Citat:
Ursprungligen postat av
PickleJuice
Förstår inte riktigt hur företagen tänker för den delen heller, tröttsamt att se samma reklam 10gånger om dagen, speciellt när man redan använder tjänsten, t.ex NordVPn kommer mellan klippen men också i videoskaparnas egna reklam. Det är ju fan näst intill att man snart säger upp sitt abonemang där när man får det nerkört i halsen helatiden.
Samma med Revolut, har redan kortet från dem men tvingas ändå bli påmind om deras tjänst 24/7 nästan så att man helldre går över till någon som inte loopar reklam hela jävla tiden.
Sen att man får fler reklam bara för att man hoppar fram i videon eller lämnar länken pausad är hjärndött.
Känns som att dom skjuter sig i foten med det här reklam spammandet, funkade när dumburken stog på 24/7 förr i tiden men den här ADHD tidsåldern är det här reklam sättet utdött med tvn, det här börjar påminna mer som Popup reklamen som nu med dött ut.
Exakt!!!
Det måste gå att integrera reklam på ett mer subtilt sätt som inte avbryter. Tänk rinkar på en hockeymatch. De försökte ett tag med rörlig reklam på rinkarna men det var ju ett hjärndött experiment av många orsaker. Men statisk reklam i utkanterna som byts då och då och aldrig avbryter tex. yt-filmen/klippet man ser, det tror jag skulle vara lösningen för deras reklaminkomster.
För övrigt har jag inga problem längre med YT, använder chrome och Adblock. Dock ser jag ibland en bråkdels sekund av reklam i början som om Adblock släpar efter lite eller hur jag ska säga.