2023-10-08, 03:31
Jag har tyvärr handlat hos de för många år sedan och det var helt okej. Sen har de rapporterat på Aftonbladet att anställda där har inte fått lön därifrån på flera månader. Men jag kommer att sakna de. Jag som trodde att de hade många kunder. Folk klagade på Aftonbladet hur det är att jobba där. Anställda där har inte fått lön sedan juli månad vilken gjorde att många slutade på chiquelle.

Citat:
Klädmärket Chiquelle har ansökt om konkurs, rapporterar Breakit.
Enligt handlingar från Stockholms tingsrätt har företaget på egen begäran ansökt om konkurs.
Beskedet kommer efter förra veckans larm om missförhållanden och att löner inte betalats ut.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-gar-i-konkurs
Citera
2023-10-08, 03:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo man har läst om det. Sjukt faktiskt hur många unga kvinnor jobbat där i månader. Sedan har de inte fått fucking lön! Jag menar det måste vara jävligt trevliga kvinns det. Jobbat och inte fått pengar och vill inte klaga...
Citera
2023-10-08, 13:15
Moderator
Chantres avatar
Kläder och skor --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2023-10-08, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo man har läst om det. Sjukt faktiskt hur många unga kvinnor jobbat där i månader. Sedan har de inte fått fucking lön! Jag menar det måste vara jävligt trevliga kvinns det. Jobbat och inte fått pengar och vill inte klaga...
Anledningen till att de inte har fått något lön är företaget var under konstruktion.
Citera
2023-10-08, 19:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennyhet
Anledningen till att de inte har fått något lön är företaget var under konstruktion.

Sedan kommer de som jobbat där få lön till slut. Även om det är helt slut så blir det statlig lönepension. Men det lär ju dröja det. Inte kul om man jobbat och vill ha sina pengar på direkten. Jag menar de som jobbat har ju saker de måste betala för.
Citera
2023-10-09, 17:53
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sedan kommer de som jobbat där få lön till slut. Även om det är helt slut så blir det statlig lönepension. Men det lär ju dröja det. Inte kul om man jobbat och vill ha sina pengar på direkten. Jag menar de som jobbat har ju saker de måste betala för.
Det kommer de att få, de missar nog att betala hyran.
Citera
2023-10-09, 18:01
Medlem
Dåliga arbetsvillkor verkar vara en återkommande trend bland dessa influencerburna företag. Ledsamt att det är just dessa företag som exponeras starkast mot den yngre kundkretsen,
Citera
2023-10-10, 00:51
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Dåliga arbetsvillkor verkar vara en återkommande trend bland dessa influencerburna företag. Ledsamt att det är just dessa företag som exponeras starkast mot den yngre kundkretsen,
Vilken tur att dessa företag ska hamna i kunkurs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in