Citat:
Ursprungligen postat av
Ammunaki
Fler och fler döda på musikfestival.
Hur är Sverige rustat om något liknande skulle hända här? Tex En beväpnad grupp går till attack i Malmö.
Dialogpoliserna står väl redo med saft och bullar antar jag...
Vad som hänt där nere är helt jävla groteskt. De har verkligen skjutit alla de kommit åt, män, kvinnor, barn spelar ingen roll. Jag brukar vara skapligt tålig när det kommer till blod och sånt, men när man ser en film på hur asen gått in i ett civilt hem och skjutit alla där och sen när ett av barnen börjar röra sig lite, kanske bara dödskramper, så skjuter de flera gånger till. Hur jävla sjuk i huvudet är man om man gör något sånt liksom?
Som en liten motpol såg jag även en video där palistinier skyddade och förde en Israelisk kvinna och hennes bebis i säkerhet.
Vad som förvånat mig är att jag hade fått för mig att IDF reagerade om så en kattjävel närmade sig gränsen, men nu blev de mer eller mindre totalt överrumplade.
Skulle det hända i Sverige så skulle asen ha mer eller mindre fritt spelutrymme. Vi har inget officiellt som skulle kunna sättas emot något sånt här.
Polisen är inte rustad att möta hundratals om inte tusentals blodtörstiga as med automatvapen, granater och AT vapen... Och militären skulle förmodligen klia sig själva i huvudet en vecka innan de ens kom på tanken att man kanske borde mobilisera lite.
Det skulle väl ungefär vara civila med vapen som skulle kunna möta hotet... och med tanke på att det är Sverige vi pratar om så skulle de förmodligen bli av med vapnen och kastas i fängelset som tack... om de överlevde vill säga...