2023-10-09, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Ja, USA ska tydligen ligga högt. Jag läste en intervju med en svensk tatuerare. Han uttryckte det så att om man var otatuerad i en storstad i USA (typ LA) så var man nästan rebell.

Italien vet jag inte. Tycker det låter lite underligt eftersom det är ett katolskt land, de brukar ju vara ganska traditionella. Men, det kanske är bilder av mamma och krucifix? Har träffat många Italienare och kunnat bilda dig en bättre uppfattning?

USA har ju så många invånare att jag kan tänka mig det stämmer.

Italien har ju mycket maffia, så kanske har något med det att göra?
Citera
2023-10-09, 12:04
Medlem
RalfFarleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeatherMason
Jag sa inte att alla är det, men jag upplever att de flesta är.

Nej, du var tydlig med att det bara vara 99% lesbiska var tatuerade.

Sedan är min analys att tatuerade människor sticker ut mer i samhället, på grund av sina tatueringar som man ser på dom, men dom har även en uppseende väckande stil för övrigt.
Detta allt ifrån att ha annorlunda hårkreationer och klädsel.

Dom kvinnor (som det lesbiska paret jag känner) som bara har på sig helt vanliga kläder, inte är tatuerade eller sticker ut med ett uppseende väckade utseende eller stil märker man inte i samhället lika mycket.
Citera
2023-10-09, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RalfFarley
Nej, du var tydlig med att det bara vara 99% lesbiska var tatuerade.

Sedan är min analys att tatuerade människor sticker ut mer i samhället, på grund av sina tatueringar som man ser på dom, men dom har även en uppseende väckande stil för övrigt.
Detta allt ifrån att ha annorlunda hårkreationer och klädsel.

Dom kvinnor (som det lesbiska paret jag känner) som bara har på sig helt vanliga kläder, inte är tatuerade eller sticker ut med ett uppseende väckade utseende eller stil märker man inte i samhället lika mycket.

Vet du varför de i övrigt har speciella kläder och frisyrer?

De vill synas bara?
Citera
2023-10-09, 18:10
Medlem
Kanske för att de vill verka frånstötande för män?
Citera
2023-10-10, 02:12
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Seriöst, har ni någonsin sett en lebba som inte varit det? Alltid har de minst tre eller fyra stycken tatueringar.

Varför?
Har vi någon flata här som kan svara på varför? Är det för att de vill synas? Att de vill att man ska kunna 'lista ut' att de är lebbar.
Det är nått i bläcket som gör alla tattuerade till HBTQI
https://www.rfsl.se/hbtqi-fakta/hbtq/
Citera
2023-10-10, 10:33
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Ja, USA ska tydligen ligga högt. Jag läste en intervju med en svensk tatuerare. Han uttryckte det så att om man var otatuerad i en storstad i USA (typ LA) så var man nästan rebell.

Italien vet jag inte. Tycker det låter lite underligt eftersom det är ett katolskt land, de brukar ju vara ganska traditionella. Men, det kanske är bilder av mamma och krucifix? Har träffat många Italienare och kunnat bilda dig en bättre uppfattning?
Sverige ligger tvåa efter USA. Stockholm är världens mest tatueringstäta stad. Fler människor är tatuerade i Stockholm än i Los Angeles.
Citera
2023-10-10, 18:13
Medlem
JohnnyTheBrottoms avatar
Flator??? Varenda tjej/kvinna mellan 20 och 50 är ju gaddad idag. Måhända är det överrepresentation av flator, dock inte min (empiriska) erfarenhet.
Citera
2023-10-10, 18:22
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Skulle aldrig anställa en tatuerad.
Är man så blåst att man vill se ut som en kladdlapp så är det nog rätt risigt i kolan också, anställer bara folk utan tatueringar och som har körkort, även om körkort inte behövs för tjänsten.
Citera
2023-10-12, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Sverige ligger tvåa efter USA. Stockholm är världens mest tatueringstäta stad. Fler människor är tatuerade i Stockholm än i Los Angeles.

Källa?
Citera
2023-10-12, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Skulle aldrig anställa en tatuerad.
Är man så blåst att man vill se ut som en kladdlapp så är det nog rätt risigt i kolan också, anställer bara folk utan tatueringar och som har körkort, även om körkort inte behövs för tjänsten.

Varför är du så fördomsfull, och varför ska man ha körkort fastän det inte behövs för tjänsten?
Citera
2023-10-12, 14:00
Medlem
Citat:
Varför är du så fördomsfull, och varför ska man ha körkort fastän det inte behövs för tjänsten?

fattar du inte det har man körkort är man nog ganska ren i registret
Citera
2023-10-12, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
fattar du inte det har man körkort är man nog ganska ren i registret

Jag tror nog det finns straffade som har körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in