• 1
  • 2
2023-10-08, 17:10
Medlem
Denoms avatar
Jag funderar på att köpa antingen en airfryer eller mikrovågsugn vad är mest användbart?
Citera
2023-10-08, 17:29
En mikrovågsugn.
Citera
2023-10-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag funderar på att köpa antingen en airfryer eller mikrovågsugn vad är mest användbart?

Två olika saker med olika ändamål som är toppen båda, på det som dom är bra på. Men om man måste välja så skulle valet vara en micro pg. att en micro är mycket mer allsidig.

Dock så har jag avverkat redan en lite billigare model av airfyer och köpte för något år sedan en bättre. Den går numera också rätt ofta (kanske mer än micron faktiskt) och är grymt bra ersättare i många fall till den vanliga ugnen.

Har man ett litet hushåll så är det grymt, men skulle som sagt inte köpa en istället för en micro för det är som jag ser det två olika saker som inte tar ut varandra på något sätt.
Citera
2023-10-08, 17:40
Bannlyst
AirFryer alla dar i veckan. Både lagar värmer mat. Och Tina och torka. Tror micron åker ut snart å affe tre tar den platsen.
Citera
2023-10-08, 18:40
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Nu äger jag ingen AF ( funderar på att köpa ) så då får min röst micro.
Min röst kan ändras den dagen jag köper en AF
Citera
2023-10-08, 19:57
Medlem
yz44s avatar
Om du absolut måste välja så köp micron, annars är båda bra att ha och man kommer långt med en billig variant.
Citera
2023-10-08, 20:24
Medlem
Varför inte skaffa båda? Behöver ju inte vara de dyraste. Själv så köpte jag nyligen en billig airfryer på Clas Ohlson som jag är helnöjd med. Ett bra komplement till mikron.
Citera
2023-10-08, 21:08
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Varför inte skaffa båda? Behöver ju inte vara de dyraste. Själv så köpte jag nyligen en billig airfryer på Clas Ohlson som jag är helnöjd med. Ett bra komplement till mikron.
Har sett på reklam på tv och är tveksam men nu blev jag väldig nyfiken och sugen på att skaffa en själv och kikade på Clas Ohlsons utbud. Har kikat på Airfyer 3 liter för 799:- och tycker den verkar bra. Är det den du har köpt?

Kan man göra allt som står; hamburgare, pommes frites eller klyftpotatis, kycklingklubbor, koka och steka fisk, baka och till och med friterade bananer?

Det låter ju för bra för att vara sant.
https://www.clasohlson.com/se/Airfry...iter/p/44-4412
Citera
2023-10-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Har sett på reklam på tv och är tveksam men nu blev jag väldig nyfiken och sugen på att skaffa en själv och kikade på Clas Ohlsons utbud. Har kikat på Airfyer 3 liter för 799:- och tycker den verkar bra. Är det den du har köpt?

Kan man göra allt som står; hamburgare, pommes frites eller klyftpotatis, kycklingklubbor, koka och steka fisk, baka och till och med friterade bananer?

Det låter ju för bra för att vara sant.
https://www.clasohlson.com/se/Airfry...iter/p/44-4412

Jag köpte en enklare modell, men den där verkar ju klart intressant. Min är på 1,5 liter och kostade 449 kr (medlemspris). Så här ser den ut:

https://www.clasohlson.com/se/Luftfr...iter/p/44-3962

Har testat nästan allt du nämner med airfryern, med väldigt bra resultat. Inte friterade bananer dock. Tror inte jag kommer göra det heller, haha
Citera
2023-10-08, 22:15
Medlem
Mindbreaths avatar
Som att fråga om man skall köpa en kastrull eller stekpanna. Det är två olika saker som utför olika jobb i köket.
Citera
2023-10-08, 22:45
Medlem
JerryCottons avatar
Istället för mikro, airfryer och vanlig ugn så kör jag en kombiugn som har mikro, varmluft, grill och ånga. Orka hålla på med en airfryer liksom, det är ju bara en liten varmluftsugn.
Citera
2023-10-09, 07:30
Medlem
Hackenbush55s avatar
Köpte en luftfriterare nyligen och är supernöjd, lagar mycket mat i den och allt blir perfekt, även varma mackor blir jättebra. Har inte använt ugnen sen vi köpte den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in