Citat:
Ursprungligen postat av
Sagodjur
Om jag besöker t ex Aftonbladet så är det mer regel än undantag att det är en helsida med reklam som dyker upp, innan själva Aftonbladet, och som man stänger ner genom att trycka på krysset i hörnet "Till Aftonbladet".
Jag uppskattar att jag stänger ner denna, nästan per automatik, inom 2-3 sekunder. Skulle nån fråga mig om vilken reklam jag just exponerats för så skulle jag 9 gånger av 10 inte kunna svara.
Jag föreställer mig att dom flesta som är inne på Aftonbladet flera gånger om dagen gör samma sak.
Ändå är ju rimligen denna helsida av reklam något av det dyraste man kan köpa.
Har företagen koll på att dom kastar pengarna i sjön när dom beställer denna tjänst? Blir dom manipulerade av Aftonbladet som pekar på en massa statistik utan att kunna säkerställa att det faktiskt leder till resultat värt pengarna?
Vågar dom t ex tala klarspråk med siffrorna och säga till en potentiella annonsör:
"Du kan köpa stora reklam-paketet, då får du 4 helsidor i månaden, 9 av 10 klickar dock bort dom efter 2-3 sekunder"
Jag stänger alltid ner reklamfönster jag är så less på reklam så jag stänger hela skiten på tuben när det blir reklam
Att betala för att slippa reklam på tuben finns inte på kartan.