Citat:
Ja jag vet vad avhumanisering är, har själv blivit utsatt för det, det är ju något som är i princip en hälsningsfras härinne så. Nu missförstod du mig. Jag kallar inte dig nazist. Utan att du och flera andra andra använder sig av samma begrepp, som nazisterna. Hamas gör det samma med israeler. Det kallas avhumanisering, så man lättare kan döda sin motståndare. Vi människor har svårt att döda andra människor. Vi avhumaniserar fienden först, så att det ska bli lättare att bekämpa dem. Problemet, som uppstår och vi ser det i detta krig är att man relativt enkelt kan börja döda barn och andra relativt oskyldiga.
Den Israeliska armen, försöker faktiskt undvika civila dödsoffer. Varför? De vet att avhumanisering är kontraproduktivt och de flesta israeler vet vad det kan leda till, då många av dem har släktingar som föll offer för det. Begår den israeliska armen misstag? Ja. Finns det israeler som vill hämnas? Ja men i det stora hela försöker Israel hålla nere de civila palestinska förlusterna. Kan det ändras? Ja.
Jag börjar mer och mer tro att avhumanisering är vad Hamas vill. Då kan de få israelerna att begå så vidriga övergrepp som hämnd. så det tvingar de arabiska staterna att backa från Israel. Då faller Israels strategi, sedan 1980, att försöka splittra de arabiska länderna och få fredsavtal med en i taget. Den strategin har varit relativt lyckosam.
Den Israeliska armen, försöker faktiskt undvika civila dödsoffer. Varför? De vet att avhumanisering är kontraproduktivt och de flesta israeler vet vad det kan leda till, då många av dem har släktingar som föll offer för det. Begår den israeliska armen misstag? Ja. Finns det israeler som vill hämnas? Ja men i det stora hela försöker Israel hålla nere de civila palestinska förlusterna. Kan det ändras? Ja.
Jag börjar mer och mer tro att avhumanisering är vad Hamas vill. Då kan de få israelerna att begå så vidriga övergrepp som hämnd. så det tvingar de arabiska staterna att backa från Israel. Då faller Israels strategi, sedan 1980, att försöka splittra de arabiska länderna och få fredsavtal med en i taget. Den strategin har varit relativt lyckosam.
No big deal. Aha du tänker sååå...Ja absolut kan det vara en strategi de använder då de är extremt manipulativa iom de lurat israel att tro på vapenvilan. Den nivån av manipulation kan bli precis hur illa som helst då den inte är frisk. HAMAS är inte friska och jag tror inte de är i detta för att "rädda palestina" utan för att de älskar slakten, våldtäkterna, barna och djurdödandet. De är sjuka i själarna.