2023-10-12, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Men oj, funkar adblockers även mot denna sorts reklam, det ver som tusan. Jag trode de bara fungerade mot typ banners.

Fann minns tiden när det räckte att man var medlem och inlogga för att slippa reklam på youtube. Nu har de fan mage att köra två reklamfilmer på raken och ibland två p flera minuter efter varandra. Hur konstigt är det att Matkanalen med Arla har 12 miljoner visningar när man tvingas titta på skiten. Såklart vill de att man köper oyutube premium...

Nej Adblockers funkar inte, den kommer ikapp gått genom 3st webläsare med både Adblock och uBlock..
Citera
2023-10-12, 00:40
Medlem
Nu vet jag inte i detalj hur man skiljer ut reklam från önskat innehåll,
men vore inte nästa nivå av motmedel en switch som gladerligen tar emot all reklam
som man får, men sedan skickar reklamen till en virtuell skärm som jag slipper se?
Hur skulle avsändaren kunna veta att jag då inte tittar på reklamen som jag tar emot?
Citera
2023-10-12, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Nej Adblockers funkar inte, den kommer ikapp gått genom 3st webläsare med både Adblock och uBlock..
Webbläsaren Brave lyckas på något sätt fortfarande blockera all reklam på youtube.
Citera
2023-10-12, 07:17
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
Webbläsaren Brave lyckas på något sätt fortfarande blockera all reklam på youtube.
Tack för info.

Ska testa
Citera
2023-10-12, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Om du kör båda på en gång har du problemet där.

Jag kör bara uBlock Origin i Firefox och har inte sett en reklam på åratal.
Citera
2023-10-12, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Hur tror du Wikipedia fungerar? Den har inga annonser, utan finansieras av privatpersoner och donationer. Samma sak skulle fungera för Youtube om de inte ägdes av pengakåta Google.

Absolut, att hosta text och är detsamma som att hosta video?
Citera
2023-10-12, 11:17
Medlem
Youtube har återigen börjat fungera normalt för mig sedan igår förmiddags. Detta utan att jag vidtagit några åtgärder.

Sen får gärna någon kunnig person förklara om val av annonsblockerare och browser faktiskt spelar någon roll? Många som nämner firefox, brave och ublock som om dessa skulle ha någon speciell förmåga att stoppa youtubes attacker. Jag är skeptisk till detta. Använder själv firefox + ublock.
Citera
2023-10-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Youtube har återigen börjat fungera normalt för mig sedan igår förmiddags. Detta utan att jag vidtagit några åtgärder.

Sen får gärna någon kunnig person förklara om val av annonsblockerare och browser faktiskt spelar någon roll? Många som nämner firefox, brave och ublock som om dessa skulle ha någon speciell förmåga att stoppa youtubes attacker. Jag är skeptisk till detta. Använder själv firefox + ublock.
Firefox är en mer öppen plattform än Chromium är. Det innebär att tillägg generellt fungerar bättre till Firefox än de gör till Chromium-baserade Chrome och dylikt.

Brave är Chromium-baserad men använder sin egen adblocker skriven i Rust.

Värsta fall finns det tillägg som skippar reklamen istället för att blockera den, och de kan ju lycka till att blockera det.
Citera
2023-10-12, 12:34
Medlem
Gynnar verkligen reklamen annonsörerna på Youtube? Man önskar ju bara död åt alla som är med i reklamfilmerna efter ett tag Begår hellre självmord än handlar något av skiten.
Citera
2023-10-12, 13:29
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dondeestaslabib
Absolut, att hosta text och är detsamma som att hosta video?
Ja, det är samma sak.
Citera
2023-10-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, det är samma sak.

Phu sant. Här trodde jag att video vägde mera än text.
TIL att det är samma tyngd!
Citera
2023-10-12, 13:58
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dondeestaslabib
Phu sant. Här trodde jag att video vägde mera än text.
TIL att det är samma tyngd!
Haha, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in