Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-23, 19:42
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Är det möjligt att få tag i något liknande fast för Apple?

Vinegar är en plugin för Safari på macOS och iOS, funkar fint för mig, ingen reklam slinker igenom än så länge.

https://apps.apple.com/se/app/vinega...r/id1591303229
Citera
2023-12-23, 20:58
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Man skulle stå ut med reklamen om de var riktade med ens specialintressen och om de inte repeterades tusen gånger om. Man blir ju galen av att se nåt flera gånger om som man inte alls är intresserad av. Går att stå ut om det är en bra låt men det är det sällan.
Använd inte Youtube då, inte svårare än så...
Citera
2023-12-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Är det möjligt att få tag i något liknande fast för Apple?
Absolut. Det tar bara uppemot 30 steg och lär ta en timme av ditt liv, för något som på Android tar minuter.

Kolla upp Alt Store, lycka till.

Näst bästa sättet är att tanka Brave och se YouTube i den.
Citera
2023-12-25, 15:42
Medlem
musttomtes avatar
Ändra vpn:en till Ukraina och betalde under 3 dollar för Youtube. Säg det inte till någon - God Jul!

99 UAH $2.69 = 26,90 sek för en månad.

Fick mail som vanligt att jag är varmt välkommen som Premium medlem.. glöm inte musik appen...
Citera
2024-01-03, 19:26
Medlem
Mullvad Browser och deras Ublock funkar bra mot dessa äckliga annonser.
Citera
2024-01-03, 19:31
Medlem
Ichwills avatar
Kör Chrome och UBlock, får inte upp varken reklam eller gnäll från YT.
Citera
2024-01-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Kör Chrome och UBlock, får inte upp varken reklam eller gnäll från YT.
Nä, det fungerar igen även i Brave. Inte alla som det ens slutat fungera för. Men utnyttjade min 4 månaders gratis premium som jag sedan säger upp innan det går ut medan de kör sin katt och råtta-lek.
Citera
2024-01-04, 15:34
Medlem
Skaffa en brandvägg med Pfsense, problemet löst...
Citera
2024-01-05, 20:08
Medlem
Förstår inte riktigt hur företagen tänker för den delen heller, tröttsamt att se samma reklam 10gånger om dagen, speciellt när man redan använder tjänsten, t.ex NordVPn kommer mellan klippen men också i videoskaparnas egna reklam. Det är ju fan näst intill att man snart säger upp sitt abonemang där när man får det nerkört i halsen helatiden.

Samma med Revolut, har redan kortet från dem men tvingas ändå bli påmind om deras tjänst 24/7 nästan så att man helldre går över till någon som inte loopar reklam hela jävla tiden.

Sen att man får fler reklam bara för att man hoppar fram i videon eller lämnar länken pausad är hjärndött.

Känns som att dom skjuter sig i foten med det här reklam spammandet, funkade när dumburken stog på 24/7 förr i tiden men den här ADHD tidsåldern är det här reklam sättet utdött med tvn, det här börjar påminna mer som Popup reklamen som nu med dött ut.
Senast redigerad av PickleJuice 2024-01-05 kl. 20:13.
Citera
2024-01-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Förstår inte riktigt hur företagen tänker för den delen heller, tröttsamt att se samma reklam 10gånger om dagen, speciellt när man redan använder tjänsten, t.ex NordVPn kommer mellan klippen men också i videoskaparnas egna reklam. Det är ju fan näst intill att man snart säger upp sitt abonemang där när man får det nerkört i halsen helatiden.

Samma med Revolut, har redan kortet från dem men tvingas ändå bli påmind om deras tjänst 24/7 nästan så att man helldre går över till någon som inte loopar reklam hela jävla tiden.

Sen att man får fler reklam bara för att man hoppar fram i videon eller lämnar länken pausad är hjärndött.

Känns som att dom skjuter sig i foten med det här reklam spammandet, funkade när dumburken stog på 24/7 förr i tiden men den här ADHD tidsåldern är det här reklam sättet utdött med tvn, det här börjar påminna mer som Popup reklamen som nu med dött ut.
Exakt!!!
Det måste gå att integrera reklam på ett mer subtilt sätt som inte avbryter. Tänk rinkar på en hockeymatch. De försökte ett tag med rörlig reklam på rinkarna men det var ju ett hjärndött experiment av många orsaker. Men statisk reklam i utkanterna som byts då och då och aldrig avbryter tex. yt-filmen/klippet man ser, det tror jag skulle vara lösningen för deras reklaminkomster.

För övrigt har jag inga problem längre med YT, använder chrome och Adblock. Dock ser jag ibland en bråkdels sekund av reklam i början som om Adblock släpar efter lite eller hur jag ska säga.
Citera
2024-01-08, 00:56
Medlem
snusmumrik50s avatar
Det här är samma sak som när klimataktivister kastar ägg på konstverk. Ren terrorism.
Jag lyssnade på en mycket vacker melodi när plötsligt en psykopat bröt in och propagerade för spelmissbruk. Youtube kan dra åt helvete.
Citera
2024-01-11, 17:54
Medlem
Jag kör Adblock plus. Märkt senaste dagarna att youtube går fruktansvärt segt.
Allt från att bläddra mellan olika kanaler till att klicka sig framåt i klippets längd.
Nån som vet vad det kan bero på? Håller de på och runda annonsblockerarna på nåt sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in