2023-12-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgmedvind
Här är video från senaste 24h Gaza-idf kriget som visar steg för steg hur dagens tankar är värdelösa närstrider. Jag fattar inte hur en tank kan brinna så folk börjar kalla det för tank-kött typ att idf tankar rullar in för att bli grillade. https://youtu.be/Hx7_IUF5TcI?si=estxDN9g37hVzUbW

Behöver inte skylta så med din okunnighet.

Det är bara raketen som sprängs. Inga av dessa videos visar någonsin utslagna fordon. Anledningen är att de här raketerna inte duger till mer än att göra videos.
Citera
2023-12-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Ja det här är ju så sjukt så att man inte ens kan ta in det hela. Samtidigt så finns det vissa som tycker att Israel går för hårt fram. Skulle snarare säga att dom visat ett extremt tålamod med dessa sjuka människor. Greta säger ju att man inte kan vara neutral i frågan och just den meningen håller jag med om. Hur man kan ta det därifrån till stöd för palestinierna är en gåta.

Ja, Hamas utstuderade grymhet verkar ha varit avsedd att provocera fram värsta möjliga svar från Israel, för att destabilisera regionen.

Med tanke på att det är Iran som ligger bakom Hamas, så är det inte svårt att tänka sig att syftet varit att slå en kil mellan Israel och Saudierna, och avleda från Ukraina.

Förhoppningsvis fyller de snart Hamas tunnlar med havsvatte. Så att de tvingar ut råttorna ur deras hål.
Citera
2023-12-06, 20:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Ja, Hamas utstuderade grymhet verkar ha varit avsedd att provocera fram värsta möjliga svar från Israel, för att destabilisera regionen.

Med tanke på att det är Iran som ligger bakom Hamas, så är det inte svårt att tänka sig att syftet varit att slå en kil mellan Israel och Saudierna, och avleda från Ukraina.

Förhoppningsvis fyller de snart Hamas tunnlar med havsvatte. Så att de tvingar ut råttorna ur deras hål.
Hamas och Iran verkar lära av varandra.
Security forces in Iran used rape and other forms of sexual violence, amounting to torture and other ill-treatment, to intimidate and punish peaceful protesters during the 2022 “Woman Life Freedom” uprising, Amnesty International said in a new report published today.

The 120-page report, “They violently raped me”: Sexual violence weaponized to crush Iran’s “Woman Life Freedom” uprising, documents in detail the harrowing ordeals of 45 survivors, including 26 men, 12 women and seven children, who were subjected to rape, gang rape and/or other forms of sexual violence by intelligence and security forces following their arbitrary arrest for challenging decades of oppression and entrenched gender-based discrimination. To date, the Iranian authorities have not charged or prosecuted any officials for the instances of rape and other sexual violence documented in the report.
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2023/12/iran-security-forces-used-rape-and-other-sexual-violence-to-crush-woman-life-freedom-uprising-with-i mpunity/

Kanske på sin plats att återposta klipp från Hamas övergrepp:
https://thejudean.com/index.php/news/42-shabbat-shachor
Senast redigerad av ReedMe 2023-12-06 kl. 20:26.
Citera
2023-12-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
De "träffar" man sett ifrån RPGS på Merkava är inte träffar utan Trophysystemet som spränger raketen utanför, därtill är en RPG inte nog för att penetrera en Merkava så även utan Trophy hade tanken klarat sig med milda skador.

Ser ut såhär: https://www.youtube.com/watch?v=l1PX-pdyiTw

Israel har förlorat cirka 20 stridsvagnar under 2 månader. Det betyder inte att alla totalförstörda. Flera av dem kan säkert bli operativa igen. Dessutom sitter besättningen väldigt säkert i vagnen. Så de har säkert haft få dödade.

Du kan skjuta flera RPG samtidigt på en Merkava och trophy hänger inte med. Dessutom kan du immobilisera Merkava med RPG med lite tur eller från rätt vinkel.

De flesta Hamas videos visar inte att de har lyckats slagit ut stridsvagnen.

Jag skulle nog säga att drönare skulle vara det största problemet för stridsvagnen. Men inte sett många videos med det.
Citera
2023-12-06, 20:43
Avstängd
Vad modiga Iran är, verkligen modiga.😉 Stödjer Hamas, sedan kastar de dem under bussen när de behöver hjälp. Vilka vänner!
Citera
2023-12-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Vad modiga Iran är, verkligen modiga.😉 Stödjer Hamas, sedan kastar de dem under bussen när de behöver hjälp. Vilka vänner!

Som att offra några bönder i schack. Det är allt.

Hamas och Palestinierna är bara pjäser för Iran.
Senast redigerad av EBITDADDY 2023-12-06 kl. 21:10.
Citera
2023-12-06, 22:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Hamas och majoriteten av palestinierna är Sunni.
Målet om kaos i regionen är uppnått och det gråts inga tårar i Teheran över att de nyttiga idioterna i Palestina offras.
Citera
2023-12-06, 22:16
Medlem
Mindbusinesss avatar
75 procent av palestinierna gillar attacken 7 oktober, enligt denna arabiska undersökning. Och de tror att Palestina ska segra över Israel. Käkar de droger på heltid?

Hela undersökningen på denna länk. Vet inte hur trovärdig den är egentligen.

https://www.awrad.org/files/server/polls/polls2023/Public%20Opinion%20Poll%20-%20Gaza%20War%202023%20-%20Tables%20of%20Results.pdf
Citera
2023-12-06, 22:27
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Hamas bossar är extremt upprörda nu. Har sett ett gäng video där de skriker och skäller för att arabvärlden inte kommit till deras undsättning.
Citera
2023-12-06, 22:31
Moderator
-Info-s avatar
Hamas spikade könsorganen på denna kvinna, som hittades naken och svårt tilltygad:

Citat:
"Jag var en av de första på plats den 7 oktober. En av dagarna kallades jag till ett hus där jag fått veta att det fanns kroppar. När jag gick in i huset såg jag en naken kvinna framför mig. Hon hade spikar och olika föremål i sina kvinnliga organ. Hennes kropp var brutaliserad på ett sätt så att hon inte gick att identifiera."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/valdtakt-som-vapen-vittnesmal-skildrar-hamas-sexuella-vald-den-7-oktober--r1devc
Citera
2023-12-06, 22:34
Avslutad
Finns det någon särskild sida man kan se mer ingående kring situationen? Med tanke på hur mycket media det finns. Hittar inte hur det verkligen ser hur i krigszonerna med döda kroppar etc
Citera
2023-12-06, 22:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
75 procent av palestinierna gillar attacken 7 oktober, enligt denna arabiska undersökning. Och de tror att Palestina ska segra över Israel. Käkar de droger på heltid?
Citat:
https://www.awrad.org/files/server/polls/polls2023/Public%20Opinion%20Poll%20-%20Gaza%20War%202023%20-%20Tables%20of%20Results.pdf

Kan siffrorna verkligen stämma? Eller känner de inte till det sexuella våldet? T.ex:

"När jag gick in i huset såg jag en naken kvinna framför mig. Hon hade spikar och olika föremål i sina kvinnliga organ. Hennes kropp var brutaliserad på ett sätt så att hon inte gick att identifiera."

"He penetrated her, and shot her in the head before he finished,' she said, according to the BBC who saw the video testimony. 'He didn't even pick up his pants; he shoots and ejaculates."

"Some women were raped before they were dead, some raped while injured, and some were already dead when the terrorists raped their lifeless bodies,' his statement says."

"'One was sexually terrorised with a knife stuck in her vagina and all her internal organs removed,' his statement says, according to the BBC."

Jag har svårt att tro att 75% stöder detta. Men vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in