, du behöver ju inte ens vara medlem för att lösa trådar
Citera
2023-10-15, 08:34
Medlem
pojkpingiss avatar
Givetvis läser de drabbade kvinnorna den här tråden, allt annat är världsfrånvänt.
Citera
2023-10-15, 08:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Givetvis läser de drabbade kvinnorna den här tråden, allt annat är världsfrånvänt.

Då får de skylla sig själva om de blir upprörda.
Citera
2023-10-15, 08:42
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Då får de skylla sig själva om de blir upprörda.

Jo, det borde så klart inte läsa tråden, men det är nog inte så lätt att låta bli? Kvinnorna har väl fortfarande en gnutta hopp om att kunna få tillbaka sina pengar och sätta dit honom?
Citera
2023-10-15, 08:43
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Är det någon som vet när han skaffade tatueringarna i ansiktet?
Och när han skaffade den på halsen?

4 bilder på Robin (tack till er som delat med er!):
https://www.bildtagg.se/bild/ttwhbd8sdzqxx5zc8fo4zeq

.

Snubbe med tatueringar i ansiktet vill låna 100 000.. Jajjamän, varsågod!
Citera
2023-10-15, 08:45
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Så för folk utan ryggrad som inte vågar stå för vad dom tycker?

Nej, för folk med empati som inte vill såra idioter som har gjort bort sig. Jag kan säga här att tjejerna är klantiga och får skylla sig själva men jag säger det inte på deras Facebook eller Instagram för det skulle vara att strö salt i såren på en redan lidande människa.
Citera
2023-10-15, 08:49
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jo, det borde så klart inte läsa tråden, men det är nog inte så lätt att låta bli? Kvinnorna har väl fortfarande en gnutta hopp om att kunna få tillbaka sina pengar och sätta dit honom?

Det där är samma sjuka tankesätt som fick dem att gå i fällan från början. Det är "inte så lätt" att låta bli.

Vill du inte läsa vad folk tycker och tänker om dig, gå då inte in i en tråd som handlar om dig.

Vill du inte riskera att bli blåst på pengar, låna då inte ut pengar till någon. Men det var "inte så lätt" att säga nej, han var ju så charmig och hon var så kär. Idioti.

De är fullvuxna kvinnor och bör kunna ta eget ansvar för sina handlingar.
Citera
2023-10-15, 08:51
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Jag sitter inte och trycker ner någon och säger saker jag inte vågar säga direkt till dom

Vad tror du en vettig farsa hade sagt till dem, om de kom och visade sin match de svepat ja på, som ser ut som en pajas, tatuerad i ansiktet, ser allmänt ut som någon som skulle göra inbrott hos folk för att sova över och sno sista korven är korvpaketet.
Du känner honom knappt och tänker låna ut flera hundra tusen, trots att han säger han är rik.. ok. En man som är rik, behöver inga cash från random brudar på Tinder.

Jag hade sagt samma, som jag skrivit här.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2023-10-15 kl. 08:55.
Citera
2023-10-15, 08:51
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Det där är samma sjuka tankesätt som fick dem att gå i fällan från början. Det är "inte så lätt" att låta bli.

Vill du inte läsa vad folk tycker och tänker om dig, gå då inte in i en tråd som handlar om dig.

Vill du inte riskera att bli blåst på pengar, låna då inte ut pengar till någon. Men det var "inte så lätt" att säga nej, han var ju så charmig och hon var så kär. Idioti.

De är fullvuxna kvinnor och bör kunna ta eget ansvar för sina handlingar.

Jag håller med dig. Men lik förbannat, är det sannolikt inte så lätt, att hålla sig borta från en Flashback-tråd som handlar om en själv?
Citera
2023-10-15, 09:25
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Kanske inte. Men det betyder inte att vi har en skyldighet att skriva på Flashback med samma ton som man gör på Facebook. Hela poängen med Flashback är att det är anonymt och högt i tak.

Jag håller med dig. Personligen tycker jag både synd om dem, men även att det får skylla sig själva. Det är ju väldigt naivt, att låna ut pengar till en främling (eller någon man känt i ett par veckor, iaf dylika summor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in