2023-12-07, 17:21
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Behöver inte skylta så med din okunnighet.

Det är bara raketen som sprängs. Inga av dessa videos visar någonsin utslagna fordon. Anledningen är att de här raketerna inte duger till mer än att göra videos.
Vadå ingen visar . Bara i den videon ser man tydlig att en tank brinner totalt. Men jag antar att du inte kollat hela videon. 36 sekunden och 1:49 är tydlig där tanken brinner och det är flera minuter efter träffen. Våga och kolla
Citera
2023-12-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgmedvind
Vadå ingen visar . Bara i den videon ser man tydlig att en tank brinner totalt. Men jag antar att du inte kollat hela videon. 36 sekunden och 1:49 är tydlig där tanken brinner och det är flera minuter efter träffen. Våga och kolla

Det är ingen tank. Det är en Namer: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Flickr_-_Israel_Defense_Forces_-_13th_Battalion_of_the_Golani_Brigade_Holds_Drill_ at_Golan_Heights_% 288%29.jpg

Kolla på 50-cal vapnet längst fram vid 1:55~. Finns ingen "tank-turret" som en Merkava har. Tror inte Hamas har lyckats förstöra en enda Merkava än. I alla fall finns inga bevis för det.
Senast redigerad av Solo322 2023-12-07 kl. 17:32.
Citera
2023-12-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solo322
Det är ingen tank. Det är en Namer: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Flickr_-_Israel_Defense_Forces_-_13th_Battalion_of_the_Golani_Brigade_Holds_Drill_ at_Golan_Heights_% 288%29.jpg

Kolla på 50-cal vapnet längst fram vid 1:55~. Finns ingen "tank-turret" som en Merkava har. Tror inte Hamas har lyckats förstöra en enda Merkava än. I alla fall finns inga bevis för det.

Enligt Businessinsider så har Israel förlorat cirka 20 stridsvagnar sedan 7 okt. Några av dem "stals" (förstördes) 7 okt. Men det behöver inte betyda en K-Kill utan att man tar hem vagnarna och fixar till dem.
Citera
2023-12-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Enligt Businessinsider så har Israel förlorat cirka 20 stridsvagnar sedan 7 okt. Några av dem "stals" (förstördes) 7 okt. Men det behöver inte betyda en K-Kill utan att man tar hem vagnarna och fixar till dem.

Japp har också hört liknande siffror, en del tanks har tagit skada men har reparerats. Inte en enda "totalförstörd" så vitt jag vet sen efter Okt 7.
Citera
2023-12-07, 17:44
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vilka ska börja världskriga inbillar du dig?
Ingen kommer lyfta ett finger för de hopplösa problemaraberna i Gaza.
Jag tror inte på dig när du säger ingen kommer att lyfta ett finger däremot många som kommer att trycka på sina finger som sagt.Har du inte sett hur många Israeliska storfartyg som belsagtagits av Jemen? Kolla bara några bilder https://youtu.be/hZ5Fgor9gKo?si=sQTo4ycUipegt7dA

youtu.be/15LGbq2lqrQ?si=RF3f-qRSCNy8YhOZ

här en video bland hundratal där Hizbollah i Libanon varje dag träffar Israels idf soldater och slår ner alla spionage utrustning på norra Israel så dem är nästan blinda där nu.
Här är också video från någon vecka sen i Gaza bland annat hur en merkava träffas från avstånd noll 0.
youtube/0hmgKedLwvs?si=ujFO20Xl-LBXygHK
Senast redigerad av Goteborgmedvind 2023-12-07 kl. 18:09.
Citera
2023-12-07, 17:51
Avstängd
Citat:
Jag tror inte på dig när du säger ingen kommer att lyfta ett finger däremot många som kommer att trycka på sina finger som sagt.Har du inte sett hur många Israeliska storfartyg som belsagtagits av Jemen? Kolla bara några [url="https://youtu.be/hZ5Fgor9gKo?si=sQTo4ycUipegt7dA"]
https://youtu.be/15LGbq2lqrQ?si=RF3f-qRSCNy8YhOZ och här en video bland hundratal där Hizbollah i Libanon varje dag träffar Israels idf soldater och slår ner alla spionage utrustning på norra Israel så dem är nästan blinda där nu.
Här är också video från någon vecka sen i Gaza bland annat hur en merkava träffas från avstånd noll 0.
https://youtu.be/0hmgKedLwvs?si=ujFO20Xl-LBXygHK
jag tror inte på dig när du säger ingen kommer att lyfta ett finger däremot många som kommer att trycka på sina finger som sagt.

Ingen bryr sig om Palestina.
Citera
2023-12-07, 18:00
Medlem
Citat:
Japp har också hört liknande siffror, en del tanks har tagit skada men har reparerats. Inte en enda "totalförstörd" så vitt jag vet sen efter Okt 7.

Så kan det vara. När Israel utkämpade en strid med Hezbollah 2006 som de "förlorade så avfyrade Hezbollah 50-100 kornetrobotar. Cirka 11 stridsvagnar träffades och slog ut 3 stridsvagnar. 0-1 gick inte att laga. 7 besättningsmän dog. Flera av vagnarna träffades flera gånger. De högre antalet robotar är Hezbollahs siffror. De erkänner endast i persons förlust och han ska även ha skjutit av alla robotarna. Israel säger att det sköts 50-70 robotar. Jag gissar vem jag ska tro på.

De flesta videofilmerna som släpps visar inte vad Hamastokarna vill att det ska vara. Hamas hinner inte heller bedöma Israels skador på ett korrekt sätt. Det är inte så konstigt ut i från den taktik de använder när de bekämpar Israel.
Citera
2023-12-07, 18:37
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Så kan det vara. När Israel utkämpade en strid med Hezbollah 2006 som de "förlorade så avfyrade Hezbollah 50-100 kornetrobotar. Cirka 11 stridsvagnar träffades och slog ut 3 stridsvagnar. 0-1 gick inte att laga. 7 besättningsmän dog. Flera av vagnarna träffades flera gånger. De högre antalet robotar är Hezbollahs siffror. De erkänner endast i persons förlust och han ska även ha skjutit av alla robotarna. Israel säger att det sköts 50-70 robotar. Jag gissar vem jag ska tro på.

De flesta videofilmerna som släpps visar inte vad Hamastokarna vill att det ska vara. Hamas hinner inte heller bedöma Israels skador på ett korrekt sätt. Det är inte så konstigt ut i från den taktik de använder när de bekämpar Israel.

Man ska inte tro på någon av dem. Utan man ska tro på vad händer efter ?? Israel blev tvungen att dra ur Libanon. Det samma blir för Hamas kriget denna gång. Jag tycker snart man får se resultatet då vet man vem vinner, liksom nu vi ser hur ukraine förlorar men media insisterar ändå på annat. Bara vanliga folk dör, stackare!
Citera
2023-12-07, 18:39
Medlem
Nu vill jag verkligen se Libanon få smaka på extrem förödelse då det landet är helt korrupt och utgör ett hot mot Israel då de sympatiserar med Hamas.

Hoppas verkligen Netanyahu går till storskalig attack mot Hizbollah och Libanon och inte håller tillbaka utan går helt för totalt förödelse i storstäderna och bland Hizbollah. Älskar Netanyahus uttalande ”Om Hizbollah väljer att inleda ett fullskaligt krig kommer de förvandla Beirut till Gaza”
Citera
2023-12-07, 18:43
Medlem
Citat:
Hela bilar fyllda med Hamas-terrorister som ger upp:

https://pbs.twimg.com/media/GAwGoZAXkAEXmq6?format=jpg&name=large
https://i.gyazo.com/1df5d5352e87de8c57759a9528d92c06.jpg
https://i.gyazo.com/2f689a7c8d86b62849c0670df271f430.png
https://www.reddit.com/r/2ndYomKippurWar/comments/18cweo6/surrendering_terrorists_now_in_motion/

Min gissning till läget just nu som förklarar bilderna:

Israel har numera en väldigt klar bild av Hamas tunnelsystem och vet vilka tunnlar som ska pumpas med vatten. Hamas blir tvungna att ta sig ur sina tunnlar, och Israel har redan kartlagt en stor del av tunnlarnas ingångar. Dom satt helt enkelt och väntade och fångade hundratals terrorister som dom visste skulle bli tvungna att kräla sig ur sina tunnlar. Eller så finns det en helt annan förklaring, hoppas det kommer fram snart.

Hoppas och tror att det blir ett skott i bakhuvudet på dessa äckliga muslimer aka Hamas-medlemmar när kamerorna är släckta. Blir det filmat så är det bara en bonus men bättre att IDF får "sköta det by the book utåt sett" men vi som vet, vet.
Citera
2023-12-07, 18:46
Medlem
Citat:
Just nu antalet döda rapporterade - Invasionen av Gaza

88 döda israeliska soldater

Cirka 16000 döda palestinier varav 1/3 Hamas. Siffran kan vara högre eller lägre. Och hur Israel kommer fram till 1/3 vet jag inte.

Om man vill verkligen förinta Hamas militära gren så får vi nog räkna 50 000-60 000 döda civila Palestinier.

Rent krasst så får vi räkna med att varje palestin kan vara en Hamas och jag hoppas att IDF utgår från det och inte håller tillbaka. Vid minsta lilla misstanke så är det bättre att sätta ett skott i huvudet på barn, kvinna eller vem det nu är. Blir det tokigt och man avrättar en liten vanlig skitunge så är det bara att gå vidare.
Citera
2023-12-07, 18:48
Medlem
Citat:
Man ska inte tro på någon av dem. Utan man ska tro på vad händer efter ?? Israel blev tvungen att dra ur Libanon. Det samma blir för Hamas kriget denna gång. Jag tycker snart man får se resultatet då vet man vem vinner, liksom nu vi ser hur ukraine förlorar men media insisterar ändå på annat. Bara vanliga folk dör, stackare!

Det var ett möte i hela kampanjen 2006. Det finns inte en chans att en person kan avfyra 100 kornetrobotar. Det slaget har analyserats då det inte finns några riktigt moderna slag innan Ukraina där man använde antitankrobotar på ett relativt korrekt sätt. Vad som hände i Irak räknas inte då det var en slakt.

Hamas har delvis redan vunnit. De gjorde det i princip 7:e okt. Det har inget med hur många stridsvagnar Israel förlorar. Frågan är om Israel kan miniminera förlusten eller Hamas kan slarva bort vinsten. Hamas gjorde två stora fel. 1 Kidnappade fel och för många personer 2 Våldtog och betedde sig som svin 7:e okt.

När det gäller Libanon går det diskutera vem som vann. Hur som helst vem som vann 2006 så var Israel mycket sämre än vad de är nu i Gaza. De har delvis lärt sig av misstagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in