Citat:
Ursprungligen postat av
aYaLLa
Områden i Israel kommer ockuperas,
Israel kommer kräva hjälp från alla,
Ingen har något att skicka för allt har skickats till Ukraina,
En global diskussion angående vem som ska få hjälp,
Ukraina vs Israel,
Plötsligt får mindre krafter,
T.ex. Hamas & Hizbollah global handlingskraft,
Någon stormakt måste lägga sig i,
Alla stormakter tycker olika om Israel vs Ukraina,
Världskriget bryter sakta men säkert ut,
Men för oss intellektuella så började det idag.
Vilket överraskning. En totalt hjärndöd tråd full av lallande idioter utan koll på verkligheten.
Tycker TS mest låter som fria fantasier från Israelhatande araber (som vanligt).
Det finns ingenting som pekar på att israeliskt territorium kommer ockuperas. Var har du fått det ifrån?
Vem/vilka ska i så fall ockupera det israeliska territoriet? Palestinierna eller araberna?
De har ju aldrig lyckats förut, trots otaliga försök. Varför skulle plötsligt lyckas?
Varför skulle Israel "kräva hjälp från alla"? De har ju aldrig behövt göra det förut?
Israels försvarsmåga är världsklass och de klarar sig utmärkt utan att "kräva hjälp från alla".
"Vem som ska få hjälp, Ukraina eller Israel".
Ukraina, med generellt dålig försvarsmåga, ligger i krig med världens största land. De behöver alltså hjälp.
Israel, med extremt bra försvarsförmåga, ligger i krig med några sketna araber. De behöver alltså
inte hjälp.
Israel har visat detta gång på gång, i flera årtionden. Vad är det i så fall som har ändrats?
Hur ska Hamas och Hizbollah kunna få "global handlingskraft"? Varför? Hur ska det gå till?
Rena fantasier. Finns inte ens 1% verklighet i det.
Jag lär väl inte få något svar på mina frågor, eftersom du inte klarar av att besvara dem, eftersom du lever i en fantasi.
Citat:
Ursprungligen postat av
aYaLLa
Men för oss intellektuella så började det idag.
Jag kan slå vad om en miljon kronor att världskriget INTE började idag.
Jag hör av mig igen om några veckor, när vi vet resultatet, så får vi se vem som förlorade vadet.