2023-10-08, 05:40
Medlem
sebastian66s avatar
Det är helt sjukt att du väntar och förväntar dig att dina föräldrar ska dö inom kort för att du ska kunna betala dina skulder. Hur kan man ens tänka i dessa banor. Jag tror att det är något fel i skallen på dig.
Hoppas att dina föräldrar slösar upp alla pengar så att du har 800 spänn i arv.
Det är helt sjukt att man kan tänka som du tänker. Hoppas att dina föräldrar lever till de blir 110 och bägge två. Du kan ju inte förlita dig på att andra ska hjälpa dig med dina skulder. Det är ju faktiskt din egen huvudvärk.
Citera
2023-10-08, 06:14
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Jag har en prick i brottsregistret vilket leder till att man inte får jobb, det enda jag gjorde var att röka gräs utanför en krog på fyllan då en polisbil kom. Har du fler frågor?

Alla arbetsgivare kräver inte utdrag från brotts registret, dessutom är den inte kvar hela tiden. Verkar mer som att du hittar ursäkter för att slippa jobba?
Citera
2023-10-08, 06:26
Medlem
Oh-be-wans avatar
Om man nu får tycka till, så låter du psykiskt sjuk på flera sätt. Du kan vara ett troll också såklart. Det kanske är att du inte är psykiskt sjuk, för att du inte kan formulera dig riktigt pga t ex depression, eller så är du allvarlig psykiskt sjuk utan att ens veta om det själv.

Men att spekulera i sin fars död, en far som enligt dig själv är en bra far, är supersjukt i huvudet - hela huvudet = sjukt.

Att du fått en prick pga röka är trams. Du får be soc om hjälp, så att du får en inkomst, kanske får du något tramsjobb, stå i kassan på statsmissionen eller något.
Citera
2023-10-08, 06:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag sitter deprimerad i min, eller våran, lägenhet för att jag fortfarande bor med mina föräldrar vid 31 års ålder. Min far har gått i halvpension med jobbar vid sidan om, morsan är pensionerad.
Jag har noll inkomst och inget jobb, därmed är jag back 125k

Men nu till min verkliga fråga, min far, som är över 70 år, har rätt okej ekonomi på sitt konto till skillnad från mig, jag har en illa aning om att han kommer att gå bort om några år eller kanske t.om månader? Hans hälsa har blivit sämre och jag märker att han börjar bli gubbaktig av sig, jag tror det händer nåt snart.

Vad händer med hans pengar? Hans ekonomi, är det jag som ärver som sonen eller kommer pengarna gå till svenska staten? Jag vill verkligen bli kvitt och hamna på noll, han är nästan döendes men ska jag säga eller göra nåt speciellt innan han går bort? Det är bedrövligt och deprimerande att skriva detta då han verkligen var en god pappa. Men jag måste.

Vad händer? Förslag? Får jag hans pengar? Tar staten pengarna ifrån oss/honom?

Du har rätt till halva hans pengar MEN som barn där också den andra föräldern i livet så brukar man säga att din mamma då ska få bo i orört bo.
Det betyder att du helt enkelt avstår ditt arv tills den dag din mamma också går bort.

Nu bor du dessutom hemma och din tanke är då alltså att sno åt dig din halva av arvet men fortsätta leva på din mamma? Jag tycker synd om din mamma som har en så misslyckad son.

Är det inte bättre att du helt enkelt styr upp ditt liv, skaffar ett jobb och tjänar egna pengar som du sen kan betala av ditt lån med istället för att förstöra livet för din kära mamma.
Så, du är 31 år men bor hemma utan jobb och eftersom du har noll inkomst så lever du på dina föräldrar och nu plötsligt vill sno åt dig mer pengar och kanske göra livet ännu värre för din mamma.

Jag har väldigt svårt för din typ av människor tyvärr.
Citera
2023-10-08, 06:38
Medlem
Staten tar alla pengar om de kan , och TS får bekosta begravningen av sina päron
Citera
2023-10-08, 06:44
Medlem
killdozer666s avatar
Menar du att du har skulder hos kronofogden? Då kommer de ta sin del, du får resten. Eller ja, din mamma ärver i första hand, så du får vänta på hennes bortgång också.
Citera
2023-10-08, 06:45
Medlem
Citat:
Jag har en prick i brottsregistret vilket leder till att man inte får jobb, det enda jag gjorde var att röka gräs utanför en krog på fyllan då en polisbil kom. Har du fler frågor?

Du får väl söka ett "sämre" jobb då ditt miffo, där man får slita lite. Det är inte många jobb jag har behövt visa något belastningsregister på. Så torka bort detdär grinsnoret och man up. Fan värre en Judas själv, hoppas på att föräldrarna ska dö så du kan få lite pengar. Pissluffare
Citera
2023-10-08, 07:19
Medlem
Citat:

Ljug inte, att få jobb med en "prick" i registret är inte speciellt svårt
Dessutom syns det bara i ett antal år så du borde ju ha skaffat dig ett jobb redan innan du rökte på utanför krogen.
Citera
2023-10-08, 07:28
Medlem
Kedoxs avatar
Du får nog berätta hur du hamnade i situationen med att ha noll kronor i inkomst och varför du inkräktar på dina föräldrars ålderdom i fred tillsammans.

Har du någon form av autism eller diagnos som är ett vardagligt hinder?

Ser inte riktigt hur din situation ens är möjlig. Att sitta och förlita sig på ett arv bör du skämmas för, inte skämmas av självömkan men i egenskap av osjälvständig parasit.
Har du diagnoser/sjukdom som på riktigt inte gör dig arbetsför hade du kunnat få förtidspension/sjukbidrag så kan inte vara där felet ligger.

Som svar på frågan ärver din mor honom utifall de är gifta.
Citera
2023-10-08, 08:10
Medlem
Fyfan att som en man över 30 va så jävla luspank att man går och väntar på arv. Du borde skämmas.. Hoppas dina föräldrar sätter sprätt på sina välintjänade pengar innan dom går bort. Jävla luffare
Citera
2023-10-08, 08:23
Bannlyst
TS är bröstarvinge. Men din mamma har rätt till en del av pengarna. TS borde skaffa sej ett jobb istället. Det finns hjälp att få arbetsförmedlingen har under leverantörer som ta sej an svåra fall som inte kommer in på arbetsmarknaden.
Citera
2023-10-08, 08:40
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Jag sitter deprimerad i min, eller våran, lägenhet för att jag fortfarande bor med mina föräldrar vid 31 års ålder. Min far har gått i halvpension med jobbar vid sidan om, morsan är pensionerad.
Jag har noll inkomst och inget jobb, därmed är jag back 125k

Men nu till min verkliga fråga, min far, som är över 70 år, har rätt okej ekonomi på sitt konto till skillnad från mig, jag har en illa aning om att han kommer att gå bort om några år eller kanske t.om månader? Hans hälsa har blivit sämre och jag märker att han börjar bli gubbaktig av sig, jag tror det händer nåt snart.

Vad händer med hans pengar? Hans ekonomi, är det jag som ärver som sonen eller kommer pengarna gå till svenska staten? Jag vill verkligen bli kvitt och hamna på noll, han är nästan döendes men ska jag säga eller göra nåt speciellt innan han går bort? Det är bedrövligt och deprimerande att skriva detta då han verkligen var en god pappa. Men jag måste.

Vad händer? Förslag? Får jag hans pengar? Tar staten pengarna ifrån oss/honom?
Skaffa ett jobb, betala hyra till din farsa och bli skuldfri. Börja där, din snorunge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in