Citat:
Ursprungligen postat av
.nattramn.
Tack för infon. Har du orkat kontakta svt? Så här är det ofta. Ibland när jag ser liknande vinklade artiklar och också som du nu kan visa på de inte skriver sanningen eller vinklar, så har jag kontaktat dem. Oftast får jag inget svar och de ändrar aldrig i artikeln. En gång har jag fått otrevligt svar och ingen ändring. Min erfarenhet är att om man kan visa på faktafel så ändras artiklarna mycket snabbt. Så här svt varit i andra ämnen och andra medier är sådana även nu. Vad håller svt på med?
Nej, har inte kontaktat SVT. SVT har ju satt det här i system att endast rapportera initialt medan uppgifterna är osäkra, och då baserat på Hamas eller aljazeeras utsagor, för att sen strunta i att följa upp händelsen.
Någon eller några dagar efter en bombning av ett terrorfäste eller kommandocentral brukar IDF namnge vilka dom dödade terroristerna är.
Detta beteende är förstås medvetet från SVT's sida. Man vill inte skriva ut att "dom döda palestinierna" är terrorister som slaktade ungdomar, barn, gamlingar och kidnappade gissaln 7 oktober. Man skapar medvetet ett narrativ av att det var oskyldiga civila som dog.