Citat:
Ursprungligen postat av
zooxxcyp
Så kul att höra att du känner igen dig!
Jag har aldrig tidigare rest, i mitt 20åriga liv. flyttade utomlands direkt och jobbade. Så detta är min första vistelse utomlands någonsin. Har nu bott här ett halv år, och vill inte hem till Sverige. Det känns tråkigt, har bott i samma stad hela livet, samma umgänge, och hobbies. Minns att när ja var yngre hade ja en tendens att t.ex möblera om rummet ca 1 gång i veckan, just för att ja mår nästan illa då saker är samma hela tiden.
Tror det är lite samma, vill uppleva saker, träffa nya människor, utvecklas som person. Men har inget egentligt mål för när ja kommer va ”klar”.
Jag blir väldigt lätt inspirerad av saker, och blir nästan hyperaktiv mellanåt. Samtidigt stressad över vad jag vill göra av livet.
Har ja bestämt mig för att göra något, då ska det hända NU, även om det är omöjligt.
Enligt min egna upplevelse av livet så behövs ensamhet och stillhet till stor del för att kunna förstå sig själv bättre på djupet och ställa sig själv frågor och kanske även ställa andra frågor, för det krävs utrymme man kan inte vara distraherad och samtidigt vara ifrågasättande.
Jag skulle föreslå att du försöker förstå dig själv åtminstone lite lätt vad du faktiskt behöver i livet.
Att du ska satsa på en utbildning och tjäna massor med pengar är inte en självklarhet, då får du ha de klart för dig att det kanske innebär att inte göra vad du vill och pengarna ska gå till något du prioriterar.
Försök att förstå bättre vad du anser du vill ha i ditt liv och vad du kan vara utan.
Jag känner igen mig i det du skrev om att växa upp, jag själv har inte gillat den svenska kulturen direkt på så många sätt , så som att fotboll och innebandy var typ de enda sporterna de flesta höll på med och jag ansåg de så jävla tråkigt med de flesta samtalsämnen och intressen folk hade , de var som kopior av varandra.
Även bott ett ställe där man inte haft något direkt val.
Folk har liksom varit väldigt opersonliga , men jag har inte gjort som du gjort med att resa bort.
Jag har rest lite men jag känner ändå att jag vill nog helst bygga min bas i livet inom Sverige, kulturerna jag har besökt har inte fått mig att känna mig som hemma utan tvärtom, och skiter sig saker så är ganska Sverige tryggt.
Däremot människor jag träffat har jag gjort på lite ovanligare sätt och de gjorde jag strax efter 20 års åldern, de kommer liksom dyka upp folk som man känner är mycket närmare än själv och inte alls vad man är van vid och de har nog gjort mycket för min del.
Sen ska jag inte säga att livet är och förblir enkelt och man vet precis allt man behöver, de är fortfarande saker jag inte klurat ut.
Men det är en jävla skillnad ifrån att jag tog studenten 2008 och samma dag tänkte "Vad fan gör man nu då?".