2011-11-13, 00:27
Medlem
melonklubbas avatar
Tjack är fult. Det är en jävla bra drog men helt ärligt, inte fan kan man bete sig efter ett tag och hur ser man inte ut?
Citera
2011-11-13, 22:42
Medlem
Kewlspetspennas avatar
Jag förlorade tron på tjack när jag en gång fick det utblandat med nåt godispulver så att det smakade mer sött än beskt. Runken på tjack har varit fantastiska, där har jag haft mycket trevliga stunder. I sociala sammanhang har det bara slutat katastrofalt eftersom jag då nojjat upp mig deluxe. Sen är AT:n inget vidare.

Kort sagt: man blir stirrig, över-stimulerad och svettig. Dagen efter suger. Äckligt med kemiska droger.. Äeuuum, ja..
Citera
2011-11-13, 23:02
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiriHespa
Att ni ens vågar jämnföra fint koks med äckligt skabbigt kletigt tjack??

Tjack är fult och förblir det, stinker skit, tjackisar är jobbiga människor kan inte sitta still och käftar o gapar som om dom aldrig haft kul tidigare i sitt liv.

Koks är nice lyxigt fint man får mer brudar med koks också dom älskar ju det. Samt man somnar lättare på koks får ingen skabbig AT som på tjack.

Snälla jämnför aldrig dessa två droger.
Hear hear!
Citera
2011-11-14, 03:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiriHespa
Att ni ens vågar jämnföra fint koks med äckligt skabbigt kletigt tjack??

Tjack är fult och förblir det, stinker skit, tjackisar är jobbiga människor kan inte sitta still och käftar o gapar som om dom aldrig haft kul tidigare i sitt liv.

Koks är nice lyxigt fint man får mer brudar med koks också dom älskar ju det. Samt man somnar lättare på koks får ingen skabbig AT som på tjack.

Snälla jämnför aldrig dessa två droger.
n
Träffat en riktigt kokstorsk nån gång? Minst lika trasiga som random tjackis. Personligen tycker jag snarare att det är koksade människor som beter sig som apskaft.
Ta en så enkel sak som att välja musik. Vid dom tillfällen jag har varit koksad så har det varit ett jääävla liv och i det närmaste slagsmål om vad som ska lyssnas på medans när jag har varit tjackad har man sagt ja till nästan varje förslag. Även om man kanske bara hinner lyssna ett par minuter på varje låt.

Nice, lyxigt och fint är nog det sista jag skulle kalla svenskt standardkoks och ute i resten av världen är det ju inte ens särskilt lyxigt eftersom det kostar en bråkdel av vad det gör här.
Citera
2012-03-01, 13:33
Medlem
HeraStimolatos avatar
Haha var min första tanke när jag testade kola första gången, detta var efter jag använt tjack i x antal år. Inga förväntningar hade jag för har hört både pos o neg.
Men fuck vad det sög. Trodde helt seriöst att min kompis var dum i huvudet som slösat så mycket pengar på något som gjorde att han sprang fram och tillbaka till sovrummet (det var där han hade linorna). Jag tacka som fan för linan och fråga om han ville ha betalt -stackarn. Jag gick till en annan polare där jag hade med samma summa han lagt ut men kom tillbaks med mycket mer jävligt godare och fråga om han ville ha en lina tillbaks. Medan han luta tillbaks i soffan med ett leende på läpparna smet jag iväg med mina verktyg och gjorde detsamma.

Sedan är jag äckligt van av denna käre vän att bli kallad de ena och andre och uppläxad för vad jävla äcklig jag är som tar tjack. (han vet inte om att jag skjuter) Men tjacket är det värsta. Jag borde ta kola ist, money well spent?)

Okej jag gillade inte kola. Kanske gav tillbaks lite genom att erbjuda en lina av mitt goda tjack för att bevisa min poäng. Men jag trycker aldrig ner de som älskar sitt röka, e, horse eller vad nu de gillar.
Varför göra detta mot de som älskar tjack?

Tycker du starta ett jävligt intressant ämne för har själv undrat på detta mycket
Citera
2012-03-02, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrapnel
För att koks är dyrt och en massa tuffisar i filmer snortar koks tillsammans med stadiga champagneklunkar, medan dom få som förtär tjack i filmer är misslyckade loosers och idioter. Kort svar.
Kunde fan inte sagt det själv... Alla vill köra Tony style, men vad folk inte förstår är att tjack är 10 gånger bättre... OM Man lyckas kontrollera Kost/Sömn/Hälsa och viktigast av allt... att bruka och inte missbruka...
Citera
2018-10-02, 16:49
Medlem
st33rs avatar
Obs, bumpar gammal tråd så svara inte på inlägg ovanför detta.
Men ämnet är intressant.

varför tjack anses smutsigt , tes:

A. Tjack är svårt att kombinera med en ordnad tillvaro med jobb och familj och ordnade förhållanden. Man måste nästan leva ensam eller som arbetslös om man ska vara vaken skruvad och svettig i flera dygn i sträck. Tjacket leder till en oordnad smutsig tillvaro. Och eftersom ruset är såpass långt och man tenderar bli svettig och stirrig så blir man ju bokstavligen smutsig också. Plus ful, blek och grå eller rödstrimmig och med smackande mun och glansiga stirrande ögon.

B. Pulvret är smutsigt. Amfetamin i sverige kan vara utbankat med vadsomhelst, det som standardtjackisen får är typ 15-20% på sin höjd, sen kan det vara massa möjliga klet eller pulver och ingen vet riktigt vad dom får och teorierna är många vad det kan vara. Är det bankat med koffazon? Är det någon RC? Är det metamfetamin? Kort sagt, tjacket kan se ut och innehålla lite vadsomhelst. Det känns smutsigt.

Ps. Ja. Jag har tagit tjack idag. Jag känner mig smutsig.
Citera
2018-10-02, 17:30
Medlem
populopiduss avatar
En av dom skadligaste drogerna vi har, och absolut en av dom mest lömska. Det kryper sig på en och förändrar ens personlighet, sätt att tänka och gör en till en manipulativ skitstövel.

Nej, jag är själv ingen "tjackis" (aldrig gillat drogen), men en av mina bästa vänner har fått sitt liv förstört. Jag har suttit på första parkett och sett honom glida ner i kvicksanden och hur mycket jag än dragit i hans arm för att få upp honom har det inte gått.

Vidrig drog.
Citera
2018-10-02, 17:34
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
En av dom skadligaste drogerna vi har, och absolut en av dom mest lömska. Det kryper sig på en och förändrar ens personlighet, sätt att tänka och gör en till en manipulativ skitstövel.

Nej, jag är själv ingen "tjackis" (aldrig gillat drogen), men en av mina bästa vänner har fått sitt liv förstört. Jag har suttit på första parkett och sett honom glida ner i kvicksanden och hur mycket jag än dragit i hans arm för att få upp honom har det inte gått.

Vidrig drog.
Det värsta är att man trivs nere i skiten som missbrukare alldeles för mycket för att låta bli i många fall.
Citera
2018-10-02, 17:37
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det värsta är att man trivs nere i skiten som missbrukare alldeles för mycket för att låta bli i många fall.

Precis, det där har jag också noterat hos min vän. Hans liv är förstört men han verkar ändå på något sätt trivas i misären.
Citera
2018-10-02, 17:53
Medlem
st33rs avatar
Men det gäller väl för missbruk av alla droger? Missbrukaren finner sig i sin misär.

Frågan är varför just amfetamin anses "smutsigt".
Citera
2018-10-11, 01:21
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Men det gäller väl för missbruk av alla droger? Missbrukaren finner sig i sin misär.

Frågan är varför just amfetamin anses "smutsigt".

Vi har väl redan rett ut den frågan antar jag?

Men bara för att inflika:

1. Tjack gör att du ej kan sova, ej kan knulla pga tjackdick, ej kan äta. Du kan glömma 1-2 dagar efter en tjackkväll du är en zombie. Äcklig at. Känslan du har på det är att du är rätt så givmild och instämmer bara istället för att leda. Du ser helt härjad ut och efter längre tids bruk går du ner i vikt i rasande fart, tappar tänder pga gnisslande, du blir paranoid och ibland även psykos förekommer. Helt bränd i hjärnan. Du blir hal och opålitlig som person, du luras och stjäl från vänner. Listan kan göras lång.

2. Kokset gör att du är kung helt enkelt, du får många brudar, du dominerar och leder. Självförtroendet är på topp, du kan sova, äta, knulla och ruset avtar snabbt på gott och ont. Du kan därmed leva normalt dagen efter och at är obefintligt. Tjejer som tar det blir pilska och älskar att festa. Du går oftast inte ner i vikt och kan se ändå normal och fräsch ut.

Så ja, tjack är smutsigt och koks är bättre helt enkelt. Sen har ju så klart koks negativa aspekter med. Återdoseringsbehovet, dyrt, extremt beroendeframkallande osv. Men annars förutom det är det helt klart en bättre drog för den som har råd. Det är inte av en slump som de rika oftast väljer koks före tjack.

Good enough?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in