2023-10-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
https://www.instagram.com/p/CyI_a-hsDDZ/

Hamas har fångat små barn/bebisar och satt i burar.

Hamas är apor, man blir dock inte förvånad när det kommer till muslimer
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Egypten är allt annat än vänligt inställda till Hamas. De har betydligt bättre relationer till Israel.
Hur har det blivit så?
Citera
Medlem
Ooops aj fn det smällde till framför kamerorna de får snart flytta därifrån
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasbullah.
Jag tvivlar på att det kommer några miljoner men även om det skulle ske undrar jag vad miljoner otränade muslimer skulle kunna göra mot en professionell armé? Ska de kasta sina tofflor på soldaterna? Eller ens om de är beväpnade: Vad kan de åstadkomma utan någon taktisk träning eller ordentlig ledning? Historiskt har Israel varit skickliga på att slå ut ledarskapet hos sina motståndare.
Era så kallade professionella soldater åker på *** just nu och det är med några hundra palestinier som slåss
Citera
2023-10-08, 16:36
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
När de sista judarna lämnade Gaza så tog det knappt ett halvår innan islamisterna tog över, och förvandlade Gaza till det helvete det är idag, det är ju samma i precis alla länder där islamisterna styr, Iran, Afghanistan tex, det är fruktansvärt för folket och framförallt för kvinnorna.

Om Egypten hade kontollerat området ett tag till så kanske det hade funkat, men palestina utan kontoll av en annan stat verkar inte funka. Varför?
Citera
2023-10-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det har nu också bekräftats att ett flertal av de är Amerikaner, så det här kommer blåsa upp stort.

Folk hetsar på den här situationen utan att förstå att det leder bara till mer kaos.

Det var fel det Hamas gjorde, men faktum är att Israel har dödat runt 60 stycken palestinska barn, bara i år. Men det skriver tyvärr inte judisk media om, och då har jag inte ens något emot judar.
Men det är ganska uppenbart att inget negativt skrivs om det Israel gör.
Jag som muslim önskar att blåser upp tlll Max för jag vill verkligen att världen förklarar krig mot oss så vi får allt kvitt
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag stödder internationalla lagar som skulle främja BÅDA staterna. Hoppas att du kan förstå hur något sådant fungerar.

Tänker tillexempel på DANMARK OCH SVERIGE, eller NORGE OCH SVERIGE. Hoppas hjärnan börjar fungera hos dig nu, eller hur går det?

Utan terroristorganisationer i styre.

Utan antisemism som normalisrats.

2023 ska man behöva se hur gemene man har använt sig av fullständig tillgpång till information som aldrig förr, och se hur dom väljer foliehatten ändå.
Fy fan alltså.

Båda staterna? Vilka då? Det finns bara en stat i den här konflikten, har du missat det?
Citera
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Om palestinierna inte vill bli mördade så kan de sluta upp med att attackera Israel konstant.

Om det som sker mot palestinierna inte är folkmord, existerar inte begreppet folkmord.
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Precis som du för fram dina åsikter. Däremot så har mina åsikter bättre grund än dina då mina har en moralisk grund.
Nej lilla du, jag framförde historisk fakta, men du föredrar dina vänstersagor.
Moralisk grund? araber? säg när jag ska sluta skratta..
Citera
2023-10-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khorasan1515
Era så kallade professionella soldater åker på *** just nu och det är med några hundra palestinier som slåss

Det som sker just nu - i skrivande stund - är att bomberna regnar över Gaza. 400 stycken döda hittills och betydligt fler lär det bli. Gaza beskjuts just nu från både havet och från luften.
Citera
2023-10-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Om det som sker mot palestinierna inte är folkmord, existerar inte begreppet folkmord.

Då existerar inte begreppet folkmord. Men du borde läsa på vad ett folkmord är innan du hasplar ur dig dynga.
Citera
2023-10-08, 16:40
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
1 du har fel
2 det är bara en sida vi kan se hur de tränar upp barn till att bli självmordsbombare (palestinier)
3 palestinier har bevisligen dödat civila män, kvinnor, äldre och barn. Om du behöver material så är det bara att kika in på materialet som kommit från israel de senaste dagarna... oh just det våldtäkter sker också nu i samband med deras kidnappningar. Palestina, majoriteten av män sympatiserar eller utför dåd åt hamas och palestinas skull i detta ingår barnsoldater och tränar upp dem till att dyrka en gud som säger till dem att det är rätt väg. Skäms på dig att du yttrar dig på detta sätt.

Det finns absolut rättfärdigat ilska gentemot de som utför illdåd och förstår absolut ilskan att palestiniers hem har blivit tagna ifrån dem men att på något rättfärdiga dessa illdåd som händer genom att sjunka lägre än illdåden som ens hänt dem själva är detsamma att säga "orättvisor händer mig, då ska jag göra orättvisa med världen" och på så sätt föds principen öga mot öga... och vi alla vet vart det leder.

Det som en gång var "palestina" är troligtvis borta helt och hållet nu tack vare hamas, sista spiken i kistan och hamas hade hammaren.

palestinierna har betett sig som de djur de är.
MEN att för en sek tro att israeliterna är bättre är bara skrattretande.
sluta enbart läsa DN !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in