Citat:
Ursprungligen postat av
exoticspice
Har sett på reklam på tv och är tveksam men nu blev jag väldig nyfiken och sugen på att skaffa en själv och kikade på Clas Ohlsons utbud. Har kikat på Airfyer 3 liter för 799:- och tycker den verkar bra. Är det den du har köpt?
Kan man göra allt som står; hamburgare, pommes frites eller klyftpotatis, kycklingklubbor, koka och steka fisk, baka och till och med friterade bananer?
Det låter ju för bra för att vara sant.
https://www.clasohlson.com/se/Airfry...iter/p/44-4412
Det är mycket hype kring dessa "fritöser", men det är bara en liten varmluftsugn.
Har man plats för en bör man skaffa en tycker jag, om inte ens vanliga ugn är någon riktigt fin modell. Då kan det kanske kännas överflödigt med en varmluftsugn till.
Jag köpte mig först en liten Philips för en tusenlapp när det var en deal. Den sålde mig på konceptet, men den var lite för liten. Köpte då en lite större Cosori med dubbla element. Var inte så farligt dyr, knappt 1700 kr. Knasigt pris, bra pris på Amazon, men hutlöst pris i de svenska butikerna.
Min vanliga ugn är en enkel variant, ingen varmluft. Så min Cosori används ganska ofta. Bra och snabb för de mindre jobben, speciellt för singelhushållet.
Men det är en liten varmluftsugn, ingen fritös.