2023-10-08, 19:57
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
+
Såg idag en video på youtube där de pratas öppet och med bild&video visar hur israeler tar och ockuperar palestiniers hem trotts de går emot internationella lagar.
En jude sa ”om inte jag tar ditt hem så kommer någon annan göra det, jag gör inget fel” han såg ut som en efterbliven horunge och såg helt seriös ut. Inte ens sarkastisk.
Död åt israelerna
Du försvarar terrorattacker mot civila menar du?
Har du inte förstått att man kan fördöma flera saker samtidigt?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
https://www.expressen.se/nyheter/raketattack-mot-israel-/

"Tusentals raketer har under lördagsmorgonen avfyrats mot Israel, rapporterar*Sky News.

En person har dött och flera är skadade, enligt CNN.*

Den terroriststämplade gruppen Hamas har tagit på sig attacken.

Israel har gått in i ”krigstillstånd” och har svarat på attackerna genom bombningar av *Gaza-remsan, skriver Al Jaazera.*"

Största organiserade anfallet jag varit med om ifrån Hamas, kanske kan hoppas detta är vad som får IDF att ta av sig handskarna och ta hand om dessa terrorister en gång för alla

Fruktansvärt!
Hög tid för Biden att gå in och medla i konflikten.
Annars blir det väl Kina som får göra det?
Eller Trump?
Sverige måste sluta med att skicka stödpengar till Hamas.
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Ryssland invaderar Ukraina - Alla pratar om hur hemskt det är.

Israel har ockuperat och tagit land helt öppet men då är det ingen som reagerar. Man behöver inte stå bakom Hamas bara för att man kritiserar Israels agerande. Ingen kan förneka att dom bara tagit land och gjort till sitt.

Du verkar inte ha förstått. Ryssland angriper civilbefolkning, alla tänkande reagerar med avsky. Hamas angriper civilbefolkning, alla tänkande reagerar med avsky. Ingen skillnad och helt konsekvent.
Citera
2023-10-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennisa
Jag jobbade på kibbutz i mitten av åttiotalet i norra Israel. Dom anlitade druser för i princip allt byggnadsarbete (eller alla fall allt murningsarbete).

Jag fattade det som att druserna anses vara kättare av både sunni och shia. Därför såg israelerna inte druserna som ett hot på samma sätt som som man såg andra muslimer som ett hot.

Det jag minns var att alla kibbutznicks där jag var var mycket fientligt inställda till muslimer.

Jag tror att det är svårt att förstå vilket ingrott hat som finns i den regionen.
Den kibbutz jag var på drabbades åtta innan min vistelse av en räd från ett tiotal muslimer från Libanon där tre kibbutznicks dödades.
Utan att välja sida så kan jag ändå säga att jag förstår att det byggs upp ett hat när man drabbas av sådant.

Japp, på båda sidorna.
De judiska bosättarna anfaller palestinska byar och familjer, bränner olivträd och jordbruksmark. Förgiftar vattentäkter osv. Samtidigt som de skyddas av Israeliska militären.

Palestinierna anfaller och mördar Israeler, ibland helt oskyldiga civila, bara för att de är Israler. Helt säkert dödar de fel ibland bara från färgerna på nummerplåtarna. (grön/vit på i palestinska områden och gula i israeliska områden).

Jag vet folk som är Palestinier som inte kör in i vissa områden med gula skyltar för att de är rädda att få bilen förstörd.

Människor är märkliga, och viljan att förenkla och hata andra utifrån enkla gränsdragningar är stor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Är väl kanske en viss typ av människor som flyttar till Israel med, i alla fall om de flyttar/flyttat till från USA o Västeuropa så är det ju inte för att få det bättre ekonomiskt. Men de flesta i Israel är nationalister helt klart.

Tur att inte alla tänker som dig, då hade ryssen tagit hela Europa vid det här laget.

Så är det säkert.

Hela världen hade nog sett väldigt annorlunda ut om alla tänkte som mig… krig och hämnd leder ingenvart. Konflikter får lösas på annat sätt. Nationalstater kanske inte är en bra lösning alls. Vi pratar sällan om alternativ.
Citera
Medlem
USA har skickat carrier strike till området.
Flygstöd från usa. Israel klarar inte av två från krig mot Hizbollah och Hamas samtidigt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
Någon som kan posta live feed från Malmö med idioterna som är där för Hamas ?

Va?? Vilka är idioterna?
Bor i Malmö men inte hört något om detta
Citera
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Skiter i vad hon skriver. Men att försvara israels agerande samtidigt som man fördömer ryssland är bra knepigt.

Sen verkar inte många här vara läskunniga eller bara läsa det man vill läsa. Försvarar inte Hamas alls. Men Israel ockuperar land helt olagligt så enkelt är det. När tyskarna gjorde det var det fel. När ryssland gör det är det fel. Men inte när Israel gör det.
Men du gör ju en halmgubbe?!
Detta är inte ett krig mellan Palestina och Israel där palestinska soldater attackerar Israeliska soldater.
Detta är en muslimsk fittig terrororganisation Hamas som attackerar civila judar.

Du ser inte skillnaden?
Citera
2023-10-08, 19:59
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jag tror du blandar och ger VÄLDIGT BRETT nu.
Jag tror att storskalig terrorism mot civila anses vara dåligt över lag, tror inte du?

Vare sig det är Ryssen, Hamas, eller Israel.

Sa aldrig något om att det var bra. Men du verkar inte vara läskunnig.
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Nej jag menar alla som står bakom Ukraina och bojkottar marabou och all skit. Samtidigt verkar många av dom stå bakom Israel.

Ryssland går in och ockuperar = Dåligt. Israel har ockuperat land i många år = Ingen säger något.

Israel uppför sig vidrigt likaså i sin krigsföring så dom är lika pissiga båda två.

Ja jättekonstigt att normala svenskar inte stödjer att man massakrerar unga kvinnor på musikfestivaler. jättekonstigt verkligen.
Massakrera unga människor på festival = dåligt massakrera våldta och mörda i Bucha också dåligt vilken motsägelse och brist på logik verkligen.
Dränk dig.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Jo, det var ungefär så jag också resonerade. För jag kan inte riktigt tro på att Mossad skulle ha klantat sig så. Men Israel spelar ett väldigt högt spel i så fall. Det är inte säkert att Israel överlever som stat om det här eskalerar. För USAs och Bidenadministrationens del måste detta vara rena mardrömmen inför presidentvalet nästa år och mitt under USAs kostsamma och totalt misslyckade proxykrig mot Ryssland i Ukraina.

Mossad sköter utrikesspionaget och opererar endast utanför Israels gränser. Gaza och Hamas bevakas av säkerhetspolisen Shabak (fd Shin Beth). Mossad har inget med det här att göra.
Citera
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Du verkar inte ha förstått. Ryssland angriper civilbefolkning, alla tänkande reagerar med avsky. Hamas angriper civilbefolkning, alla tänkande reagerar med avsky. Ingen skillnad och helt konsekvent.

Israel angriper också civilbefolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in