Citat:
Ursprungligen postat av
Goteborgmedvind
Haha när idf lyckas att gå in i ett område i Västbanken så tar dem alla unga och de åker in så att Israel ska växla dem med gisslan så om hamas är terrorist då israel är största terrorist-staten i världen och de är stolta över det också. Israel har mördad många politiker, forskare läkare mm hela tiden i hela världen och är stolta över det. Hela idf stolthet är att bomba hus , döda barn och fånga civila ungar. Ni såg att vilka växlades mot hamas fångar; 10 åriga palestinier som kastat Sten. Skäms på idf feg armé
Jag förstår att ni araber har det tufft psykiskt just nu med tanke på hur mycket stryk ni får i krig igen mot judarna som vanligt, men försök att lugna ner dig lite.
IDF släppte terrorister som var misstänkta eller dömda för diverse terrorbrott och bytte ut dom mot civila gisslan. Men du är väl för hjärntvättad för att förstå skillnaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Goteborgmedvind
Vilka bilder? Kan jag få se dem? Om man ser hur hamas fångar pratade om hamas och berättade hur de bemöts under tiden så jag kommer inte tro på sånt bullshit tills jag ser.
Ta en titt på hamas.com det är en av flera sidor som samlat ihop material från hamas egna go-pro kameror från Oct 7. Självklart är det inte Hamas som gjort sidan (det är satir), men där finns i alla fall mycket samlat och bevarat för dig att se med dina egna ögon.
Men det är väl bara "zionist-propaganda" tycker du, så fortsätt lev i din fantasivärld här i väst. Glöm inte att gråta lite på Sergelstorg sen när du blivit klar med att berätta hur svårt IDF har det i Gaza
Citat:
Ursprungligen postat av
Goteborgmedvind
Jaså! Jag tror att just palestin varit hett ämne under många decennier och till o med politiker på toppnivå i hela världen är/varit inblandad och påverkad av det. Jag kan ta det för din avund och inte okunskap kanske.
Palestina är ett mycket "hett" ämne att diskutera, det stämmer. Många människor som bryr sig. Bara inga som faktiskt spelar roll, förutom Iran. Egypten, Jordanien, UAE, Saudi Arabien, till och med Libanon och Syrien skiter numera i Palestina. Dom har alla gett upp mer eller mindre efter Yom Kippur kriget och slutit fred med Israel. Nu är det endast Iran och deras proxyterrorister som bryr som om "palestina" och lever kvar i sin fantasi att dom någonsin kommer ha en chans mot Israel i krig.
Sen när "palestinierna" har tappat hoppet helt kanske det finns en chans för fred. Eller så kan ni fortsätta med er terror och sen böla och lida för evigt när ni får kuk tillbaks. Dags att vakna upp i verkligheten och ge upp, slut fred som era grannar gjort. Ni kommer aldrig ha en chans mot Israel