2023-10-08, 22:07
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukaskallius
Jo men från vilka sajter?
Det finns nog andra ställen på FB som avslöjar det skulle jag tro.
Citera
2023-10-08, 22:12
Medlem
bulletproofsouls avatar
Det kan vi väl räkna ut ganska enkelt.
Citera
2023-10-08, 22:14
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
90% Från lokala marknaden i hemlandet. När jag var i Paris var det ett gäng unga (ej fransmän) som blev utslängda från butiken eftersom de hade kopior på sig

Anställda ser rätt tydligt vad som är en kopia, själv skulle jag inte kunna se skillnad på en LV väska som är en piratkopia, men ändå ser man 6/10 studenter med sådana på universiteten... Sannolikheten att de pröjsat 45tusen för en sådan är osannolikt när de går i mjukisbyxor och trasiga tygskor dagligen.

45 lax för en väska. Sinnessjukt, verkligen. Man måste vara helt IQ befriad för att köpa en väska för 45 lax
Citera
2023-10-08, 22:16
Medlem
Det är olika, stöldgods och köps med svarta pengar är självklart.
Men också kopior.
Andra saker som är lite mer okända för svensson är hur stort det är att hyra/låna kläder av andra i förorterna, vissa tjänar rätt mycket pengar på att hyra ut tröjor, jackor och klockor antingen per dag eller vecka.
Det är också vanligt att kriminella med mycket pengar skänker bort gamla kläder till andra, ses som status att kunna ge bort sånt.
Citera
2023-10-08, 22:30
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Stulna får svennars ungar samt piratkopior.
Citera
2023-10-08, 23:10
Medlem
Blaskas avatar
Ännu en bot som startar ännu en tråd om samma ämne.
Så tråkigt det har blivit på många avdelningar på detta forum!
Citera
2023-10-08, 23:47
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukaskallius
Vilka sidor går de in på och gör sina svarta inköp? Eller är det rena mellanhänder i form av grossister som sköter allt sånt här? Hur har 10 åriga Muhammed råd och gå med nya Moncler tröjor varje dag?? Eller Balenciaga väskor? Eller Boss jackor?

Varför reagerar inte folk på detta?

Men det är väl bra att dom använder Balenciaga
visar hur icke uppdaterade dom är - är ju klassat som pedofilmärke

https://www.thecut.com/article/what-...d-scandal.html
Senast redigerad av StigHelmutt 2023-10-08 kl. 23:50.
Citera
2023-10-08, 23:59
Medlem
Jag gissar att man sätter sig i gängens grepp, får peng, går till nk och köper tröja, blir besviken i skolan dagen efter då ingen kommenterar ens nya plagg.
Citera
2023-10-09, 00:05
Medlem
När ett folk kan få ett 24 000-kronors märke att kännas fult, då har man lyckats

Först mördade dom Addidas, mu Monclear

Även sett att Haglöfs är under utrotning nu,
när man börjar förknippa ett märke med uppkäftig brun uppsyn då är det snart konkurs som gäller för det märket
Senast redigerad av Stina2017 2023-10-09 kl. 00:08.
Citera
2023-10-09, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
När ett folk kan få ett 24 000-kronors märke att kännas fult, då har man lyckats

Först mördade dom Addidas, mu Monclear

Även sett att Haglöfs är under utrotning nu,
när man börjar förknippa ett märke med uppkäftig brun uppsyn då är det snart konkurs som gäller för det märket
Lägg ner din energi på stavning istället, finns kurser.
Citera
2023-10-09, 02:53
Medlem
Såg gucciväskor och rolexklockor för 100 spänn på förra bazaaren jag var på. Mysteriet löst
Citera
2023-10-09, 03:12
Medlem
Melker9889s avatar
För att de rånar folk (pga socioekonomiska faktorer såklart). Det säger folk från vänstern och de har alltid rätt. Att ha kläder från gucci är ju lika viktigt för dem som syre är för oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in