2024-04-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Israel brukar döda Hamas ledare till slut. Här Rantissi

https://www.ynetnews.com/article/hkuwcdrwt

Shejk Yassin, grundaren av Hamas.

https://sverigesradio.se/artikel/387635

Mycket positivt att dessa kräk raderas ut en efter en. Även positivt att Hamas lögner börjar komma upp till ytan. Om det till slut visar sig att Israel dödat fler Hamas än civila Hamas, kommer jag att skratta hela vägen till Systembolaget.
Citera
2024-04-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
I Gaza bodde det 60 000-80 000 människor innan kriget och efter kriget cirka 200 000.

Bra att du orkar svara den ljugande terroristanhängaren. De flesta som flyttar ut och in på Gaza är folk som kallar sig palestinier. I det fall de har något med Israel att göra så är det 4 eller 5 generationer tillbaka.

Gaza var innan "palestinier" flyttade in ett trevligt och lugnt ställe där det bodde araber, judar och kristna i harmoni. Det finns fortfarande en ursprungsbefolkning som har egna hus med markplättar där de odlar livets nödtorft. Deras liv är ett helvete efter att arabvärldens missanpassade indivder flyttar dit, förökat sig och röstat på Hamas. Ca en tredjedel av Gazas befolkning har sitt ursprung där, enligt siffror jag tagit del av.

Jag tycker det är märkligt att de människor som haft Gaza som hemvist, innan platsen nedlusades av "palestinier", Hamas, UNWRA, inte är intressanta. Dessa människor kommer aldrig till tals och har glömts bort av världssamfundet och media.

Innan Gaza blev en tillhåll för inflyttad slödder från olika arabländer, var det rent och fint. Människorna kunde bada i havet och roa sig. Under Hamas är livet hårt och trist.

Nu har nyinflyttat folk på Gaza under Hamas styre orsakat krig mot ett grannland. Det är en varning som arabänder och vi i väst borde ta på ännu mer allvar. Vi såg hur det gick i Jordanien, där det blev inbördeskrig när bråkstakar bjöds in. Det vi ska notera särskilt är att dessa terrorister är särskilt bestialiska mot de människor som är deras fiende. De ha lätt för att tortera och mörda. De är Hamas importerade valboskap! En sak vi ser är en dålig idé om det inte är så att man vill ha kaos.

Vad är det för fel på folk som tror att man kan begå brott och terror i stort och mått och sedan lipa?

Det ska noteras att kriget på Gaza är ett svar på omfattande terror, likt Sverige svarar i proportion mot den terrorliknande brottslighet vi utsätts för dagligen, men i spridda skurar. Om vi hade haft lika många mördade, våldtagna och kidnappade människor på samma gång, hade det också blivit krigsåtgärder. Nu är det krig mot brottsligheten i Sverige, men i mindre omfattning då krigshandlingen inte är lika omfattande här i Sverige!
Senast redigerad av Vresrosen 2024-04-13 kl. 13:31.
Citera
2024-04-13, 17:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Var hände det någonstans? Israel långsiktiga plan sedan 1980 har varit att få fred med arabstaterna. Det har gott OK hittills. Hamas attack satte stopp för planen för stunden. Att mörda någon ledare i Qatar är att kasta ännu mer grus i maskineriet. Sen utgår jag i från att det är ganska komplicerat att springa omkring med ett mördarkommando i Doha. Både Qatar, USA och Turkiet har många ögon där. USA vill inte riskera sin bas där.

Mossad har haft sedan 1949 att utföra specialoperationer i andra länder.

2010 var de i Dubai och mördade en uppsatt Hamas-ledare.

Dessa ledare dödades i Gaza.

https://sverigesradio.se/artikel/3461530

Khaled Mashal skulle förgiftats i Jordanien men det upptäckes i tid. Däremot en ledare för PFLP giftmördades i Bagdad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t--med-choklad
Senast redigerad av TenBagger69 2024-04-13 kl. 17:05.
Citera
2024-04-13, 19:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Innan Gaza blev en tillhåll för inflyttad slödder från olika arabländer, var det rent och fint. Människorna kunde bada i havet och roa sig. Under Hamas är livet hårt och trist.
Du menar nog "innan det vart ett stort flyktingläger för palestinier som fördrevs från Israel under Nakba. Någon inflyttning från arabländer har inte skett i modern tid.

Citat:
Vad är det för fel på folk som tror att man kan begå brott och terror i stort och mått och sedan lipa?
Fråga sionisterna, de är experter på den konsten. De skapade Israel med storskalig terror som de fortsatt med sedan dess och ändå beskriver de sig alltid som offer.
Citat:
Det ska noteras att kriget på Gaza är ett svar på omfattande terror.
Helt riktigt. Gaza och resten av Palestina hade utsatts för omfattande terror från Israel innan det kokade över och de slog tillbaka. Tyvärr på ett brutalt sätt där de hade lika lite respekt för civila liv som Israel har.
Citera
2024-04-13, 19:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Mossad har haft sedan 1949 att utföra specialoperationer i andra länder.
Enligt boken Rise and Kill first är de i särklass med över 2700 attacker. Ryssland, Iran etc som brukar beskrivas som skurkstater är amatörer i jämförelse.
Citera
2024-04-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dupazbita
Det är ögon för öga och tänder för tand som gäller för Israels del. Helt rätt!
Glöm inte att proportionalitet ska tillämpas i krig: Netanyahus son = 1027 pallar enligt Gilad Shalit -principen.

Jag tror Netanyahus egen son innebär kärnvapenkrig som lämplig insatts i zionistpsyksjuka Bibis hjärna.
Citera
2024-04-14, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Jag tror Netanyahus egen son innebär kärnvapenkrig som lämplig insatts i zionistpsyksjuka Bibis hjärna.

Det hoppas jag. Några taktiska laddningar sprängda på några hundra meters höjd för att skona gisslan i tunnlarna, vore najs. Enkelt, effektivt och framför allt billigt. Judehatare på Flashback hävdar att judar är giriga och snåla, men $260 mln om dagen motbevisar detta, om man som alternativ har atombomber som kostar ingenting i jämförelse.
Citera
2024-04-14, 03:49
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Det hoppas jag. Några taktiska laddningar sprängda på några hundra meters höjd för att skona gisslan i tunnlarna, vore najs. Enkelt, effektivt och framför allt billigt. Judehatare på Flashback hävdar att judar är giriga och snåla, men $260 mln om dagen motbevisar detta, om man som alternativ har atombomber som kostar ingenting i jämförelse.

På vilket sätt skulle det vara effektivt? Islamisterna befinner sig under jord med gisslan. Om man briserar taktiska nukes över Gaza så är det civila som drabbas vilket leder till att Israel blir hela världens Pariah och blir klassad som en terroriststat utav hela västvärlden. Det är man ju på god väg att bli redan nu förvisso, men ändå, inte särskilt smart.
Citera
2024-04-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
På vilket sätt skulle det vara effektivt? Islamisterna befinner sig under jord med gisslan. Om man briserar taktiska nukes över Gaza så är det civila som drabbas vilket leder till att Israel blir hela världens Pariah och blir klassad som en terroriststat utav hela västvärlden. Det är man ju på god väg att bli redan nu förvisso, men ändå, inte särskilt smart.

Det finns inga civila i Gaza, utan terrorister och barn som är avlade i syfte att bli terrorister.

Mina svar på Berratas inlägg ska inte tas på alvar, för hans alster är enbart till för att förlöjliga, vilseleda och provocera, helt i linje med den flera tusen år gamla profetian om vildåsnor.
Senast redigerad av dupazbita 2024-04-14 kl. 16:39.
Citera
2024-04-14, 17:09
Medlem
Citat:

Ja, det verkar som om världen har drabbats av kollektiv amnesi. Ingen längre minns varför Israel är i Gaza. Som om 7/10 aldrig ägt rum.
Medan vi gråter oss till sömns över fejkbilder med palestinska barn i huvudrollen, hålls fortfarande ca 130 israeliska gisslan i tunnlarna. Barn och vuxna, kvinnor och män, civila och militärer.

Israel har legitim rätt att frita sina gisslan och förgöra Hamas. Israel har även rätt att eliminera ”civila” palestinier som utgör hinder för Israels utövning av sin legitima rätt till att frita gisslan och förgöra Hamas.

När detta är gjort, vill jag gärna prata mänskliga rättigheter, krigsbrott och folkmord.

Again: släpp gisslan, så blir det slut på gazaiternas KARMA. Så enkelt är det.
Senast redigerad av dupazbita 2024-04-14 kl. 17:14.
Citera
2024-04-14, 17:23
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ja, det verkar som om världen har drabbats av kollektiv amnesi. Ingen längre minns varför Israel är i Gaza. Som om 7/10 aldrig ägt rum.
Medan vi gråter oss till sömns över fejkbilder med palestinska barn i huvudrollen, hålls fortfarande ca 130 israeliska gisslan i tunnlarna. Barn och vuxna, kvinnor och män, civila och militärer.

Israel har legitim rätt att frita sina gisslan och förgöra Hamas. Israel har även rätt att eliminera ”civila” palestinier som utgör hinder för Israels utövning av sin legitima rätt till att frita gisslan och förgöra Hamas.

När detta är gjort, vill jag gärna prata mänskliga rättigheter, krigsbrott och folkmord.

Again: släpp gisslan, så blir det slut på gazaiternas KARMA. Så enkelt är det.

För judarna är du bara en goyim. Men fortsätt snacka i nattmössan. Tror du på tomten också med tanke på att allt bara är fejk som sker i Gaza? Snacka om desillusionerad
Citera
2024-04-14, 17:43
Medlem
Citat:
För judarna är du bara en goyim. Men fortsätt snacka i nattmössan. Tror du på tomten också med tanke på att allt bara är fejk som sker i Gaza? Snacka om desillusionerad

Det pratar jag gärna om, men först måste judarna bli klara i Gaza. Då ska vi räkna de gazaiter som blir kvar, dokumentera skadorna, utreda de påstådda brotten och lagföra skyldiga. Därefter ska jag hitta dig på Flashback, för att fastställa vem av oss som tror på tomten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in