2023-10-08, 22:43
Bannlyst
Jaha, det var därför som det var en massa bilar med Palestinaflaggen runt Möllan idag... jag trodde att det handlade om fotboll.
Citera
2023-10-08, 22:44
Medlem
TURKIET HAS ENTERED THE CHAT: era satans jävla goyim! ge fan i palestina! - erdogan

https://twitter.com/goddeketal/statu...-taBNwOvw&s=19
Citera
2023-10-08, 22:45
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag antar du gav ditt stöd till Pippa Bacca innan hennes resa genom mellanöstern och till de två kvinnorna som vandrade i Marocko? "Åk, inget kommer hända, det är helt säkert"

Nu tycker jag inte att lifta ensam som kvinna i den muslimska världen, enbart för att bevisa att det inte är farligt, riktigt kan jämföras med att dansa på en musikfestival tillsammans med tusentals andra deltagare. Hur ofta slutar musikfestivaler med en massaker?

I vilket falll tycker jag ändå inte att kvinnorna du nämner förtjänade att bli våldtagna eller mördande, även om dom uppenbarligen fallit offer för sin egna dumhet och naivitet.

Du verkar tycka dom dansande hippisarna får skylla sig själv?
Senast redigerad av doncroce 2023-10-08 kl. 22:50.
Citera
Medlem
Regeringen utesluter inte indraget bistånd till Palestina som konsekvens av detta.
Funderar… det är ju bara nolla. Här är en av (s)kam-partiets misslyckanden Margot Wallström erkände Palestina. Är det säkert att s-regeringen säkerställde att deras bistånd inte är terroristfinansiering? Kan någon dömas för det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrapmanniskor
TURKIET HAS ENTERED THE CHAT: era satans jävla goyim! ge fan i palestina! - erdogan

https://twitter.com/goddeketal/statu...-taBNwOvw&s=19

Erdogan har inte mycket att sätta emot Israels kärnvapen
Citera
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Var det en festival i Israel? SVT skriver att 260 är döda.
Ja har för mig det var någon typ av fredsfestival.
Citera
2023-10-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ammunaki
Fler och fler döda på musikfestival.

Hur är Sverige rustat om något liknande skulle hända här? Tex En beväpnad grupp går till attack i Malmö.

Dialogpoliserna står väl redo med saft och bullar antar jag...

Vad som hänt där nere är helt jävla groteskt. De har verkligen skjutit alla de kommit åt, män, kvinnor, barn spelar ingen roll. Jag brukar vara skapligt tålig när det kommer till blod och sånt, men när man ser en film på hur asen gått in i ett civilt hem och skjutit alla där och sen när ett av barnen börjar röra sig lite, kanske bara dödskramper, så skjuter de flera gånger till. Hur jävla sjuk i huvudet är man om man gör något sånt liksom?

Som en liten motpol såg jag även en video där palistinier skyddade och förde en Israelisk kvinna och hennes bebis i säkerhet.

Vad som förvånat mig är att jag hade fått för mig att IDF reagerade om så en kattjävel närmade sig gränsen, men nu blev de mer eller mindre totalt överrumplade.

Skulle det hända i Sverige så skulle asen ha mer eller mindre fritt spelutrymme. Vi har inget officiellt som skulle kunna sättas emot något sånt här.

Polisen är inte rustad att möta hundratals om inte tusentals blodtörstiga as med automatvapen, granater och AT vapen... Och militären skulle förmodligen klia sig själva i huvudet en vecka innan de ens kom på tanken att man kanske borde mobilisera lite.

Det skulle väl ungefär vara civila med vapen som skulle kunna möta hotet... och med tanke på att det är Sverige vi pratar om så skulle de förmodligen bli av med vapnen och kastas i fängelset som tack... om de överlevde vill säga...
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Ja har för mig det var någon typ av fredsfestival.
Ravefest
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Bästa är nog att förstöra all infrastruktur sen blir Egypten tvungen att ta emot de flesta. Hoppas bara de där äckliga fartygen från Tyskland inte plockar upp några.
Men palestinier bör ju inte ha flyktingstatus.

Nu får de ju flyktingstatus.
Citera
2023-10-08, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag har själv bott där, och jag delar helt din åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
Carl Bildt vill att bidragen stärks till Palestina . .

nu har det brunnit av i skallen på fanskapet .

HAN har blod på sina händer .

Källa : https://twitter.com/CBildt/status/17...765863725?s=20

En del av pengarna går förmodligen i hans egen ficka på något sätt.
Citera
2023-10-08, 22:48
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ravefest
Jasså? Då fick jag det om bakfoten.
Citera
2023-10-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Vilken plats ska de fly till? Gazas alla gränser är blockerade av Israel och Egypten (på order av israel)

Många som skriver här inne verkar ha väldigt dålig koll på hur Gaza ser ut och är utformat.

Israeliska myndigheter har skickat ut information exakt vart bomber ska falla, exakt vilka områden som ska evakueras, och hur evakueringen ska gå till. Även vilka områden som de kommer att fokusera på. Precis som de alltid gör innan de bombar hus. Där är den tydliga skillnaden mellan civiliserade människor och kackerlackorna.

"Residents in various areas, including El-Mekusi, Beit Hanoun, Shuja'iyya, El-Bireyc, El-Maghazi, Big Abasan, Small Abasan and Rafah, were instructed to seek shelter in designated locations.

Adraee also announced that the area controlled by the Gaza Division has been declared a closed military zone, and he urged residents not to enter under any circumstances."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in