• 1
  • 2
2023-10-10, 14:39
Medlem
Skulle köpa ett spel för 2000kr ungefär. Pratade en del med personen som sålde, en tvättäkta svensk kille, som såg ut som den typiska nörden. Och efter
Många om och men, så valde jag tillslut att skicka 2000kr. Saken är den att jag fick spelet, dock helt annorlunda från hans beskrivning. Först försökte han blåsa mig helt men efter att jag skrämt honom med anmälning och så så skickade han spelet men riktigt värdelöst skit var det som inte var värt något. Kanske 500kr’.

Vad kan jag göra? Bita i det sura äpplet och låta det vara eller vad kan jag göra?
Citera
2023-10-10, 14:40
Medlem
mrsluggans avatar
vilket spel är värt 2000kr?
Citera
2023-10-10, 14:47
Medlem
Kan du förklara närmare vad det är för typ av spel?
Ett datorspel är ju t.ex alltid exakt det man beställt, eller inte. Samma med brädspel.
Här verkar det röra sig om någon typ av spel som kan definieras lite godtyckligt och där den ena personen kan tycka att det stämmer, men inte den andra?
Citera
2023-10-10, 15:00
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
Nostlagispel med originalkartong mfl.
Vad spelar det för roll??

Skräm han ännu mer eller gör slag i saken
Citera
2023-10-10, 15:01
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eviscrate
Skulle köpa ett spel för 2000kr ungefär. Pratade en del med personen som sålde, en tvättäkta svensk kille, som såg ut som den typiska nörden. Och efter
Många om och men, så valde jag tillslut att skicka 2000kr. Saken är den att jag fick spelet, dock helt annorlunda från hans beskrivning. Först försökte han blåsa mig helt men efter att jag skrämt honom med anmälning och så så skickade han spelet men riktigt värdelöst skit var det som inte var värt något. Kanske 500kr’.

Vad kan jag göra? Bita i det sura äpplet och låta det vara eller vad kan jag göra?
Du har blivit blåst och du kan anmäla till Blocket, inte för att jag tror att något händer, men du har fått lära dig att man aldrig ska skicka pengar som du gjort
Citera
2023-10-10, 15:03
Medlem
Citat:

Varför köpte du inte med frakt och köpskydd? Det erbjuds för att man ska slippa just situationer som denna.
Citera
2023-10-10, 15:13
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Nostlagispel med originalkartong mfl.
Vad spelar det för roll??

Skräm han ännu mer eller gör slag i saken
Spelar väl all roll om någon skall kunna bedöma om du verkligen blivit lurad och hur mycket du egentligen förlorat.
Citera
2023-10-10, 15:18
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Vad var det för sorts spel du beställde, och vad fick du?
Citera
2023-10-10, 15:21
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Kan du förklara närmare vad det är för typ av spel?
Ett datorspel är ju t.ex alltid exakt det man beställt, eller inte. Samma med brädspel.
Här verkar det röra sig om någon typ av spel som kan definieras lite godtyckligt och där den ena personen kan tycka att det stämmer, men inte den andra?
Jag skulle tippa på att det inte handlar om själva spelet, utan att det rör sig om inloggningsuppgifter till någon form av rollspel, á la World of warcraft.

Värdet på kontot som inloggningsuppgifterna går till, beror på hur stark karaktären är.
Hög "level" och eftertraktad "gear" är vad som avgör värdet.

Inte det minsta insatt vad rollspel anbelangar, men man måste ju nästan ha levt under en sten, eller helt sakna vänner och/eller familj, om man inte vet detta.
Säger detta med glimten i ögat, det är ingen pik mot er, mrsluggan och Dommatix.
Citera
2023-10-10, 15:47
Medlem
WatchItNows avatar
En smart person köper på tradera av en etablerad handlare. Spekulerar i att priset var ett fynd och TS går under rubriken "naiv och lättlurad" och ska i själva verket vara glad att han bara brändes på 1500 kr. Det är en låg avgift för att inte bli lurad i framtiden.

Rent tekniskt så kan det vara bedrägeri att skicka fel vara. Det är ingen polissak utan man får vackert själv gå till tingsrätten och betala för att möta skurken. Om han väljer att inte dyka upp är man chanslös. Om han är utfattig så spelar domstolen ingen roll, då kan man inte kräva ut pengarna.
Citera
2023-10-10, 16:53
Medlem
snooper123s avatar
Annäl till polisen och ifall de inte gör något åt saken så får du själv söka upp killen.
Han verkar ju lättskrämd så det kan inte vara så svårt att få tillbaka pengarna.
Citera
2023-10-10, 17:21
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Annäl till polisen och ifall de inte gör något åt saken så får du själv söka upp killen.
Han verkar ju lättskrämd så det kan inte vara så svårt att få tillbaka pengarna.

polisen lägger inte tid på saker som kostar 2k det är jag säker på 100%
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in