2023-12-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Man bildade väl två etnostater av protektoratet, en judisk och en muslimsk. Samtliga judar fördrevs ur de kringliggande muslimska staterna och alla muslimska länder vägrade acceptera den judiska staten och attackerade den.

Det har inte med palestinierna att göra.
Citera
2023-12-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det blir svårt att prata om felskjutningar då så många palestinska barn drabbats utav just headshots när jag går igenom några fall.
Bl,a i Västbanken där en IDF sniper har ihjäl en 9 årig pojke, med en fullträff i huvudet.

Grejen är att IDF soldater aldrig riskerar några större efterföljder om de skjuter oskyldiga barn.
Som den Israeliska journalisten Gideon Levy skriver så sker detta med de överordnade goda minne, det är sanktionerat.

Palestinier har levt i en lång utdragen 7 oktober i åratal.
Ett fall är den 13 åriga Palestinska flickan Iman Darweesh Al Hams som fick ett skott i huvudet, sedan gick IDF soldaten fram och sprayade 16 skott till i hennes livlösa kropp med automateld ifrån nära håll.
Ordergivningen var att skjuta allt även om det var en treåring.
Straffet? Inget.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iman_Darweesh_Al_Hams

Säkerligen olika typer av krigsbrott.

Men så länge varken du eller Palestinerna förstår vad en kombattant är så kommer Palestinerna bli behandlade som terrorister.
Sen får du sitta här och grina hur hemska IDF är hur mycket du vill.
Citera
2023-12-01, 20:18
Medlem
Ditt dravel om att pallar inte krigade orkar jag inte med.

Men till saken.... som är viktigare NU
Inte vems mark togs av vem då alla har tagit landet med våld sen 3000 år tillbaka så ingen är värdig staden om man ska hårdra det

MEN judarna gick ändå med på en kompromiss som har LIKA mkt rätt att bo där som de gjort precis som dina bröder, men ni valde krig och krig fick ni och konsekvensen av alla krig är att Israel kom vinnande då Allah älskar tydligen Israel mer

Nu 2023 ska ni uppföra Er...vad förstår ni inte??

1948 gränser gäller ej. 2023 gränsen är det som gäller

Ni vann inte kriget så detta är vad ni ska få

1. Gaza byggs upp

2..Skolor lär att älska sin övermäktige granne

3. Polis måste vara sunda pallar, 9 mm pistol bara , insats styrkor och bombskydd så tar IDF över

4. Ni får 3 mål mat om dagen

5. Ni får Internet/TV

6. Ni får ström

7. Ni får självstyre som en kommun rösta om Gaza så länge inte terrorist klassade

8. Ni får ge upp Jerusalem och Gaza City och Ramallah är era nya huvudstäder

9. Ni får gratis vård

10. Ni får dela på kontrollen av Gazas ekonomiska zon till havs , att pallar får tillträde till Israeliska flottan

11..Ni får vatten

Detta kommer bli så vackert att en liten tår rinner i min kind

😥

Citat:
Ursprungligen postat av CarltonMars
Exakt, tack för att du bevisar min tes, det enda ni sionister kan komma med är rasistiskt, chauvinistiskt dravel.

Så fort man börjar tala om historien så har ni inget att komma med längre.
Senast redigerad av David1982 2023-12-01 kl. 20:20. Anledning: tillägg
Citera
2023-12-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonMars
Okej, så bara för att Israel inte lyckats döda alla palestinier än så kan det inte vara etnisk rensning? Har jag förstått ditt argument rätt?

Det stämmer att det fortfarande bor palestinier inom Israels gränser, fast utan samma rättigheter. Och då räknar vi inte med Västbanken och Gaza där innevånarna saknar rättigheter över huvud taget.

En palestinier i exil som är född inom Israels gränser kan t.ex aldrig flytta tillbaks till områden där hans släkt bott i generationer medan någon i Säffle utan koppling till marken har rätt att flytta dit, bara för att den råkar vara född med judisk börd.

Det är inte fredliga människor som dödas. Araber och de araber som kallar sig palestinier lever bra liv i Israel och på Västbanken. Det är upp till varje individ att forma sitt liv utifrån de egna personliga förutsättningarna. De är definitivt inte utsatta för etnisk rensning. Den arabiska befolkningen ökar i en rasande fart, då de föder många barn.

Om du tycker att eliminering av Hamas och övriga terrorister är etnisk rensning är det en ny tolkning av begreppet etnisk utrensning. Mig veterligen är inte en terrorist, en beteckning på etnicitet eller ras.
Citera
2023-12-01, 20:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Sluta nu, att ta civila gisslan och att med flit attackera civila med raketer eller på något annat sätt kan aldrig räknas som ”motstånd mot en ockupationsmakt”. De civila är inte en ockupationsmakt och att du anser det vara rimligt är helt jävla sanslöst. Din moraliska kompass är trasig.

Vad Hamas och de andra grupperna sysslar med har ett annat namn, vad brukar man kalla det när man attackerar civilbefolkningen i syfte att nå politiska mål? Terrorism va?
Ta din moraliska kompass och visa den för de civila Gazaborna. Vad kallas det för när en stat attackerar civila? Statsterrorism.
Citera
2023-12-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ljuger Israel om tunnlarna?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...svensk-bunker/

Att det förekommer desinformation som sprids av vissa betyder väl knappast att den israeliska staten ljuger?
Citera
2023-12-01, 20:33
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är inte fredliga människor som dödas. Araber och de araber som kallar sig palestinier lever bra liv i Israel och på Västbanken. Det är upp till varje individ att forma sitt liv utifrån de egna personliga förutsättningarna. De är definitivt inte utsatta för etnisk rensning. Den arabiska befolkningen ökar i en rasande fart, då de föder många barn.

Om du tycker att eliminering av Hamas och övriga terrorister är etnisk rensning är det en ny tolkning av begreppet etnisk utrensning. Mig veterligen är inte en terrorist, en beteckning på etnicitet eller ras.

Exakt. Antalet Palestinierna har aldrig varit så många som nu. Så om Israel bedriver etnisk utrensning har de misslyckats katastrofalt.
Citera
2023-12-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Dockhandlare är en lukrativ bransch i Gaza.

https://twitter.com/OliLondonTV/stat...76512535925127

Pallywood levererar och det får idioter som bläckfisken att orera kring hur kidnappning och mord av civila israeler är rättfärdigat.

Det är bara att inse att samhällen som drabbas av islam och dess offerkoftor befinner sig på ett sluttande plan.
Citera
2023-12-01, 21:10
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ta din moraliska kompass och visa den för de civila Gazaborna. Vad kallas det för när en stat attackerar civila? Statsterrorism.
Sluta relativisera. Du kan omöjligen kalla att döda/kidnappa civila för ”motstånd mot en ockupation”. Vad andra sidan gör har inget med saken att göra.

Det är mycket möjligt att Israel också gör fel, men det förtar inte det faktum att det Hamas och de andra grupperingarna sysslar med är terrorism och inte något jävla motstånd mot en ockupation.
Citera
2023-12-01, 21:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Sluta relativisera. Du kan omöjligen kalla att döda/kidnappa civila för ”motstånd mot en ockupation”. Vad andra sidan gör har inget med saken att göra.

Det är mycket möjligt att Israel också gör fel, men det förtar inte det faktum att det Hamas och de andra grupperingarna sysslar med är terrorism och inte något jävla motstånd mot en ockupation.
"Mycket möjligt att Israel gör fel" kom igen.
Palestinier i Gaza är fångar, eller kidnappade och i många fall tvångsförflyttade. Man får om man är olagligen inburad använda sig av de medel som står till förfogande att befria sig.
Jag har inte förespråkat mord på kvinnor och barn någonstans. Och det var det jag inledningsvis skrev att jag inte tror var Al Qassam brigadens huvudsakliga syfte. Utan enbart kidnappning.
Vuxna människor har ju även ett eget ansvar att välja om man vill stödja ockupationspolitik genom vart man bor och vilka man röstar på osv,.
Citera
2023-12-01, 21:26
Medlem
USA börjar pressa Israel

"USA förbereder ett stopp för visum för israeliska bosättare på den ockuperade Västbanken som tar till väpnat våld mot palestinier. Det uppger en källa inom det amerikanska utrikesdepartementet för AFP. Utrikesminister Antony Blinken ska ha meddelat Benjamin Netanyahu om beslutet, som kan träda i kraft under nästa vecka"

https://www.svd.se/a/dwel81/senaste-...ina-konflikten

Jag undrar om EU följer efter.

Våldsamma bosättare är Israels kopia av Hamas. De är troligen på sikt farligare för Israel än Hamas.

Jag misstänker att vi kommer kanske få se en förändring i den israeliska krigföringen och flera "vapenvilor" i framtiden. Jag hörde på vårt kära internet av experter att Israel behöver månader medan USA pratar om veckor. Vi får se hur det här slutar.

För att de ska bli fred mellan Israel och palestinierna, så måste Hamas och de våldsamma bosättarna neutraliseras.
Citera
2023-12-01, 21:33
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
"Mycket möjligt att Israel gör fel" kom igen.
Palestinier i Gaza är fångar, eller kidnappade och i många fall tvångsförflyttade. Man får om man är olagligen inburad använda sig av de medel som står till förfogande att befria sig.
Jag har inte förespråkat mord på kvinnor och barn någonstans. Och det var det jag inledningsvis skrev att jag inte tror var Al Qassam brigadens huvudsakliga syfte. Utan enbart kidnappning.
Vuxna människor har ju även ett eget ansvar att välja om man vill stödja ockupationspolitik genom vart man bor och vilka man röstar på osv,.
Ojdå, enbart kidnappning och så råkade man mörda 1200 judar samtidigt. Det är väl klart för alla normala människor att man inte kan kidnappa eller mörda civilbefolkningen oavsett om dessa är män, kvinnor eller barn och sedan rättfärdiga det med att någon annan har behandlat dig illa.

Du har snurrat in dig i det här ideologiskt på ett sätt som gör att du inte längre tänker logiskt. Ta ett halvt steg tillbaka och fundera lite på vad det är du försvarar här. Det finns inget som Israel har gjort mot palestinierna som kan försvara deras agerande här. Det är som att de allierade skulle börjat avrätta den tyska civilbefolkningen när man hittade koncentrationslägren.

Själva grundproblemet är att det här inte handlar om att palestinierna är förtrycka och har fått utså oförrätter. Det handlar om att araberna hatar judar, vill mörda varenda en av dem och inte kommer vila förrän hela Mellanöstern är judefritt. Det är vad Israelerna står mot och det är också varför de nu vill slå sönder Hamas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in