2006-08-03, 15:57
Medlem
Ignatius Is avatar
Mina...(äh, nu skiter jag i det där..)

I dagens nätupplaga av Aftonbladet skrivs det om kungabarnens vänner och deras bristande trafikförmåga. En liten rolig detalj jag har lagt märke till är den kvaddade statsjeepen som syns på en bild i reportaget, nu på eftermiddagen har fått företagsloggan blurrad. Sannolikt är detta för att företaget - Occasion Events som drivs av prinsessans ex Mattias Trotzig - inte vill förknippas med buskörning av det slag som bilden onekligen är en effekt av.

Frågan är dock, hur tror ni det har gått till? Har Aftonbladet insett att bilden (som är privat bild) kanske inte är så passande( man blurrar ju loggor i TV t.ex) eller är det Mattias själv - livrädd för sitt företags varumärke - som ringt upp och gormat?

Ett absolut i-landsproblem, men det regnar här där jag sitter....

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...866200,00.html

http://www.occasion.se/
Citera
2006-08-03, 16:14
Moderator
farbror_barbros avatar
Lite kul är det. Jag har själv sett bilen (en Infiniti/Acura (?) FX45) stå parkerad i princip varje dag på samma sträcka av Karlbergsvägen. Jag har utgått från att det är en prisokänslig ägare till den som bor just där eftersom den gärna hamnar lite nära ett övergångsställe eller liknande. Nu lär den knappast komma tillbaka...
Citera
2006-08-03, 16:19
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nja, jag tror AB blurrat för att de inte vill identifiera personen som de skriver om.
Citera
2006-08-03, 17:03
Medlem
Nulles avatar
Om det nu var så att AB först publicerade bilden oblurrad måste det troliga ändå vara att det var påstötningar från det aktuella företaget som ledde till blurrningen. Att AB överhuvudtaget publicerar bilden och dessutom ger en ganska detaljerad beskrivning av olyckan tyder på att deras intresse av att skydda de inblandades identitet är i det närmaste obefintlig.
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Mina...(äh, nu skiter jag i det där..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in