2023-10-09, 21:34
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Samma här. Han är min nya idol nu.
Det var raka rör inget fuzz där inte han sade som det var helt enkelt, Osvenskt må det vara men detta var helt enkelt sanningen han sade!
Citera
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Va inte så uppkäftig din lilla sandneger . Jag minns när du kom hit och din hora till mamma sög kuk på alkisarna i parken för att få pant så så mamma kunde köpa en klubba till dig. Då kuttrade och smackade du med läpparna som en mätt liten apa. Vad här hänt? Har gubbarn slutet ge pant?
Lättaste sättet att att få dig att försvinna är bara att dra in bidragen. Poff

Som sagt - nu måste fan väst vakna. Ut med packet - tillbaka till sina skitländer där inget fungerar.

Vi är här - sandnegrer är där ni hör hemma - alla nöjda.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Jag tror inte att våra muslimska vänner i svenska förorter gillar SVT’s rapportering från kriget Israel vs Hamas.

Nej det lär bli protester och demostrationer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag är som sagt för att IDF ska ge kvinnor och barn fri passage till Egypten. Jag tycker synd om dessa och vill inte att de vare sig ska dö av bomber eller trampas ihjäl. Men trampas ihjäl kommer tyvärr ändå många kvinnor och barn, främst av paletinska män som tänker på sig själva först. Hamas är ju folkvalt så hela Gaza har för övrigt ett stort ansvar för deras agerande.

Jepp, tror som du att Egypten ska öppna gränsen. Tex behöver sjukvård hjälp. Hamas valdes 2006 och sedan dess har inga val skett. Tror du inte dom skulle förlora idag?
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det var en attack mot Al Aqsa som föranledde Hamas massmord på judar vid festivalen.

Så du har rätt i att Israel bara har börjat, och Gazas utplåning är ett delmål.

Detta är dåliga nyheter för EU, då vi snart lär få se höjda röster för en humanitär korridor till Egypten samt massasyl i EU för palestinier vilket ger fritt rum för judarna att ta över först Gaza och sedan Västbanken.
Det är nog i praktiken omöjligt att reda ut mer exakt vad som föranlett vad när vedergällning följer på vedergällning i en ändlös serie med händelser sedan 1948, men det du skriver stämmer säkert.

Det här är som Balkan. Fast värre.

Naturligtvis vill Israel ockupera både Gaza och Västbanken. Dels för att Hamas opererar därifrån, och dels för att Israel anser att de palestinska områdena utgör delar av det historiska större Israel. Det förvånar mig faktiskt inte det minsta om araber fördrivs i större skala inom kort; även från staten Israel.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Vad är det för mål Hamas uppnått ?

https://omni.se/hamas-oppnar-for-vap...a-mal/a/Xb1Mbg
Citera
2023-10-09, 21:35
Medlem
tzjs avatar
Den svensktalande snubben från IDF talar frispråkigt, och det känns annorlunda mot allt PK-skit man hör i media dagligen.
Citera
2023-10-09, 21:36
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Helt sjukt att han får genomföra sin propaganda i Sveriges största nyhetsprogram utan att bli ifrågasatt

Ja, väldigt märkligt inslag från SVT att intervjua IDF, särskilt när man dessförinnan helt utan klarhet vilka man faktiskt syftar på, visar ett inslag när man beskriver palestinierna som "djur". Det är inte likt SVT inte.
Citera
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Typiskt SVT att fråga om hur han ställer sig till att Hamas blivit kallade djur.
Gött att han svarade med att dom är värre än djur och att kriget kommer gå ut på att se till att Hamas aldrig kan döda israeliter igen.

ja hade ju bara varit fint att höra den svenska regimreportern svara nagot aom alla människors lika värde

det positiva med denna konflikt är att vänstern är tysta de star ju med byxorna nere
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Gaza får tydligen ett meddelande att deras hus kommer att bombas om typ 5 minuter. Boende i Gaza säger då att man kan fly till ett ställe som man hoppas inte kommer att bombas som tex sjukhus, skola. Men om man inte har vatten, el, internet eller bensin är stor är chansen rätt att man aldrig får den varningen? Eller säg att man inte kan flytta sig så snabbt pga av något...
Typiskt görs en roof-knock, menad som ett evakueringsmeddelande.
https://en.wikipedia.org/wiki/Roof_knocking
Citera
2023-10-09, 21:37
Medlem
JoeTempests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Den svensktalande snubben från IDF talar frispråkigt, och det känns annorlunda mot allt PK-skit man hör i media dagligen.
Skåningen är ett legitimt mål enligt mitt tycke! Så här får det fan inte gå till! En ockupationsmakt med sin äckliga propaganda i statlig tv! Nää det ser fan inte ljust ut för Sverige!
Citera
2023-10-09, 21:38
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Och exakt vad tycker du är konstigt och/eller överraskande med detta?
Det är väll allmänt och sedan länge känt att Fröken Larsson är en muslimkramare.

Hon har väl en stor del av sitt liv i USA, det är inte lika hippt att vara pedofildyrkarälskare där, sen att hon är en total nolla visste jag redan.

Hon har väl inte för en sekund reflekterat över hur hon skulle bli behandlad i ett kalifat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in