2023-10-09, 18:09
Medlem
Trött på alla får som ställer sig på någon sida och hejar på. Allt är iscensatt. Troligtvis för att bland annat rasera dollarn snabbare och att de äntligen får en anledning till större krig emot Iran.

Sluta tyck det är bra att vanligt folk får sätta livet till.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Israel är ett av tre länder i världen som kan bomba 10-våningshus fulla av barnfamiljer och svälta ihjäl miljoner människor utan att det blir några större reaktioner. Det juden sysslar med nu är MINST lika illa som Hamas attack mot civila. Förmodligen värre.

Varför gapar inte Terese Vindögdsson på TV4 och de andra värdegrundsglobalisterna om folkmord när det är den evige juden som härjar?

Vissa människor verkar onekligen vara mer värda än andra enligt värdegrundsglobalisterna
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Mitt i alla denna oreda så får man inte glömma hur Israel systematiskt utsatt icke-judar för grav apartheid-behandling i flera decennier. Hur man förtryckt, stulit från och mördat civila icke-judar. Inget rättfärdigar att ge sig på oskyldiga israeler (eller palestinier) och de som bär skulden för mord på oskyldiga bör kastas rakt ner i helvetet. Men man bör ändå komma ihåg att det finns två sidor av myntet. Den här horribla våldshandlingen från Hamas har inte uppstått i ett vakuum.
Det du säger är helt sant.
Men snacka om att väcka den björn som sover.
Var det såhär Hamas ville att det skulle sluta? Att göra en raid in i Israel med resultatet att dom kommer bli utplånade.
Som att gå fram och ge en flodhäst en örfil.
Ja du chockerar säkert flodhästen men vad händer sen...
Citera
2023-10-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Hepp så vart hade judarna fått sitt land då efter kriget? Deras "heliga land" råkar ju vara samma plats där araberna befinner sig.

Synd för aaraberna att de tog över judarnas område då? Finns en anledning till att det finns gamla Judiska byggnader där de valde att bosätta sig.
Citera
Medlem
300000 reservister kallas in för att banka skiten ur Hamas. Total blockad av mat el vatten. Många väst länder stryper / stoppar biståndet. Inte så kul om ett tag att leka tuff arab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Egypten? Israel? Havet?

Tredje alternativet är bäst tycker jag.
Citera
2023-10-09, 18:11
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
På en av kamerorna verkar folk fly i sina bilar för fullt från Gaza.
Men vart flyr dem?

Jag antar du följer denna?
https://www.youtube.com/watch?v=IcPPJqKsTR8

Som jag förstått det är kamera 4 inte Gaza utan västbanken. Och där bombas det såvitt jag vet inte för tillfället iallafall. Så det är nog relativt normal trafik som beskådas där. Men alla åker åt samma håll iofs....så vet inte hur man skall tolka det riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag såg just att Putin har gett atombomber till Iran som de tänker använda mot Israel eftersom det är ett heligt land för muslimer.
Grattis, du har nog slagit nytt trollrekord i denna tråd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Sedär. Några uppgifter om hur många Israeliska soldater som dödats totalt ännu?

Det lär vi inte få info om tills efter kriget är över. Man brukar inte annonsera ut sådant så fienden vet om hur det går för dom.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Var kommer Hamas plötsliga kapacitet ifrån? Tidigare klarade de av enstaka attacker men nu lyckas de med att attackera Israel med rena hemmagjorda vapen. Jag köper den här attacken mindre och mindre.
Citera
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Mitt i alla denna oreda så får man inte glömma hur Israel systematiskt utsatt icke-judar för grav apartheid-behandling i flera decennier. Hur man förtryckt, stulit från och mördat civila icke-judar. Inget rättfärdigar att ge sig på oskyldiga israeler (eller palestinier) och de som bär skulden för mord på oskyldiga bör kastas rakt ner i helvetet. Men man bör ändå komma ihåg att det finns två sidor av myntet. Den här horribla våldshandlingen från Hamas har inte uppstått i ett vakuum.

I Israel lever och frodas +2 miljoner muslimer. Alltså ca 30% av hela befolkningen. Hur många procent judar finns det i varenda muslimskt land om du räknar upp alla länder?

Gå sen och fundera riktigt ordentligt vem som utsätter vem för apartheid.
Citera
2023-10-09, 18:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag såg just att Putin har gett atombomber till Iran som de tänker använda mot Israel eftersom det är ett heligt land för muslimer.
Källa på det tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in