Citat:
Ursprungligen postat av
JoeTempest
Varför hör vi inte din röst när palestinier slaktas dagligen i det lågintensiva kriget som förs av ockupationsmakten? Eller är det för inte det passar din agenda som du sopar det undermattan?
Jag vill verkligen inte att palestinier ska behandlas illa av Israel eller att oskyldiga ska dö, men jag tänker inte heller låtsas som att Israel utför massakrer på civila och sen kör runt de döda kropparna bland en uppviglad folksamling. Jag vill också att de palestinska barnen ska få en chans i livet, och inte indoktrineras i ett blint hat mot judar från att de är spädbarn.
Jag anser att Israels bosättningspolitik är felaktig. Men sig mig detta. Om vi säger att Palestina blir en egen stat, kan de judar/israeler som redan finns på området bo kvar där då, så som det bor över en miljon arabiska muslimer i Israel, som är medborgare? Får israelerna bli medborgare i Palestina, får de lika rättigheter, får de religionsfrihet? Israeler kan idag inte ens röra sig i ”område C” på Västbanken alltså områden kontrollerade av Palestina.
Eller måste de flytta? Och om det är så att alla judar måste flytta från en eventuell palestinsk stat, innebär det då att alla muslimer ska flytta från Israel på samma gång?