2023-10-08, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Jag ser två anstiftare som gjort det möjligt för Hamas att mörda civila: Iran och Ryssland.

Du har skrivit detta ett par gånger nu. Tourettes syndrom du lider av?

Finns inget som tyder på detta. Kan lika väl vara USA som vill få igång fler krig och anledningar att erövra andra länders råvaror.
Citera
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
”Den svenska regeringen fördömer på starkast möjliga sätt terrorgruppen Hamas attacker mot Israel. Vi beklagar dödsfallen och står fast vid Israels rätt att försvara sig”, skriver Kristersson i ett inlägg på X.
Samtliga svenska partiledare har gjort liknande inlägg i sociala medier.
https://omni.se/a/wA2PaG

Men de kanske håller fingrarna i kors bakom ryggen?

ja med tanke pa att man tillater judehat propageras i sverige sa är din fraga helt berättigad
Citera
Medlem
jiZZeds avatar
Suck. Tråkigt att se så jävla mycket bajskastning från båda sidorna. Bryr mig inte ett jävla skit vem som styr Israel eller Palestina eller whatever de vill kalla de. Vad jag bryr mig om är nu ska ännu fler flyktingar säkerligen produceras som kommer hamna på vår gräns ifall detta sprider sig.
Citera
2023-10-08, 08:31
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
SD har med Jimmie alltid stöttat israel, det gamla gänget som Jimmie kastade ut var ju med Ahmed Rami och Radiso Islam som ville förinta Israel

Är det något fel i att vilja avveckla Israel? Vad är meningen att Väst ska stötta en stat som Israel, medans vi inte stöttade tex Rhodesia?

Rhodesia avvecklades utan några större protester.

Och då var ändå förtrycket mot svarta betydligt mildare än den behandling palestinierna får utstå.
Citera
2023-10-08, 08:32
Medlem
citymormors avatar
Jag står givetvis med Israel och vill ha hit alla Palestinska flyktingar! Stöttar Israel men vill ge bistånd till Palestina...Ungefär så hanterar Sverige konflikten

Denna konflikt är gammal, vi européer är på många sätt skyldiga till denna konflikt. Israel blöder för att behålla vad de ser som sitt land.
Dom ser det som sitt land för att vi (FN) gav dom landet. Israel föddes ur krig och kommer kollapsa i krig.

Citat:
Under 1800-talets slut började judar från Europa invandra till Palestina för att där skapa sig ett eget land. När invandringen ökade i början av 1900-talet uppstod motsättningar med de araber som bodde i området och araberna började arbeta för få till stånd en självständig palestinsk stat. När FN efter andra världskriget föreslog att Palestina skulle delas i en judisk och en arabisk del sade araberna nej. Judarna utropade då staten Israel som omedelbart anfölls av omgivande arabländer.

Citat:
Justitierådet Emil Sandström utsågs till ordförande i den FN-kommitté som 1947 föreslog en delning av det brittiska Palestinamandatet i en judisk och arabisk stat. Samma år röstade Sverige, som ett av 33 länder, för FN:s delningsplan av Palestina, vilket ledde till Israels grundande.

Citat:
For the nations of the world,
shocked by the horror of the extermination and burdened by feelings of guilt,
the Holocaust convinced them that the Jews were entitled to a state of their
own

Citat:
Since its declaration of independence in May 1948, the State of Israel has fought and won eight recognized wars with its neighbouring Arab states

Intressanta citat som enkelt kan fås fram genom ett par sökningar på google. Sverige var med och skapade Israel, FN tog beslutet att dela på Palestina och ge landet till Judarna. En känsla av skuld drev frågan, det vill säga ett beslut baserat på känslor.

Israel är högtekologiskt, har en stark militär och starka allierade. Israel kommer slå stenhårt tillbaka, bomba skiten ur Palestina. Trycka till alla som stöttar Palestina på flera sätt, vi kan se ett större krig växa ur detta.
Är detta nästa hashtag? Måste erkänna att jag inte såg detta komma!
Citera
2023-10-08, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Du har skrivit detta ett par gånger nu. Tourettes syndrom du lider av?

Finns inget som tyder på detta. Kan lika väl vara USA som vill få igång fler krig och anledningar att erövra andra länders råvaror.

Hamas har bekräftat att Iran är med på tåget och givet Irans kopplingar till sin terroristkollega i terrorstaten Ryssland så faller pusselbitarna på plats. Eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Israel har "Samson option", så det är inte bara Iran som kommer att bombas. Det är hela världen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Samson_Option

Egyptierna har redan varnat Israel för att gå in i Gaza.
Vadå hela världen?

Vad ska Egypten göra åt det menar du?
Citera
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
här kan man se bilarna vid en kibbutz som attackerades av de ensamkommande

källa

https://twitter.com/N12News/status/1710902942029500634
Citera
2023-10-08, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
De flesta israeler är beredda att slåss för sitt land och riskera sitt och sina familjers liv. Hur mycket pengar man har har ju inget att göra med ens moral.

Majoriteten av folk som kommer från länder som är i krig stannar och kämpar, inklusive palestinier. Det är någon konstig missuppfattning att alla som har pengar skiter i sitt land och folk och sticker. Tyvärr har vi ju, av naturliga skäl, många såna människor i Sverige dock.

För mig är det sjukt. Jag skulle aldrig riskera mina barn för en nation. Jag har svårt att tro att några andra än extrema nationalister skulle stanna kvar vid ett krig. Jag själv skulle definitivt fly med min familj.
Citera
2023-10-08, 08:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Om DNA ska bestämma vart ett visst folk ska bo, vad gör de då i Europa, USA och resten av världen med sina internationella agendor?

Det ska det inte.

Nu var det bara ett svar till en som menar att DNA är den viktigaste faktorn, men hade de invandrade judarna varit arabisktalande muslimer från Europa, så hade det aldrig blivit någon konflikt, och de hade då heller aldrig velat ha en egen stat.
Citera
2023-10-08, 08:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Är det något fel i att vilja avveckla Israel? Vad är meningen att Väst ska stötta en stat som Israel, medans vi inte stöttade tex Rhodesia?

Rhodesia avvecklades utan några större protester.

Och då var ändå förtrycket mot svarta betydligt mildare än den behandling palestinierna får utstå.

Palestina skall inte finnas. Dessa människor skall inkluderas i Jordanien och Egyptien. Enda lösningen. Alla religioners utövare skall ha ett område att bo i.
Citera
2023-10-08, 08:36
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Hamas har bekräftat att Iran är med på tåget och givet Irans kopplingar till sin terroristkollega i terrorstaten Ryssland så faller pusselbitarna på plats. Eller hur?

nej, det gör de inte. det finns gott om trådar om ryssland, håll dig där tills du har något påtagligt bevis för ditt tjatiga dravel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in