2023-10-11, 13:51
Medlem
rovmuns avatar
Det finns vissa killar som har extremt mycket deo så att det verkligen luktar satabs starkt. Tror inte de använder sig av rulle utan det är spray av någon variant rexona, axe eller likande.

Blir folk imponerade av detta, tjejer?

Försöker de dölja någon dålig lukt alltså inte duschat?

Har de fel på luktsinnet så att de måste överdosera för att själv känna lite.

Säger inte folk till någon gång i deras närstående?
Citera
2023-10-11, 14:03
Medlem
Jag har också märkt av detta. Oftast bland män, säkert finns det också kvinnor som överdoserar deo/parfym.
Jag gissar att det kan bero på att de använder deo även PÅ sina kläder, så där för säkerhetsskull i stället för att tvätta.
Citera
2023-10-11, 14:52
Medlem
Bubba00s avatar
Det kallas turkdusch!

Istället för att se efter hygienen och duscha regelbundet, vilket är mycket begärt av en dylik, använder man sig av groteska mängder spej-deo!

OBS! Turkdusch bör inte förväxlas med raggardusch, som förvisso också är under all kritik men ändå involverar vatten och löddrande tvål.
Citera
2023-10-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Det kallas turkdusch!

Istället för att se efter hygienen och duscha regelbundet, vilket är mycket begärt av en dylik, använder man sig av groteska mängder spej-deo!

OBS! Turkdusch bör inte förväxlas med raggardusch, som förvisso också är under all kritik men ändå involverar vatten och löddrande tvål.

Nej.
Turkdusch är inte en deo du rullar under armen det är att dränka sig i parfym (axe spray)för att dölja odör.

Varför folk gör detta e väl för att de är roliga att de ska stinka under armarna om de nu är deostick vi pratar om.
Citera
2023-10-12, 03:32
Medlem
oiiihs avatar
raggardeo - 556
Citera
2023-10-12, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Det finns vissa killar som har extremt mycket deo så att det verkligen luktar satabs starkt. Tror inte de använder sig av rulle utan det är spray av någon variant rexona, axe eller likande.

Blir folk imponerade av detta, tjejer?

Försöker de dölja någon dålig lukt alltså inte duschat?

Har de fel på luktsinnet så att de måste överdosera för att själv känna lite.

Säger inte folk till någon gång i deras närstående?
Olika fabrikat doftar olika starkt, så det kan ha stor inverkan.
Efter att under flera år ha använt Nivea Pearl & Beauty eller Nivea Soft Touch (som säljs in en "fin" glasflaska med skruvkork) så ville jag i somras prova något nytt.
Jag köpte då Palmolive Fresch och Palmolive Soft. Dessa såldes i en plastflaska med en upp-och-ner-vänd kork som i praktiken kunde ryckas loss... Vilket ju kändes billigt.

Men jag noterade att dessa hade en mycket starkare doft. Man kände doften hela tiden, så att säga (så var ej fallet med Niveas produkter).
Om jag hade på mig ett linne eller ärmlös topp/klänning (vilket jag ofta har under sommaren) så kändes doften tydligt även med armarna hängandes nedåt. Och behövde jag höja armarna så blev doften så stark att det kändes som att sitta i en Ford Taunus med 25 doftgranar i, framför korvmojjen i Byhåla.
Citera
2023-10-12, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oiiih
raggardeo - 556
Nej, nu tror jag att du blandat ihop saker och ting, Det är doftgranar du tänker på. 5-56 användes endast, och jag menar endast, för att flotta ned håret på huvudknoppen.
Citera
2023-10-12, 05:56
Jag har såna otroliga svettningar, så trots att jag använder "extreme svettskydd" mängder av deodorant os.v. så tål mina skjortor att tvättas max 1-2 gånger, sedan luktar de apa. Samma sak med lakan och allt jag kommer i kontakt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in