2023-10-08, 17:50
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
WTC var ju svårt att beräkna men du och dessa festivalbesökare är en annan sak. För ni har en liberal syn där ni ser Islam som fin och muslimer som offer. Det gör er naiva och gör att ni oftare drabbas av terror och våld än oss som är misstänksamma mot islam och muslimer. Muslimska migranter har ju mördat många i Europa som varit aktiva med att hjälpa migranter, de har umgåtts med dem och blir därför deras offer. Eller om 2 ensamma tjejer reser i Marocko och blir våldtäktsmördade och halshuggna. De trodde gott om muslimer och var därför naiva. Jag skulle inte åka dit och jag undviker dem i Sverige också. Ja jag kan också drabbas men risken är mindre än för de som ser Islam som fredens religion ochh muslimer som stackars offer som man skall tycka synd om och hjälpa.
Vad får dig att tro att jag skulle vara positiv till Islam (eller religion i allmänhet) bara för att jag deltar på en musikfestival?
Religion är ett ocker, oavsett vilken tro man tyr sig till.
Att exempelvis den svenska skolplanen fortfarande har religion som obligatorisk kurs i grundskolan och gymnasiet är vansinne och bortkastad tid för ungdomarna, som kunde lärt sig programmering eller något annat de kunde skaffat sig en karriär på.
Senast redigerad av kato85 2023-10-08 kl. 17:52.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så här skrev Magdalena Andersson på Facebook idag:

Tycker du fortfarande det vurmas för Palestina i det inlägget?

Dagens sossar vänder alltid sin kappa efter vinden!
Palme visste vi var hade iaf , en landsförrädare av stora mått!
Efter honom ett massivt stöd för PLO , det är det som fortfarande genomsyrar svensk msm , SVT ,SR ,TV4 och kvällsslask-pressen som behöver presstöd för att överleva i sina propagandakanaler.
Senast redigerad av Erik Öst 2023-10-08 kl. 17:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Syrianerna i Södertälje fifflar med skatten och fightas inbördes, men de beter sig inte som islamister. De försöker exempelvis inte tvinga svenskarna att anpassa sig till deras vanor.
Det är sådant här jag tänker på: https://www.expressen.se/nyheter/snorojare-beskots-med-nyarsraketer/

Inte islamistiskt men mycket arabiskt.
Citera
2023-10-08, 17:51
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DecolonizeEurope
En person visar vad Egyptens befolkning tycker? Wow. Slutledningsförmågan är fantastisk. Du kan säkert ha rätt i att befolkningen i Egypten står på Hamas sida men att en persons handlingar skulle vara nog för att kunna fastställa detta.
Nej men jag tror att det säger ganska mkt att en polis på dagen av Hamas attackerna skjuter vilt mot turister från Israel. Alla araber hatar Israel och USA.
Citera
2023-10-08, 17:51
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Precis! Och det är inte den enda nationaliteten som Hamas lyckades döda igår. Även personer från Norge, USA, Kanada, Brasilien, Argentina och Thailand strök med. Vad vi vet hittills.

Hm.
Å de länder du räknar upp brukar vara rätt duktiga på att försvara sina landsmän även utomlands.
Tre av länderna du nämner är NATO-länder. De köper inte vad som helst.
Citera
2023-10-08, 17:52
Medlem
Sionisterna har ingen väg ut ur denna situation de har skapat och den onda död som väntar dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Judar hatar kristna ännu mer än vad muslimer gör.
sluta komma med trams nu .

alla vet att muslimer hatar allt och alla förutom sig själva . . .

det är därför Palestina nu slaktar civila och oskyldiga
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
1) Du påstår något utan att posta en länk.
2) När du får frågan om att länka till ditt påstående, postar du en huvudlänk och tror att någon annan ska lägga tid på att leta runt för att styrka ditt påstående åt dig.
3) När man påpekar detta för dig, tappar du det och börjar du kalla andra för barn.

Skärp dig!

1. Jag pstod att man inte behöver hitta på sin egen definition av vad folkmord är, det behöver man inte.
2. Jag antar att vuxna har infromation innan dom ger sig in i en diskussion, att diskutera uten att ha någon infromation är ett konstigt beteende som jag inte föstår.
3.Se punkt 2 för att förstå varför jag undrar om du är ett barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Sionister är de europeiska judar som kom till Palestina illegalt och utropade sin egen stat med hjälp av britterna och sedan dess har palestinier berövats sina rättigheter.

Ja, jag förstår att det är det narrativet som du och din sort förhåller er till.
Citera
2023-10-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Vad försöker du säga? Historiskt anspråk? Palestinierna var den befolkningsgrupp som fanns i majoritet i Palestina innan sionisterna gjorde anspråk på landet. Det går inte att byta ut en befolkning mot en annan. Palestinierna befinner sig i ett existentiellt p.g.a. sionisterna. Sionismen började långt innan andra världskriget och handlar nog mer om imperialism än om någon förföljelse. Theodor Herzl tyckte till och med att anti-semitism är bra för det tjänar sionisternas syften.

Sionisterna utförde flera terrordåd innan staten Israel grundades, flera av de terroristerna satt i parlamentet. Israel är helt enkelt inte bättre än någon annan och kan inte skylla ifrån sig med sina illegala bosättningar, mur och check-points,

Om man systematiskt mördar, fördriver befolkning, förstör alla förutsättningar för ett folk att styra sig själva, ockuperar, förstör det kulturella arvet, fängslar en annans folks barn o.s.v. Hur kan det vara annat än folkmord? Det kanske är "omedvetet folkmord", om man vill tro på det.

Palestinierna har aldrig lyckats samla ihop sig och bilda ett fungerande samhälle. Det fanns bara utspridda byar med hyddor byggda av vass och kamelskit där innan Israel grundades. Låt dem leva sitt stenåldersliv och ha sina stenåldersvärderingar ute bland sanddynerna men de har ingen rätt till det samhälle som Israel byggt upp.
Citera
2023-10-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Dagens sossar vänder alltid sin kappa efter vinden!
Palme visste vi var hade iaf , en landsförrädare av stora mått!

Må så vara men räkna inte med att Sossarna stickar nya palestinasjalar.
Citera
2023-10-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Ja, va fan betyder detta?
Iran har kärnvapen.

Att Palestina sak är Irans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto