2025-09-08, 19:52
Medlem
Vi får iaf tacka UAE för tankarna till de israeler som dog
.
"The United Arab Emirates Ministry of Foreign Affairs extended its condelences to the "state of Israel ans its friendly people " as well as the families and relatives of the victims of the terrorist attack that occured in Jerusalem early Monday " samt fördömde attacken

En sann arabisk/muslimska vän till Israel
Citera
2025-09-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ja ett bra exempel varför palestinier inte kan ha ett eget land och varför dom inte kan bo i Israel. Dessa människor är onda på riktigt och vi andra gör nog bäst i att låsa in dom i säkert förvar eller helt enklet låta dom dö där i gaza varenda en.
Hamas och Israel förtjänar varandra.
Citera
2025-09-08, 20:10
Medlem
Wajis avatar
Hoppas nu Israel verkligen jämnar Gaza med marken en gång för alla. Nu har man givit terroristerna chans att fly flera gånger.

Forza Israel.
Citera
2025-09-08, 20:13
Medlem
Bibi med sin medmänsklighet 🥺
Om detta inte är medmänskligt då vet jag inte vad medmänsklighet är🥺

”Jag säger till invånarna: ni har varnats, lämna nu”, säger premiärminister Netanyahu

Han bryr om pallar 🥺

Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Kristendom säger att man skall vända andra kinden till, judendom "öga för öga". Du står för en än primitivare tro där man ägnar sig åt rena människooffer. Dödar oskyldiga som en principsak, har turism där folk står vid gränsen till Gaza och tittar på.

Så varför har inte de ockuperade rätt att slå tillbaka mot israelisk ockupation med användning av samma övervåld som Israel använt ända sedan 1948? Det var ju inte Netanyahu som började med slakt av oskyldiga som hämnd utan det har varit del av Israels mörka historia ända sedan början.

Jag tror vi kan glömma det där du sa om att du var kristen. Du hyllar styrka, beundrar Israel just för att de är förmögna till massmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Kvalificerat skitsnack. Du vet liksom alla andra att IDF är ett gäng värdelösa amöbor som inte kan hantera ett gäng redneck-terrorister
Citera
2025-09-08, 20:43
Medlem
kackelstinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
2 sidor av samma semitiska mynt.
Citera
2025-09-09, 01:28
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://x.com/MosabAbuToha/status/19...ZHMR__XmA&s=19

😂 Nu får terroristerna i gaza vad dom förtjänar. Varit en jobbig natt för hamas 😂

Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Blir alldeles tårögd när jag får se sådant vackert ljus och knallskådespel mot en vacker annalkande gryning.

Tänk att i rökmolnet och dammet som uppenbarar sig i slutet av filmen, så finns det garanterat 50 pulveriserade Hamas terrorister (och säkert några regular pallar också).

Det är som poesi för mig, Mer sådant!!
Citera
2025-09-09, 01:34
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Enligt Hamas spelar det ingen roll för deras kalifat är ett "jilafa" som saknar geografiska begränsningar.

Det är mycket intressant. Helt nytt för mig. Tack för tipset.
Citera
2025-09-09, 04:58
Medlem
Helt uträknade är dom uppenbarligen inte för Israel vill inte gå in med marktrupper. Kan man förstå iof när Hamas inte har uniform men lite fegt att bomba allt inklusive civilbefolkningen för att gå in i ett senare skede.
Citera
2025-09-09, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Om du menar att båda genom åren begått krigsbrott så har du rätt.

Netanyahu är en hök där ligger en stor del av problemet. Hade Israel haft annan regering så hade det kanske blivit annorlunda men nu är det inte så.
Citera
2025-09-09, 06:11
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Helt uträknade är dom uppenbarligen inte för Israel vill inte gå in med marktrupper. Kan man förstå iof när Hamas inte har uniform men lite fegt att bomba allt inklusive civilbefolkningen för att gå in i ett senare skede.

Anledningen till att Israel måste bomba i princip alla byggnader. Det beror på att Hamas riggar precis alla byggnader med bomber och booby traps. Det räcker ofta med att kasta in en liten kinapuff för att brisera hela kalaset. Sedan är ju inte beräkningar av hållfasthet och byggregler pallarnas starkaste sida. Så huset ramlar ihop som ett korthus.
Citera
2025-09-09, 07:06
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Kristendom säger att man skall vända andra kinden till, judendom "öga för öga". Du står för en än primitivare tro där man ägnar sig åt rena människooffer. Dödar oskyldiga som en principsak, har turism där folk står vid gränsen till Gaza och tittar på.

Så varför har inte de ockuperade rätt att slå tillbaka mot israelisk ockupation med användning av samma övervåld som Israel använt ända sedan 1948? Det var ju inte Netanyahu som började med slakt av oskyldiga som hämnd utan det har varit del av Israels mörka historia ända sedan början.

Jag tror vi kan glömma det där du sa om att du var kristen. Du hyllar styrka, beundrar Israel just för att de är förmögna till massmord.

Xenonen är så länge jag minns en av de allra mest kompetenta och sakliga "skribenter" i den här tråden. En sådan som jag verkligen ser upp till. Men har argumenten tagit slut eller nåt? Så gott som alla i den här tråden är obotligt radikaliserade, så var vänlig och sluta med att moralisera. Tack på förhand, Xenonen!
Senast redigerad av angerove 2025-09-09 kl. 07:11.
Citera
2025-09-09, 08:16
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Anledningen till att Israel måste bomba i princip alla byggnader. Det beror på att Hamas riggar precis alla byggnader med bomber och booby traps. Det räcker ofta med att kasta in en liten kinapuff för att brisera hela kalaset. Sedan är ju inte beräkningar av hållfasthet och byggregler pallarnas starkaste sida. Så huset ramlar ihop som ett korthus.

Det har jag läst/hört talas om att Hamas har minerat halva Gaza. Att ett hus är minerat innebär att det med största sannolikt är evakuerat på allt folk och istället för att gå in bombar/spränger IDF huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in